افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

کشور دیگری سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرد

  • کد خبر : 399034
کشور دیگری سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرد

آفتاب نیوز: «محمد مویزو» رئیس جمهور این کشور در بیانیه ای که دیروز (سه شنبه) منتشر کرد، به دولت خود دستور داد تا اقدامات مشخصی برای ممنوعیت استفاده از سیگارهای الکترونیکی انجام دهد. در بیانیه ریاست جمهوری این کشور آمده است: رئیس جمهور اعلام کرد که به مراجع ذیربط دستور داده است تا اقدامات لازم […]

آفتاب نیوز:

«محمد مویزو» رئیس جمهور این کشور در بیانیه ای که دیروز (سه شنبه) منتشر کرد، به دولت خود دستور داد تا اقدامات مشخصی برای ممنوعیت استفاده از سیگارهای الکترونیکی انجام دهد.

در بیانیه ریاست جمهوری این کشور آمده است: رئیس جمهور اعلام کرد که به مراجع ذیربط دستور داده است تا اقدامات لازم را برای ممنوعیت واردات سیگارهای الکترونیکی، لوازم جانبی و قطعات آن از 15 نوامبر 2024 آغاز کنند.

علاوه بر این، از 15 دسامبر، این ممنوعیت شامل داشتن، استفاده، ساخت، فروش، تبلیغ و توزیع رایگان سیگارهای الکترونیکی در سراسر کشور خواهد بود.

به دستور رئیس جمهور این کشور، دادستان کل کشور گفت که اصلاحات قوانین موجود در هفته جاری به مجلس ارسال می شود.

به گزارش آناتولی، تصمیم دولت مالدیو در این زمینه در پی درخواست والدین و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای ممنوعیت استفاده از سیگار الکترونیکی در این کشور اتخاذ شد.

زمانی که سیگارهای الکترونیکی برای اولین بار در اواخر دهه 2000 وارد بازار شدند، اعتقاد بر این بود که آنها جایگزین ایمن تری برای سیگارهای معمولی هستند، اما مطالعات بارها ایمنی این محصولات را زیر سوال برده است.

ثابت شده است که سیگارهای الکترونیکی کشنده و اعتیادآور هستند و می توانند به اندازه کشیدن یک پاکت سیگار در روز خطرناک باشند.

نتایج یک مطالعه بر روی سیگارهای الکترونیکی منتشر شده در مارس 2019 نشان داد که خطر بیماری های قلبی عروقی تقریباً 10٪ و بیماری های گردش خون برای مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی تقریباً 44٪ بیشتر از افراد غیر سیگاری است. افسردگی، اضطراب و اختلالات عصبی و عاطفی نیز در بین مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.