افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

کسری بودجه در سال 1402 چقدر بود؟

  • کد خبر : 400852
کسری بودجه در سال 1402 چقدر بود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی. خبرگزاری تسنیمارائه راهکارهای عملیاتی اگرچه به اجرای بودجه کمک می کند اما می تواند زمینه ساز تقویت اقتصاد کشور باشد. در سال های اخیر بحث سود شرکت های دولتی در راستای مدیریت بهتر بودجه مطرح شده و در این زمینه راهکارهای لازم برای بودجه امسال ارائه شده است. عدم تعادل بودجه […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی. خبرگزاری تسنیمارائه راهکارهای عملیاتی اگرچه به اجرای بودجه کمک می کند اما می تواند زمینه ساز تقویت اقتصاد کشور باشد.

در سال های اخیر بحث سود شرکت های دولتی در راستای مدیریت بهتر بودجه مطرح شده و در این زمینه راهکارهای لازم برای بودجه امسال ارائه شده است.

عدم تعادل بودجه و بودجه در بسیاری از کشورهای دنیا مورد بحث قرار گرفته است و اگر بودجه به درستی تدوین و اجرا شود، آینه تمام نمای سیاست های اقتصادی کشور تلقی می شود.

بررسی و ارائه راهکار برای رفع عدم تعادل کسری بودجه به رفع عدم تعادل کمک می کند و از این طریق می توان بخشی از کسری ها را جبران کرد.

کسری بودجه و عدم تعادل تعریف قانونی خاصی ندارد و وقتی عدد و فرمول ارائه می شود، تفاسیر مختلفی صورت می گیرد، اما آنچه از آن نام برده می شود شکاف منابع مصوب و درآمد است که در این زمینه سعی داریم آن را ارائه کنیم. . راه های مختلفی برای جبران برخی از این کمبودها وجود دارد.

افضلی مدیرکل دفتر مطالعات بخش دولتی و اقتصاد اسلامی در خصوص آمار مربوط به کسری بودجه سال گذشته، سناریوهای متعددی را در خصوص کسری بودجه مطرح کرد و گفت: برخی از ارقام ارائه شده در این بخش. شامل 300 تا 800 میلیارد تومان اما. طبق آخرین آمار دیوان محاسبات سال گذشته 400 میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم.

وی گفت: همچنین در تعاریف نترازی آمده است که کشور با توجه به میزان هزینه هایی که انجام می شود نباید درآمد داشته باشد که در شرایط فعلی کشور وجود ندارد و تمام مقالاتی که منتشر می شود عبارتند از. برای هزینه های جاری استفاده می شود.”

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.