افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

کسری بودجه آمریکا به 1.8 تریلیون دلار رسید

  • کد خبر : 402956
کسری بودجه آمریکا به 1.8 تریلیون دلار رسید

به گزارش بازار، بر اساس آماری که وزارت خزانه داری آمریکا در روز جمعه منتشر کرد، دولت فدرال آمریکا 1.8 تریلیون دلار بیش از درآمد مالیاتی خود در سال مالی 2024 هزینه کرده است. کنگره از سال 2001 هر ساله با کسری بودجه مواجه بوده است. در 50 سال گذشته، دولت فدرال در پایان سال […]

به گزارش بازار، بر اساس آماری که وزارت خزانه داری آمریکا در روز جمعه منتشر کرد، دولت فدرال آمریکا 1.8 تریلیون دلار بیش از درآمد مالیاتی خود در سال مالی 2024 هزینه کرده است.

کنگره از سال 2001 هر ساله با کسری بودجه مواجه بوده است. در 50 سال گذشته، دولت فدرال در پایان سال مالی تنها چهار بار با مازاد بودجه مواجه شده است که آخرین بار در سال 2001 بوده است.

کسری بودجه برای سال مالی 2024 برابر با 1.8 تریلیون دلار یا 138 میلیارد دلار بیشتر از کسری سال قبل است. به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی، کسری 6.4 درصد بود که نسبت به 6.2 درصد در سال مالی 2023 کاهش داشت.

بر اساس داده‌های پایان سال از درآمد و هزینه‌های ماهانه وزارت خزانه‌داری در سپتامبر 2024، کسری بودجه امسال 196 میلیارد دلار کمتر از سال 2023 است، بدون در نظر گرفتن تأثیر تصمیم دادگاه عالی در سال 2023 در پرونده بایدن علیه نبراسکا بر برنامه‌های وام دانشجویی. .

کسری سال مالی 2024 76 میلیارد دلار کمتر از برآورد اولیه 1.910 میلیارد دلاری در بودجه سال 2024 بود که در ماه مارس منتشر شد و 144 میلیارد دلار کمتر از برآورد اولیه 1.980 میلیارد دلاری در به‌روزرسانی بودجه تکمیلی منتشر شده در جولای بود.

مایا مک گینس، رئیس کمیته بودجه فدرال مسئول، گفت این کسری معادل حدود 5 میلیارد دلار وام در روز است که به بدهی روزانه 35.76 میلیارد دلاری کشور اضافه می کند.

در این شرایط، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، طرح های هزینه ای و مالیاتی را پیشنهاد کرده اند که کسری بودجه فدرال را افزایش می دهد.

کمیته بودجه فدرال مسئول برآورد می کند که هم طرح هریس و هم طرح ترامپ بدهی ملی ایالات متحده را افزایش خواهند داد. این گروه تخمین زد که هزینه طرح ترامپ بیش از دو برابر طرح هریس خواهد بود.

او همچنین به زمینه‌های عدم قطعیت واضح در برنامه‌های هر دو نامزد اشاره کرد. بر اساس تحلیل کمیته بودجه فدرال مسئول، طرح هریس تا سال 2035 بدهی را 3.5 میلیارد دلار افزایش می دهد، در حالی که طرح ترامپ بدهی را 7.5 میلیارد دلار افزایش می دهد.

در سال مالی 2024، دولت ایالات متحده تقریباً 900 میلیارد دلار تنها برای بهره بدهی هزینه خواهد کرد. این مبلغ بیشتر از هزینه ای است که برای دفاع ملی، مراقبت های بهداشتی (Medicare) و کودکان در سطح فدرال هزینه می شود.

همه این ارقام به این معنی است که رئیس جمهور بعدی آمریکا با بدهی 35.2 میلیارد دلاری مسئولیت این کشور را بر عهده خواهد گرفت. در همین حال، علیرغم هشدارها، کنگره آمریکا به خرج کردن پولی که ندارد، ادامه داده است. به طوری که اوایل این ماه، آژانس رتبه بندی اعتباری مودی زنگ خطر را به صدا درآورد.

مودیز در گزارش اخیر خود هشدار داد که دولت بعدی با بدتر شدن چشم انداز مالی ایالات متحده مواجه خواهد شد، زیرا کاهش استطاعت بدهی به تدریج قدرت مالی آمریکا را تضعیف خواهد کرد. در غیاب اقدامات سیاستی که بتواند این روندها را مهار کند و به محدود کردن کسری‌های مالی کمک کند، تضعیف قدرت مالی به طور فزاینده‌ای بر مشخصات اعتباری دولت ایالات متحده تأثیر می‌گذارد.

هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری برنامه خاصی برای رسیدگی به بدهی ملی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر ارائه نکرده اند. در ماه مارس، دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرد که کسری بودجه تا سال 2054 به 8.5 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. صندوق بین المللی پول در ماه مه هشدار داد که هزینه های دولت ایالات متحده و افزایش بدهی ملی ناپایدار است و می تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند.

مودیز همچنین افزایش کسری بودجه را بدون تغییر پیش بینی کرد. در گزارش این آژانس آمده است که انتظار می رود دولت فدرال کسری مالی زیادی داشته باشد که به طور متوسط ​​حدود 7 درصد تولید ناخالص داخلی در سال در پنج سال آینده خواهد بود و تا سال 2034 به نزدیک به 9 درصد افزایش می یابد و بار بدهی را از 97 به حدود 130 درصد بدتر می کند. تولید ناخالص داخلی در سال 2034

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود پرداخت های بهره فدرال نسبت به درآمد و تولید ناخالص داخلی تا سال 2034 دو برابر شود و از 14.8 درصد و 2.4 درصد در سال 2023 به حدود 30 درصد و 5 درصد افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.