افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

کسب و کار پرسود سرقت گوشی و شبکه گسترده صرافان/ سارقان روزانه بین 30 تا 40 میلیون تومان درآمد دارند.

  • کد خبر : 401770
کسب و کار پرسود سرقت گوشی و شبکه گسترده صرافان/ سارقان روزانه بین 30 تا 40 میلیون تومان درآمد دارند.

به گزارش رکنا، سود سرشار اقتصادی حاصل از این سرقت ها که روزانه بین 30 تا 40 میلیون تومب می رسد، باعث شده هر روز افراد بیشتری جذب باندهای سارق شوند. سارقان تلفن همراه عمدتاً در گروه های دو نفره یا بیشتر فعالیت می کنند. آنها قبل از شروع دزدی خود به یک موتورسیکلت نیاز […]

به گزارش رکنا، سود سرشار اقتصادی حاصل از این سرقت ها که روزانه بین 30 تا 40 میلیون تومب می رسد، باعث شده هر روز افراد بیشتری جذب باندهای سارق شوند.

سارقان تلفن همراه عمدتاً در گروه های دو نفره یا بیشتر فعالیت می کنند. آنها قبل از شروع دزدی خود به یک موتورسیکلت نیاز دارند، بنابراین قبل از شروع دزدی آنها یک موتور سیکلت را می دزدند تا اگر پلیس آنها را گرفت، وسیله نقلیه را رها کرده و با آرامش فرار کنند.

داشتن توانایی راندن موتورسیکلت یکی از شروط مهم فرار به موقع از صحنه جرم است، بنابراین فرد همواره در نقش یک سارق به عنوان راننده و مسافر عمل می کند. این جنایتکاران عمدتاً به چاقو، قمه، شوکر یا تپانچه مسلح هستند و در صورت مواجهه با مقاومت سوژه های خود، گاه به خشونت متوسل می شوند.

زنان، کودکان و سالمندان بهترین سوژه سارقان هستند که با کمترین مقاومت می توانند به اهداف خود برسند. مرحله بعدی و مهم ترین مرحله بعد از سرقت تبدیل موبایل دزدیده شده به پول است. بیشتر غارتگران، دزدانی با تجربه هستند که می توانند بازار خوبی برای فروش اجناس مسروقه پیدا کنند.

افغانستان یکی از مهم ترین مقاصد تلفن های همراه دزدیده شده است. بسیاری از صرافان پس از خرید تلفن همراه، آن را به نمایش می گذارند و به لطف ارتباطات خود، محصولات خود را برای کسب منافع مالی بیشتر و در امان ماندن از دست پلیس، به بازارهای کشور همسایه شرقی می فرستند. در برخی موارد، باندهای سارق گوشی ها و لوازم جانبی دزدیده شده را به مشتریان بالقوه می فروشند.

شوش، مولوی و بازار مقابل علاءالدین مراکز فعال فروش گوشی های مسروقه هستند و سارقان در این بازارها پرسه می زنند و گوشی های سرقتی را به پول تبدیل می کنند. بازارهای مجازی یکی دیگر از بازارهای فروش گوشی های سرقتی است که سارقان بدون واسطه می توانند مشتریان مناسبی برای گوشی های سرقتی پیدا کنند.

همه گوشی ها در خیابان ها دزدیده نمی شوند، اما برخی از آن ها توسط سارقان در منازل و اماکن سرقت می شوند، به همین دلیل بخش قابل توجهی از این گوشی ها را می توان به همراه قاب آن ها به سرقت برد، بنابراین سارقان برای فروش آن ها مشکل کمتری دارند.

به دلیل شدت سرقت ها، پلیس نمی تواند تمام گوشی های سرقتی را ردیابی کند، اما زمانی که سرقت با جرم دیگری از جمله قتل همراه باشد، قابل ردیابی تر می شود. ردیابی گوشی های سرقتی یکی از ابزارهای مهم برای کشف جرم است. در بسیاری از موارد دزدی یا جنایت، با فعال شدن تلفن همراه مسروقه، ماموران پلیس به سراغ صاحب گوشی رفته و او را دستگیر می کنند.

همزمان با فرار مجرمان از صحنه جنایت، ماموران با ردیابی گوشی سرقتی، پرونده را کشف می کنند. از نظر قانون افرادی که با گوشی های تلفن همراه مسروقه کشف می شوند به عنوان سارق تحت تعقیب قرار می گیرند و باید ثابت کنند که در سرقت گوشی، قتل، تجاوز جنسی و یا هر جرم دیگری که رخ داده است، شرکت نداشته اند، بنابراین در بسیاری از موارد سارقان یا اختلاس گران به راحتی درگیر سایر پرونده های جنایی می شوند و با عواقب سختی مواجه می شوند.

وقتی پلیس به شهروندان هشدار می دهد که هنگام راه رفتن در خیابان از هندزفری برای صحبت با تلفن همراه استفاده کنند یا در صورت دستگیری گوشی خود را به سارقان تحویل دهند، به این معنی است که نمی توانند امنیت را تامین کنند و هزینه تامین امنیت شهروندان را متقبل شوند. . خودشان آن را دور بریزند، به همین دلیل است که دزدها هر روز با خشونت بیشتری مرتکب جنایت می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.