افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
5

کرونا صدها خانواده ایرانی را بی خانمان کرد/ دولت هیچ برنامه ای برای آسیب های روحی ناشی از کرونا ندارد و هیچ برنامه ای ندارد

  • کد خبر : 187118
کرونا صدها خانواده ایرانی را بی خانمان کرد/ دولت هیچ برنامه ای برای آسیب های روحی ناشی از کرونا ندارد و هیچ برنامه ای ندارد

کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت و درمان کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، گفت: بیماری کووید باعث از بین رفتن ذهن بسیاری از خانواده ها شده است، اغلب در ایران، مردان سرپرست خانواده هستند و از دست دادن آنها برای ایرانیان بحران ایجاد کرده است. خانواده ها.” جهانپور در ادامه با […]

کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت و درمان کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، گفت: بیماری کووید باعث از بین رفتن ذهن بسیاری از خانواده ها شده است، اغلب در ایران، مردان سرپرست خانواده هستند و از دست دادن آنها برای ایرانیان بحران ایجاد کرده است. خانواده ها.”

جهانپور در ادامه با بیان اینکه آسیب های ناشی از از دست دادن سرپرست خانواده علاوه بر آسیب های روحی ناشی از زیان، آسیب های اجتماعی و اقتصادی را نیز متوجه این خانواده ها می کند، افزود: وقتی خانواده ای سرپرست خود را از دست می دهد مشکلات اقتصادی در جامعه خود را نشان می دهد. خانواده هایی که در این مدت پدر یا مادر خود را از دست دادند تحت حمایت هیچ نهادی نبودند و سازمان برنامه ای برای این افراد نداشت.

بیشتر مرگ‌های ناشی از کرونا، مرگ‌های زودرس هستند

وی افزود: بیش از 28 میلیون نفر در دنیا به دلیل این بیماری هستند تاج پادشاهی از دست دادن زندگی که عموماً “مرگ زودرس” در نظر گرفته می شود، بیشتر این مرگ ها را تشکیل می دهد. تمامی خسارات ناشی از از دست دادن سرپرست خانوار شامل حال این افراد می شود.

خطر بیماری های ویروسی انسان را ترک نمی کند.

با توجه به تکرار این موج از بیماری های ویروسی درجهان گفت: پیش‌بینی می‌شود جهان دوباره به بیماری‌های ویروسی مبتلا شود، خطر بیماری‌های ویروسی انسان از بین نخواهد رفت و احتمال بحران‌آفرینی سایر گونه‌های ویزوس غیرقابل تصور نیست.

جهانپور از وجود سامانه های حمایتی در موارد بحرانی خبر داد و افزود: سازمان های بهداشتی باید آمادگی مقابله با بحران های روانی ناشی از عدم حضور سرپرست خانواده یا سایر اعضای خانواده را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=187118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.