افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

کشف علمی جدید: آب به طور مداوم از سطح زمین به مرکز آن نفوذ می کند!

  • کد خبر : 162793
کشف علمی جدید: آب به طور مداوم از سطح زمین به مرکز آن نفوذ می کند!

کشف دانش و علم جدید در مورد اعماق زمین ادامه دارد و دانشمندان و زمین شناسان پیوسته در حال کشف حقایق جدید در این زمینه هستند. از جمله این اکتشافات می توان به موضوع جالب و غافلگیرکننده نشت آرام آب از سطح به داخل سیاره اشاره کرد. فرآیندی که بسیار پیچیده تر و […]


کشف دانش و علم جدید در مورد اعماق زمین ادامه دارد و دانشمندان و زمین شناسان پیوسته در حال کشف حقایق جدید در این زمینه هستند. از جمله این اکتشافات می توان به موضوع جالب و غافلگیرکننده نشت آرام آب از سطح به داخل سیاره اشاره کرد. فرآیندی که بسیار پیچیده تر و فراتر از آنچه در ابتدا تصور می شد به نظر می رسد. با ما در DJ باشید.

شاید تعجب کنید که این هماهنگی و انتقال آب از سطح به مرکز زمین چگونه اتفاق می افتد؟ ابتدا آب به اعماق صفحات تکتونیکی فرورانش شده نفوذ می کند و تحت یک فرآیند طولانی مدت قرار می گیرد که طی آن هر قطره آب مسافتی معادل 2900 کیلومتر را طی می کند و به هسته زمین می رسد. این مسیر که بیانگر عظمت و پیچیدگی ساختار زمین است، نشان دهنده تغییرات عمیق زمین شناسی است که در طی میلیاردها سال رخ داده است.

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی آریزونا نشان می‌دهد که وقتی آب به لایه مرزی بین هسته و پوسته می‌رسد، واکنش‌های شیمیایی ایجاد می‌کند تا لایه جدیدی با ضخامت چند صد کیلومتر تشکیل شود. البته ضخامت این لایه در مقایسه با دیگر لایه های داخلی زمین بسیار ناچیز است.

تحقیقات جدید که بر اساس آزمایش‌های پرفشار است، داستان متفاوتی از تبادل مواد بین هسته و پوسته زمین را بیان می‌کند. به گفته دکتر دان شیم، یکی از نویسندگان مقاله، زمانی که آب به مرز هسته و پوسته می رسد، با سیلیکون موجود در هسته واکنش داده و سیلیس تشکیل می دهد. این یافته های جدید، همراه با مشاهدات قبلی تشکیل الماس در نتیجه واکنش آب با کربن در فلز مذاب در فشار بالا، به برهمکنش های پویاتر و پیچیده تر بین هسته و پوسته زمین اشاره می کند که می تواند شواهد مهمی باشد. تبادل مواد در این منطقه .

سوال بعدی که مطرح می شود این است که این یافته ها چه تاثیری می تواند بر کیفیت زندگی ما بر روی زمین داشته باشد؟ بر اساس مقاله ای که توسط دانشگاه ایالتی آریزونا منتشر شده است، پیشرفت های این دانشگاه در درک فرآیندهای داخلی زمین نشان می دهد که چرخه آب زمین گسترده تر از آنچه قبلا شناخته شده است، است. لایه تغییر یافته در اطراف هسته تأثیرات عمیقی بر چرخه های ژئوشیمیایی دارد و چرخه های آب سطحی را به هسته فلزی و اعماق دور متصل می کند. این بینش ها می تواند به مفاهیم جدیدی در مورد نحوه تعامل و تغییر زمین منجر شود که در نهایت بر تمام جنبه های محیط زیست و زندگی ما تأثیر می گذارد.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.