افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

کشت محصولات تراریخته در کشور ممنوع شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 120970
کشت محصولات تراریخته در کشور ممنوع شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرنگار بیشترنمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی پرونده های ارجاع شده در کمیسیون تلفیق، بند 2 تکمیلی ماده 34 لایحه قانون برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند. 1- رهاسازی و کشت هر محصول تراریخته تولید داخل یا خارج از کشور در خاک کشور ممنوع است. 2- انجام تحقیقات […]

گزارش کردن خبرنگار بیشترنمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی پرونده های ارجاع شده در کمیسیون تلفیق، بند 2 تکمیلی ماده 34 لایحه قانون برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

1- رهاسازی و کشت هر محصول تراریخته تولید داخل یا خارج از کشور در خاک کشور ممنوع است.

2- انجام تحقیقات آزمایشگاهی و گلخانه ای روی محصولات. تراریخته در دانشگاه ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان مجاز است.

3- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است تولید و عرضه محصولات غذایی را بر اساس سیاست های کلی سلامت محور و با هماهنگی سایر نهادهای مرتبط کنترل کند. تراریخته در چارچوب قوانین و مقررات داخلی و با رعایت قانون ایمنی زیستی مورد استفاده قرار گرفته است. کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی از مواد اولیه. تراریخته آنها موظفند روی این محصولات برچسب بزنند. در صورت عدم برچسب گذاری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است پروانه بهداشتی واحدهای متخلف را تعلیق و متخلفان را به مراجع قانونی معرفی کند.

4- وزارت جهاد کشاورزی موظف است نسبت به افزایش بهره وری، ترویج کشت علوفه و فرآورده های روغنی کم آب مناسب با اقلیم کشور، اصلاح و اصلاح روش های نگهداری علوفه، ارتقای کیفیت خوراک دام و طیور و واردات اقدام کند. محصولات غیر خوراکی تراریختهتا پایان برنامه واردات روغن، دانه های روغنی، نهاده های دامی و محصولات کشاورزی تراریخته حداقل 50 درصد کاهش یابد.

همچنین به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود وابستگی کشور به نهاده‌های دامی را کاهش داده و از ظرفیت کارخانه‌های تولید خوراک دام تا پایان برنامه استفاده کند و به تدریج و با همکاری سازمان‌ها و سازمان‌های ذیربط نسبت به کاهش خام‌فروشی دام اقدام کند. . ، نهاده های مرغ و آبزیان 50 درصد. واحدهای طیور، دام و آبزیان پس از اخذ مجوزهای قانونی از وزارت جهاد کشاورزی می توانند در واحد تولیدی خود خوراک آماده تولید کنند.

درآمد حاصل از عوارض صادرات محصولات آبزی پروری به اجرای مدل کشاورزی اختصاص می یابد.

در ادامه جلسه بند (ت) ماده 38 لایحه برنامه هفتم توسعه به موجب این مصوبه طی سالهای اجرای این قانون به منظور تقویت و حفظ منابع آب کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) به تصویب رسید. موظف است سالانه نیم درصد از ارزش محصولات کشاورزی و غذایی را پرداخت کند و آب شرب صادراتی را بر اساس رژیم کشت جمع آوری و هر سال نیم درصد به این عوارض اضافه کند تا اینکه در پایان سال این میزان به 2.5 درصد برسد. . سال پنجم و درآمد حاصل از حقوق قبلی را در سطح درآمد مربوطه به خزانه داری کل کشور واریز می کند.

70 درصد از درآمد حاصل از اجرای این بجز برای فعال سازی مجدد قنوات، افزایش بهره وری آب و محصولات کشاورزی، اجرای طرح های آبخیزداری و الگوی کشت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و 30 درصد باقی مانده برای نصب کنتور. سلام اطلاعات چاه آب کشاورزی در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد. لیست محصولات کشاورزی و غذایی موجود در این بجزسالانه در ابتدای هر سال توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه و ابلاغ می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.