افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

کردستان نیازمند بازنمایی است/جشن امت احمد تحسین برانگیز بود

  • کد خبر : 94047

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  پیمان جبلی سه شنبه شب در آئین اختتامیه نخستین جشنواره اقوام ایرانی در سنندج که به صورت تصویری با این مراسم ارتباط برقرار کرد، با تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر و میلاد امام صادق (ع) اظهار داشت: اواخر اردیبهشت ماه افتخار دیدار با هنرمندان و ادبای استان کردستان را داشتم و […]

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  پیمان جبلی سه شنبه شب در آئین اختتامیه نخستین جشنواره اقوام ایرانی در سنندج که به صورت تصویری با این مراسم ارتباط برقرار کرد، با تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر و میلاد امام صادق (ع) اظهار داشت: اواخر اردیبهشت ماه افتخار دیدار با هنرمندان و ادبای استان کردستان را داشتم و پیشنهاد برگزاری این جشنواره مطرح و استقبال استاندار و شعرا، ادبا مردم استان شاهد بودیم تا این رویداد را در سنندج دایر کنیم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره میزبان ۱۸ قوم ایرانی، هنرمندان، شعرا و نوازندگان از مناطق مختلف کشور است، افزود: این اقدام مایه تحسین است.

جبلی تصریح کرد: امید که این شروع نویدبخش در سنوات آینده بهتر و با استقبال و جدیت برگزار شود.

عزم صدا و سیما در توجه به عناصر هویتی

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در طول یک هفته سازمان صدا و سیما در چهار رویداد شعر و موسیقی شرکت داشته که در سیستان و بلوچستان نیز جلسه‌ای با شعرای این استان داشتیم امروز در سنندج و پنج شنبه در گیلان میزبان اجلاس مداحان و مدیحه‌سرایان خواهیم بود که بیانگر عزم صدا و سیما در توجه به عناصر هویتی ملت ایران است.

وی بیان کرد: اهتمام صدا و سیما با همراهی فرهیختگان کشور که با علاقه همراهی می‌کنند امیدوارکننده است و باید دو سرفصل هویت محوری و عدالت گستری باید مورد توجه باشد.

جبلی خاطر نشان کرد: هویت ایران ما را موسیقی و شعر و ادب اقوام ایرانی شکل می‌دهد و این گل‌های رنگارنگ قالی هویت را بافته و در سرفصل عدالت توجه به ابعاد هویتی که شعر و موسیقی از ابعاد آن است در صدر توجهات است و اینگونه فعالیت‌ها را از شعار عدالت‌گستری می‌دانیم که توقع مردم از ماست و ما موظف به پاسخگویی این توقع بجا هستیم.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در مراسم جشن امت احمد تحسین برانگیز بود که این شادابی، سرزندگی و نشاط کردستانی‌ها توسط کل کشور تقدیر شد و در شهرها و روستاهای کردستان در تجلیل از شخصیت و بزرگداشت میلاد پیامبر اسلام مراسم و برنامه‌های مختلفی دیدیم.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در برنامه جدید رسانه ملی تمرکز ویژه بر استان‌های مختلف کشور خواهیم داشت و استان کردستان را اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=94047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.