افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

کشف یک لوح 2600 ساله که داستان کشتی نوح را روایت می کند!

  • کد خبر : 306062
کشف یک لوح 2600 ساله که داستان کشتی نوح را روایت می کند!

به گزارش رکنا، مجله علمی لایو ساینس با اشاره به جزئیات این لوح آورده است: داستان حماسی ثبت شده بر روی لوح باستانی به طرز وحشتناکی شبیه داستان کتاب مقدس کشتی نوح است که در کتاب پیدایش یافت شده است. این لوح توضیح می دهد که چگونه خدایان سیل را برای نابودی زمین فرستادند. با […]

به گزارش رکنا، مجله علمی لایو ساینس با اشاره به جزئیات این لوح آورده است: داستان حماسی ثبت شده بر روی لوح باستانی به طرز وحشتناکی شبیه داستان کتاب مقدس کشتی نوح است که در کتاب پیدایش یافت شده است.

این لوح توضیح می دهد که چگونه خدایان سیل را برای نابودی زمین فرستادند. با این حال، خدایی به نام Ea، اوتو ناپیشتیم، فرمانروای یک پادشاهی باستانی را از این نقشه آگاه می‌کند و به او دستور می‌دهد تا برای نجات خود و خانواده‌اش، کشتی بسازد، همراه با “انواع پرندگان و جانوران” اجازه دهید سوار آن شوند. کشتی. .

در این تبلت نشان داده شده است. همانطور که در پیدایش، مسافران پرندگان را رها می کنند تا ببینند که آیا آب به اندازه کافی عقب می نشیند تا زمین پدیدار شود. بعداً اتو ناپیشتیم با توجه به متن تجربه خود را به گیلگمش می گوید.

باستان شناس این لوح به ابعاد 15×13 سانتی متر در اواخر قرن نوزدهم در شهر نینوا، شهر باستانی آشوری در بین النهرین علیا (عراق کنونی) که امروزه به نام کویونجیک شناخته می شود، کشف شد.

به گزارش اسمیتسونیان، پس از اینکه این اثر در اختیار موزه قرار گرفت، محققی به نام جورج اسمیت این متن را رمزگشایی کرد و ظاهراً گفت: «من اولین کسی هستم که آن را پس از بیش از دو هزار سال فراموشی خواندم».

این لوح اولین مدرک از داستان نوح از فرهنگ دیگری بود. باستان شناسان از آن زمان لوح های بسیار قدیمی تری به خط میخی با داستان های مشابه سیل کشف کردند که نشان می دهد این داستان مدت ها قبل از نوشتن کتاب مقدس عبری در گردش بوده است. به عبارت دیگر، حماسه گیلگمش شاید سرچشمه داستان کشتی نوح باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.