افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

کشاورزی در گلستان رقابتی نیست

  • کد خبر : 117632
کشاورزی در گلستان رقابتی نیست

علی سواری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: سال گذشته دو هزار و 185 میلیارد تومبه در سطح سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات پرداخت شد که از این میزان 618 میلیارد تومان مربوط به تسهیلات تبصره 18 در استان بود. مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: متاسفانه امسال از 18 فقره تسهیلات فقط […]

علی سواری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: سال گذشته دو هزار و 185 میلیارد تومبه در سطح سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات پرداخت شد که از این میزان 618 میلیارد تومان مربوط به تسهیلات تبصره 18 در استان بود.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: متاسفانه امسال از 18 فقره تسهیلات فقط 78 میلیارد تومان به گلستان اختصاص یافت و با پیگیری ها 180 میلیارد تومان نیز پاداش داده شد. نامشخص است.”

وی گفت: برای پرداخت تسهیلات زیر یکصد میلیون تومان در استان حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که کل نیاز به تسهیلات در کشاورزی گلستان 4.2 میلیارد تومان است.

سواری تصریح کرد: امیدواریم با اعتبارات تخصیص یافته حداقل کشاورزان خرد بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

وی بیان کرد: مزیت نسبی گلستان در تولید محصولات اساسی مانند گندم، دانه های روغنی و گوشت مرغ است که شامل قیمت های رقابتی نمی شود و کشاورز چاره ای جز واگذاری محصول به دولت ندارد.

مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی سازمان گلستان ادامه داد: در واقع درآمد استان گلستان نمی تواند با استان های صنعتی یکسان باشد، از سوی دیگر بانک ها با توجه به درآمد کشاورز تسهیلات پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه فاصله گلستان با سایر استان ها در حال افزایش است، گفت: در گلستان منابع درآمد داخلی کم است.

سواری پیشنهاد کرد: بانک های استان از منابع تولیدی گلستان حمایت کنند و استان هایی که منابع بیشتری دارند نیز می توانند به گلستان کمک کنند.

وی یادآور شد: مصوبه ای در قانون برنامه ششم وجود دارد که بانک های غیرتخصصی را ملزم می کند 15 درصد از تسهیلات اعطایی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند، اما این مصوبه نادیده گرفته شده است.

وی افزود: اگر این موضوع در سطح ملی حل شود، گلستان می تواند از این منابع بهره مند شود و در عرصه اشتغال و تولید فعالتر شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.