افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

کشت پاییزه گندم در 400 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی آغاز شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 386910
کشت پاییزه گندم در 400 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی آغاز شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو شهبازی با اشاره به آغاز کشت پاییزه در استان افزود: بهترین زمان کاشت گندم تر از 15 تا 15 مهر و برای گندم دیم از اوایل مهر تا 30 مهر است. ، قبل از باران های پاییزی. وی افزود: برای اصلاح الگوی کشت بیش از 400 هزار هکتار از مزارع […]

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو شهبازی با اشاره به آغاز کشت پاییزه در استان افزود: بهترین زمان کاشت گندم تر از 15 تا 15 مهر و برای گندم دیم از اوایل مهر تا 30 مهر است. ، قبل از باران های پاییزی.

وی افزود: برای اصلاح الگوی کشت بیش از 400 هزار هکتار از مزارع دیم در قالب طرح جهش تولید در دیم کشت می شود و کودهای یارانه ای نیز در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شهبازی بیان کرد: این استان با تولید و فرآوری 11 هزار و 741 تن بذر گندم تر و 14 هزار و 350 تن بذر گندم خشک در کلاس های مختلف اصلاحی 3 مادری و گواهی شده موفق به تحقق بیش از 90 درصد برنامه بذری شده است. آماده توزیع بین کشاورزان استان می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از 270 ادوات جدید کشاورزی برای کشت مستقیم آماده شده است.

وی گفت: ارقام گندم آبی مورد استفاده کشاورزان در مزارع استان شامل ارقام پیشگام، حیدری، حیران، میهن، زرین، سالار و سیمین و ارقام دیم باران، واران، صدرا، آذر 2، هشترود و هما است. انواع

شهبازی افزود: از مهمترین عوامل دستیابی به عملکرد مطلوب می توان به استفاده از بذر اصلاح شده، رعایت تاریخ کاشت، تراکم و تناوب مناسب کشت، اجرای کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کود شیمیایی مورد نیاز محصول پاییزه در مراکز عرضه تامین می شود و کشاورزانی که تمایل به مصرف کود را همزمان با محصول دارند می توانند از مراکز تهیه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای افزایش تولید در واحد سطح و همچنین ارتقای کیفیت گندم مدیریت بهینه مصرف کود ضروری است.

وی به کشاورزان توصیه کرد برای تولید محصولات باکیفیت از بذر اصلاح شده استفاده کنند و یا حتی در صورت امکان در صورت استفاده از بذرهای خود مصرفی قبل از کاشت اقدام به تصفیه و ضدعفونی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.