افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

کشورهای عربی اسلامی باید از آفریقای جنوبی در برابر اسرائیل حمایت کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 168257
کشورهای عربی اسلامی باید از آفریقای جنوبی در برابر اسرائیل حمایت کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه عراقی شفق نیوز، روزنامه مصری الاهرام نوشت: اکنون مهم است که کشورهای عربی و اسلامی و همچنین کشورهای ضد استعمار و نژادپرست از طومار آفریقای جنوبی علیه اسرائیل حمایت کنند. دیوان کیفری بین المللی، تا شاید شعاع امیدی برای پایان یافتن، برای حل مشکلات و رنج های […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه عراقی شفق نیوز، روزنامه مصری الاهرام نوشت: اکنون مهم است که کشورهای عربی و اسلامی و همچنین کشورهای ضد استعمار و نژادپرست از طومار آفریقای جنوبی علیه اسرائیل حمایت کنند. دیوان کیفری بین المللی، تا شاید شعاع امیدی برای پایان یافتن، برای حل مشکلات و رنج های طولانی مردم فلسطین باشد.

بر اساس این گزارش، عبدالمحسن سلامه در مقاله ای در الاهرام نوشت: جمهوری آفریقای جنوبی به دلیل موضع قوی و صریح خود در حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت جنگ علیه نوار غزه و حقوق مشروع، شایسته تقدیر است. فلسطین

وی افزود: این کشور تنها به محکومیت و همبستگی اکتفا نمی کند، بلکه موضع قوی و مثبتی اتخاذ کرده و دولت این کشور با ارائه درخواستی به دادگاه کیفری بین المللی، اسرائیل را به نسل کشی مردم فلسطین متهم کرده است. نوار غزه .

نویسنده در ادامه نوشت: نژادپرستی در آفریقای جنوبی فروپاشید، اما همچنان در فلسطین قوی است و مردم فلسطین هفتاد و پنج سال است که تا به امروز در حال مبارزه مسلحانه با استعمار اسرائیل هستند.

بر اساس اعلام دادگاه لاهه، شکایت آفریقای جنوبی مدعی است که اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که اسرائیل پس از شکایت آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت خارجه اسرائیل در پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی اعلام کرد: ادعای آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری بی اساس است.

این وزارتخانه با بیان اینکه اسرائیل با حماس می جنگد نه با مردم غزه، افزود: آفریقای جنوبی با گروه تروریستی که می خواهد ما را نابود کند، همکاری می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.