افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

کشورهای اسلامی برای حمایت از لبنان و فلسطین اقدامات فوری انجام دهند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 379982
کشورهای اسلامی برای حمایت از لبنان و فلسطین اقدامات فوری انجام دهند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان شهادت حزب الله لبنان را به ملت و دولت تسلیت گفت و گفت: کشورهای اسلامی. باید اقدامات قاطع، اقدامات فوری و مؤثر در حمایت از لبنان و فلسطین انجام داد، این یک وظیفه انسانی، اخلاقی و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان شهادت حزب الله لبنان را به ملت و دولت تسلیت گفت و گفت: کشورهای اسلامی. باید اقدامات قاطع، اقدامات فوری و مؤثر در حمایت از لبنان و فلسطین انجام داد، این یک وظیفه انسانی، اخلاقی و اسلامی در قبال برادران و خواهران مظلوممان است.

عارف در این گفت وگوی تلفنی که بعدازظهر امروز (یکشنبه) انجام شد، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله گسترده به مناطق مسکونی و غیرنظامی لبنان به ویژه این کشور را محکوم کرد. حومه شهر جنوب بیروت و کشتن سید حسن نصرالله گفت: این اقدام اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی بود که با آگاهی و حمایت آمریکا انجام شد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سید حسن نصرالله واقعاً یک عالم و شخصیت بزرگ جهان اسلام و جهان تشیع بود، گفت: خدمات ایشان به لبنان، منطقه و کل جهان اسلام به ویژه در مورد فلسطین نکردند آنها بر کسی پوشیده نیستند و شخصیت آنها باید در بالاترین سطح ممکن در داخل و خارج از لبنان مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد.

عارف در ادامه این گفت و گوی تلفنی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی مسئول این جنایت است و باید پاسخگوی آن باشد، تاکید کرد که صهیونیست ها حتما مجازات این جنایات را خواهند چشید.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از ناتوانی و عدم تمایل مجامع بین المللی و به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی فوری و موثر به بحران لبنان و غزه و توقف آن، گفت: اکنون زمان اجرای همه کشورها و مجامع بین المللی است. قانون، «امنیت» و «صلح» محترم است، در مقابل این رفتار غیرقانونی، به ویژه رایزنی، هماهنگی و همکاری مضاعف کشورهای اسلامی برای یافتن راه‌های عمل و اتخاذ اقدامات جدی و مؤثر برای حمایت از مردم لبنان، محکم و شجاعانه بایستید. و فلسطین و مقابله با جنایات گسترده و سازمان یافته رژیم اشغالگر علیه آنها بسیار ضروری و حیاتی است.

وی افزود: در شرایط فاجعه‌باری که ایالات متحده آمریکا و متحدانش مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، از اقدامات این رژیم جنایتکار حمایت عملی کرده‌اند. هستندبرای جلوگیری از حملات وحشیانه به غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی باید از تمام ظرفیت های سیاسی و دیپلماتیک برای افزایش فشارها علیه اسرائیل استفاده کرد و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام می کنیم و معتقدیم که همه کشورهای اسلامی باید اقدامات عملی فوری، قاطع و موثر انجام دهند . در حمایت از لبنان و فلسطین

عارف در ادامه از مواضع اصولی دولت لبنان قدردانی کرد و گفت: ما اعتماد داریم که دولت لبنان از همه ظرفیت های منطقه ای و بین المللی خود برای ثبت این جنایت در سازمان ملل و محکومیت گسترده آن و ارج نهادن به مقام دبیر کل شهیدان استفاده خواهد کرد. حزب الله و ما نیز از این نظر با شما هستیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در این شرایط حساس لبنان بر درایت و درایت نخست وزیر و سایر مقامات لبنانی در رسیدگی به وضعیت جامعه لبنان تاکید می کنیم، افزود: امیدواریم نظرات و اقدامات شما در رابطه با مقامات دیگر کشورها و مجامع بین المللی باعث خیر و صلاح لبنان و آسایش مردم آن خواهد شد.

عارف در ادامه با بیان اینکه حوادث اخیر لبنان نباید باعث غفلت از تحولات فلسطین و غزه شود، گفت: ضرورت توقف هر چه سریعتر جنگ و خروج کامل نظامیان اشغالگر از غزه بسیار مهم است. موضوع . که در کنار حفاظت از قدس و مسجد الاقصی در برابر حملات رژیم صهیونیستی، باید در کانون توجه اصلی باقی بماند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با آرزوی برقراری صلح و آرامش در لبنان و پیروزی بر رژیم اشغالگر قدس گفت: حمایت ایران از دولت مقاومت و مردم لبنان تزلزل ناپذیر بوده و همواره آماده هرگونه کمک سیاسی و اقتصادی هستیم. . ما بر توسعه روابط دوجانبه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید می کنیم.

نخست وزیر لبنان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت لبنان گفت: با شهادت سید حسن نصرالله کشور ما غرق در درد است، کل لبنان به رسمیت می شناسد. شخصیت علمی و مواضع معقول و غیبت ایشان ضایعه بزرگی برای لبنان است.

وی با بیان اینکه لحظه ای در حمایت ایران از لبنان تردید نداریم، گفت: اکنون زمان حمایت همه از لبنان است، دولت لبنان چتری است که همه زیر آن جمع می شوند و هیچ جای امنی جز زیر پرچم لبنان نیست. که
حامد: گروه ها و مردم می خواهند دور هم جمع شوند، دولت مبنای امور و نجات کشور است و در این شرایط باید به معنای واقعی کلمه از دولت لبنان حمایت شود.

رئیس جمهور ایران با تشکر از پزشکان گفت: من در نیویورک با آنها صحبت کردم و همیشه از حمایت ها و مواضع آنها و همچنین حمایت های دولت و ملت ایران سپاسگزاریم و این حمایت نشان دهنده توجه جدی پزشکان است. آنها به لبنان خواهند رفت».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.