افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع/عکس

  • کد خبر : 250634
کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع/عکس

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان شهرستان فریمان در حین گشت زنی و پایش منطقه تحت مدیریت این سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه کلیلک این شهرستان کشف کردند. مهدی اله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بررسی های اولیه […]

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان شهرستان فریمان در حین گشت زنی و پایش منطقه تحت مدیریت این سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه کلیلک این شهرستان کشف کردند.

مهدی اله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بررسی های اولیه محیط بانان هیچ گونه آثار تیراندازی بر روی لاشه پلنگ مشاهده نشد.

وی بیان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای علت دقیق مرگ و کالبد شکافی لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و علت مرگ با همکاری پلیس آگاهی مشخص و گزارش می شود. دامپزشک. بخش

پلنگ ایرانی هم اکنون در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (لیست قرمز) طبقه بندی شده و در کنار اردک سرسفید جزو گونه های در معرض خطر انقراض محسوب می شود.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق در زمینی به مساحت 41073 هکتار در سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام واقع شده است.

وجود گونه‌های با ارزشی چون قوچ و میش، بز و پلنگ و تراکم پوشش گیاهی درختان معدنی کهنسال، گواه پتانسیل غنی این منطقه است که به‌عنوان مکان ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع زیستی مطلوب به‌شمار می‌رود. این منطقه 25 کیلومتر فاصله دارد. شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی قرار دارد.

کوه کلیلاق با ارتفاع 2942 متر بلندترین قله منطقه و برجسته ترین نقطه منطقه شکار ممنوع کیلیلق به شمار می رود و بوته های کم ارتفاع زیادی در این منطقه وجود دارد.

منطقه کلیلاق دارای تنوع زیستی غنی است به طوری که در این منطقه می توان حیواناتی مانند قوچ و میش وحشی، بز، پلنگ و کفتار و انواع پرندگان، خزندگان و حشرات را مشاهده کرد.

در حال حاضر 21 درصد از مساحت دو و نیم میلیون هکتاری استان خراسان رضوی که 118 هزار و 851 کیلومتر مربع است در قالب 42 پهنه تحت پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد.

در حال حاضر 80 گونه پستاندار، 287 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در خراسان رضوی زندگی می کنند.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.