افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

کشف قطعه ای جدید از خلاق ترین آهنگساز جهان

  • کد خبر : 370459
کشف قطعه ای جدید از خلاق ترین آهنگساز جهان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این قطعه که مربوط به اواسط تا اواخر دهه 1760 است، شامل هفت حرکت کوچک برای یک سه زهی (سه گانه) به مدت 12 دقیقه است که اخیراً در کتابخانه های شهر لایپزیک کشف شده است. . . به گزارش ایسنا، موتزارت که در سال 1756 به دنیا آمد، کودکی نابغه […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این قطعه که مربوط به اواسط تا اواخر دهه 1760 است، شامل هفت حرکت کوچک برای یک سه زهی (سه گانه) به مدت 12 دقیقه است که اخیراً در کتابخانه های شهر لایپزیک کشف شده است. . .

به گزارش ایسنا، موتزارت که در سال 1756 به دنیا آمد، کودکی نابغه بود و آهنگسازی را با راهنمایی پدرش از کودکی آغاز کرد.

محققان این اثر را در کتابخانه موسیقی لایپزیگ در حالی که نسخه جدیدی از کاتالوگ کشل را آماده می کردند، آرشیو قطعی آثار موسیقی موتزارت کشف کردند.

قطعه کشف شده توسط خود موتزارت نوشته نشده است، اما محققان معتقدند این نسخه در حدود سال 1780 ساخته شده است.

این قطعه توسط سه زهی در مراسم رونمایی از نسخه جدید کاتالوگ Cashel در روز پنجشنبه در سالزبورگ اتریش اجرا شد.

به گزارش گاردین، اولین اجرای این اثر در آلمان در اپرای لایپزیک روی صحنه می رود.

کتابخانه‌های شهر لایپزیگ همچنین بیان کردند که نسخه خطی این قطعه از جوهر قهوه‌ای تیره روی کاغذ دست‌ساز سفید تشکیل شده است که بخش‌های مختلف آن به‌صورت جداگانه صحافی شده‌اند.

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (1791-1756) آهنگساز اتریشی دوره کلاسیک و یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین آهنگسازان تاریخ موسیقی غرب به شمار می‌رود. موتزارت از کودکی نابغه موسیقی بود و از همان دوران کودکی با تشویق و راهنمایی پدرش لئوپولد موتزارت شروع به آهنگسازی و نوازندگی کرد.

در پنج سالگی اولین قطعات موسیقی خود را نوشت و به عنوان یک نوازنده پیانو و ویولن بسیار ماهر شناخته شد. موتزارت در طول زندگی خود به شهرهای مختلف اروپا سفر کرد و برای اشراف، پادشاهان و هنردوستان موسیقی اجرا کرد. سفرهای او نقش مهمی در رشد هنری او داشت و او را با سبک های مختلف موسیقی آشنا کرد.

موتزارت در طول عمر کوتاه خود بیش از 600 شاهکار در ژانرهای مختلف موسیقی از جمله سمفونی، کنسرتو، اپرا و موسیقی مجلسی خلق کرد. از معروف ترین آثار او می توان به «سمفونی شماره 40»، «فلوت جادویی» (اپرا)، «رکویم» و «دون خوان» اشاره کرد.

او در جوانی درگذشت و شرایط مرگ او همچنان موضوع بحث های مختلف است. با این حال، تأثیر موتزارت بر موسیقی غربی عمیق و ماندگار بوده است. آثار او هنوز در دنیای موسیقی به دلیل زیبایی، پیچیدگی و ظرافت ساختار موسیقی مورد تحسین قرار می گیرند.

5757

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.