افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

کشتن فرماندهان حزب الله اسرائیل را امن تر نمی کند

  • کد خبر : 378486
کشتن فرماندهان حزب الله اسرائیل را امن تر نمی کند

به گزارش بازار به نقل از نیوزویک، یکی از مقامات ارشد حماس در گفتگو با این نشریه آمریکایی اعلام کرد که مرگ احتمالی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله می تواند این گروه شبه نظامی لبنانی را در تب و تاب اخبار ضد و نقیض قرار دهد . درباره سرنوشت آنها پس از حملات هوایی […]

به گزارش بازار به نقل از نیوزویک، یکی از مقامات ارشد حماس در گفتگو با این نشریه آمریکایی اعلام کرد که مرگ احتمالی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله می تواند این گروه شبه نظامی لبنانی را در تب و تاب اخبار ضد و نقیض قرار دهد . درباره سرنوشت آنها پس از حملات هوایی گسترده اسرائیل به بیروت.

دیروز، نیروهای نظامی اسرائیل مجموعه ای از حملات گسترده و متمرکز را علیه آنچه حمله به «مقر» حزب الله در ضاحیه (حومه جنوبی بیروت) می دانستند، انجام دادند. این حملات در بحبوحه تشدید خشونت ها بین اسرائیل و حزب الله لبنان انجام می شود که پس از حمله حماس به سرزمین های اشغالی در اکتبر 2023 (مهر 1402) آغاز شد.

در حالی که هیچ گزارش رسمی از وضعیت دبیرکل حزب الله در دست نیست، اما گزارش های گسترده حاکی از آن است که نصرالله هدف این عملیات بوده است.

باسم نعیم، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس و سخنگوی این نهاد در گفتگو با نیوزویک در پاسخ به این سوال که آیا ترور رهبران حماس یا حزب‌الله امنیت اسرائیل را افزایش می‌دهد، گفت: آیا هیچ یک از گروه‌های مقاومت پس از آن ترور رهبران را ترک کرده اند؟

وی که وزیر بهداشت غزه نیز هست، افزود: همه آنها قوی تر و گسترده تر شده اند. اسرائیل ممکن است در عملیات نظامی خود به پیشرفت های تاکتیکی دست یابد، اما در نبرد استراتژیک شکست خورده است، یا به قول ما در دنیای پزشکی، اگرچه عمل جراحی موفقیت آمیز بوده، اما بیمار فوت کرده است.

دو خبرگزاری «رویترز» و «فرانسه» به نقل از منابع نزدیک به حزب الله که مدعی بودند نصرالله پس از حمله زنده بوده است، هستند. این در حالی است که چند رسانه اسرائیلی به نقل از مقامات صهیونیستی مدعی شده اند که نصرالله احتمالا در این حمله کشته شده است.

مقامات بهداشتی لبنان تعداد کشته‌شدگان حمله شب گذشته به ضاحیه را 6 نفر و مجروحان را 10 نفر اعلام کرده‌اند. اما روزنامه اسرائیلی “هاآرتص” گزارش داد که نیروهای نظامی این کشور تعداد کشته‌شدگان این حمله را به 300 نفر رساندند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.