افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

کشتار در غزه و لبنان باید هر چه زودتر پایان یابد

  • کد خبر : 373283
کشتار در غزه و لبنان باید هر چه زودتر پایان یابد

به گزارش مانیبان، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های اولین روز سفر خود به نیویورک، صبح امروز دوشنبه در هتل محل اقامت خود با آقای «الکساندر آشتوب» رئیس جمهور فنلاند برای آرام کردن تنش دیدار کرد. جمهوری اسلامی ایران به سیاست خارجی، تعامل سازنده با کشورهای جهان و ایجاد صلح، ثبات و امنیت پرداخت و […]


به گزارش مانیبان، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های اولین روز سفر خود به نیویورک، صبح امروز دوشنبه در هتل محل اقامت خود با آقای «الکساندر آشتوب» رئیس جمهور فنلاند برای آرام کردن تنش دیدار کرد. جمهوری اسلامی ایران به سیاست خارجی، تعامل سازنده با کشورهای جهان و ایجاد صلح، ثبات و امنیت پرداخت و تصریح کرد: بر لزوم تعامل و گفت‌وگو به جای جنگ و درگیری میان کشورهای جهان تاکید داریم. جهان برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک و همچنین چندجانبه گرایی در حل مشکلات.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد در ایجاد همگرایی بین کشورها برای ایجاد صلح و جلوگیری از جنگ و اشغال در جهان، گفت: معتقدیم تا زمانی که همه کشورها به توافقات بین المللی پایبند نباشند، صلح و امنیت جهانی محقق نمی شود. . و صرف نظر از دوقطبی شدن نظام در سطح بین المللی، در صورت تهاجم یک کشور به کشور دیگر، همه با آن مخالفت می کنند.

این پزشکان پیروی از قوانین و مقررات بین المللی و دوری از استانداردهای دوگانه را حلال بسیاری از مشکلات و معضلات امروز جهان دانستند و با انتقاد از حمایت آمریکا و کشورهای غربی از جنایتکاری رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: : کشتار بیش از 40 هزار انسان بی گناه در غزه و حمله به لبنان در سایه سکوت مجامع بین المللی و حمایت آمریکا و اروپا از این رژیم فاجعه ای است که باید هر چه زودتر پایان یابد.

الکساندر آشتوب رئیس جمهور فنلاند نیز در این دیدار بر علاقه مندی کشورش به تحکیم روابط با ایران تاکید کرد و انتخاب پزشکان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران را فرصتی مغتنم برای حل برخی مشکلات میان ایران و برخی از کشورهای اروپایی دانست. .

رئیس جمهور فنلاند گفت: معتقدیم ایران هیچ نقش و تقصیری در اتفاقات توافق هسته ای نداشته است و امیدواریم با تداوم گفت وگوها و تعاملات شاهد رفع مشکلات و اختلافات ایران و اروپا باشیم.

الکساندر آشتوب ضمن قدردانی از نقش تثبیت کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه تصریح کرد: ما حمایت های مالی و تسلیحاتی اسرائیل را نادرست و نادرست می دانیم و معتقدیم جهان در حال بیدار شدن از جنایات اسرائیل علیه مردم ایران است. غزه اگرچه مورد علاقه برخی کشورها است، اما این جنگ پایان نخواهد یافت.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.