افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

کسری بودجه اسرائیل به 20 میلیارد دلار می رسد

  • کد خبر : 110437
کسری بودجه اسرائیل به 20 میلیارد دلار می رسد

به گفته بازار، وزارت دارایی اسرائیل در حال حاضر مذاکرات مقدماتی را برای تدوین تغییرات بودجه آغاز کرده است تا بودجه کلی سال 2024 را به 514 میلیارد شیکل (یعنی 126 میلیارد دلار) افزایش دهد، یعنی 7 میلیارد دلار بیشتر از بودجه امسال تا رسیدن به سال 2023. به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آهارنوت، بر […]

به گفته بازار، وزارت دارایی اسرائیل در حال حاضر مذاکرات مقدماتی را برای تدوین تغییرات بودجه آغاز کرده است تا بودجه کلی سال 2024 را به 514 میلیارد شیکل (یعنی 126 میلیارد دلار) افزایش دهد، یعنی 7 میلیارد دلار بیشتر از بودجه امسال تا رسیدن به سال 2023.

به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آهارنوت، بر اساس برآوردهای تاکنون، کسری بودجه سال آینده به حدود 4 درصد یا 20 میلیارد دلار خواهد رسید.

علاوه بر این، وب‌سایت اسرائیلی «تایمز اسرائیل» بر اساس انتظارات بانک هاپوعلیم اسرائیل، تخمین زد که جنگ غزه حداقل 27 میلیارد شیکل (6.7 میلیارد دلار) برای اسرائیل هزینه خواهد داشت.

این سایت در گزارشی اعلام کرد که جنگ در مرحله ای است که چالش های اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد و صندوق بین المللی پول هشدار داد که اقتصاد جهانی به دلیل عواملی از جمله جنگ بین اسرائیل و حماس با وضعیت جدیدی از عدم اطمینان مواجه است.

گزارش های کارشناسان حاکی از آن است که هزینه یک روز نبرد در غزه حدود 200 میلیون مثقال (49 میلیون دلار) است که شامل هزینه های ذخیره، مهمات و تدارکات می شود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، شیکل اسرائیل همچنان از کاهش قابل توجه ارزش خود در برابر دلار رنج می برد، زیرا به سطح بیش از 4 مثقال در هر دلار سقوط کرد که نشان دهنده کاهش 12.75 درصدی سالانه است.

سقوط شیکل در حالی اتفاق می افتد که بانک اسرائیل شروع به تزریق 45 میلیارد دلار به بازار محلی برای حفظ ثبات و پاسخگویی به تقاضای رو به رشد دلار کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.