افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
5

کردستان در مسیر پیشرفت است/ خبر خوش از استاندار به مردم کردستان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 212810
کردستان در مسیر پیشرفت است/ خبر خوش از استاندار به مردم کردستان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: توسعه و پیشرفت واژه هایی است که هر شهر و کشوری برای آن نیازمند توجه مسئولان، تلاش جهادی متولیان امر و حمایت مردم است. طی چند سال گذشته مردم استان کردستان چشم انتظار پروژه هایی بودند که شاید آرزوی دیرینه این مردم بود و امروز نیز با تلاش دولت سیزدهم […]

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: توسعه و پیشرفت واژه هایی است که هر شهر و کشوری برای آن نیازمند توجه مسئولان، تلاش جهادی متولیان امر و حمایت مردم است.

طی چند سال گذشته مردم استان کردستان چشم انتظار پروژه هایی بودند که شاید آرزوی دیرینه این مردم بود و امروز نیز با تلاش دولت سیزدهم و دولت سیزدهم به این آرزو رسیده است. مردم از آن سود می برند.

پروژه راه‌آهن سنندج – همدان و فرودگاه سقز از جمله پروژه‌هایی است که اهالی استان تا دو سال پیش از آن خبر داشتند و سال‌ها پیگیر اخبار بودند، اما با شکل‌گیری سفرهای استانی رئیس‌جمهور به سراسر کشور. از جمله استان کردستان، امروز آرزوی این مردم محقق شده است.

دو سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کردستان در تیر 1401 و آبان 1402 منجر به تصویب مصوبات مهم، اجرای پروژه های نادر و تخصیص اعتبارات کلان به این استان شد که صدها پروژه بزرگ را به پایان رساند. در این استان

هنوز طرح ها و پروژه های زیادی در این استان در انتظار توجه دولت و تلاش های مسئولان استانی است، از این رو خبرگزاری مهر در گفتگو با «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان. ، پروژه های اجرا شده و مصوبات و اعتبارات مصوب در دو سفر رئیس جمهور به استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و وعده سومین سفر رئیس جمهور به استان کردستان برای افتتاح پروژه های دیگر در این مقاله به روستا منعکس شده است.

سفر رئیس جمهور درهای پیشرفت را به روی کردستان باز کرد

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم برای استان کردستان و سایر نقاط کشور افتاد، سفرهای رئیس جمهور به استان های مختلف بود، گفت: این سفرها ظرفیت خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد. استان ها، رفع مشکلات مزمن مناطق و تکمیل پروژه های نیمه تمام که گاه به بیش از 20 سال می رسید.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: استان کردستان علاوه بر دو دور سفر استانی دولت، شاهد سفر پروژه ای رئیس جمهور به استان کردستان بود و هم اکنون ما می خواهیم تا پایان دولت حداقل یک سفر دیگر در خدمت رئیس جمهور در کردستان باشیم تا با حضور ایشان پروژه های دیگری که در استان آماده می شود افتتاح شود.

وی با اشاره به دور اول سفر رئیس جمهور به استان، خاطرنشان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور رویکرد ما با توجه تکمیل پروژه ها نیمه تمام بود و در این سفر حدود 190 پروژه تصویب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به بخش های مختلف اقتصادی و عمرانی در نخستین سفر رئیس جمهور به کردستان، تصریح کرد: این سفر بیش از 30 تلاش در حوزه اقتصادی و 16 تلاش در حوزه سازندگی به کردستان داشت.

کردستان در مسیر پیشرفت است/خبر خوش از استاندار برای مردم کردستان

استاندار کردستان یادآور شد: در دور اول استان بیست و هشتم بودیم که رئیس جمهور به استان ما سفر کرد اما در دور دوم استان هشتم بودیم که تخصیص خوبی گرفتیم و پروژه های خوبی را به اتمام رساندیم. به طوری که در دور دوم این سفر 118 مصوبه به تصویب رسید و در مجموع 14 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها و عملیات عمرانی کردستان تصویب شد.

یکی از کشاورزان کوشا اذعان کرد: در کل از این رو اطلاعیه معاونت اجرایی رئیس جمهور از اولین مجموعه از مجموعه تکالیف سفر نوبت اول بین استان های کشور بدست آورد آوردیم و هفت تائیدیه گرفتیم.

بهره برداری از 16 مگاپروژه پس از سال ها انتظار مردمی

وی با اشاره به پروژه های دور دوم سفر، تصریح کرد: در بخش کلان پروژه ها; در دور دوم، حدود 16 پروژه بزرگ از جمله راه آهن اجرا شد. همدان_سنندج وی خاطرنشان کرد: پس از 18 سال انتظار مردم، این امر به پایان رسیده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه 9 پروژه در حوزه وزارت نیرو مصوب شد که با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان به بهره برداری رسید، گفت: سد در جای خود است. گاران در زمینه کشاورزی، 2700 هکتار اقدام بسیار بزرگی بود که منجر به تغییر مجدد زمین شد. سرزمین خشک زمین را سیراب کرد.

کردستان در مسیر پیشرفت است/خبر خوش از استاندار برای مردم کردستان

زارعی کوشا گفت: 14 طرح در حوزه بهداشت و درمان داشتیم که در قالب طرح های کلان بود که برخی از این طرح ها بیش از 10 سال قدمت داشت و اجرا شد.

افتتاح فرودگاه سقز و پروژه مرکز ورزشی بانه پس از 14 سال نیز حاصل این سفر بود که با توجه و نگاه مثبت دولت سیزدهم به کردستان محقق شد و ما را در جهشی در عرصه سازندگی یاری کرد. .

افتتاح چند پروژه مهم استان با حضور رئیس جمهور در ابتدای نیمه دوم سال آینده

استاندار کردستان همچنین وعده برنامه ریزی سومین سفر رئیس جمهور به کردستان را برای آغاز نیمه دوم سال آینده داد و اعلام کرد: در نظر داریم درخواست سفر رئیس جمهور دیگری به کردستان و آماده سازی پروژه های دیگر را داشته باشیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه امروز این راه آهن که 20 آبان ماه افتتاح شد خدمات دهی بی وقفه و با استقبال خوب مردم را داشته است، گفت: در تلاش هستیم در سال آینده تعداد قطارها و روزها را افزایش دهیم و خط ریلی از سنندج راه اندازی کنیم. به مشهد .

وی به برخی از پروژه های افتتاح شده در سومین سفر رئیس جمهور به کردستان پرداخت و افزود: از جمله پروژه های بزرگی که در سفر بعدی رئیس جمهور به بهره برداری می رسد، انتقال آب از سد است. قوچم به دهگلان و قارو این انتقال می تواند دغدغه تامین آب شرب این دو شهر را تا افق 1425 برطرف کند و در عین حال تخصیصی برای صنعت و کشاورزی به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: این پروژه بسیار سریع پیش می رود و در هفته های آینده جلساتی با وزیر نیرو برای تقویت پروژه و زمان بندی بهره برداری خواهیم داشت.

کردستان در مسیر پیشرفت است/خبر خوش از استاندار برای مردم کردستان

زارعی کوشا بیان کرد: بیش از 80 درصد واگذاری به دهگلان آماده و خط قارو هر دو از دو مسیر قارو به دهگلان و بالعکس کار می کند.

استاندار کردستان افزود: سد را تخلیه کنید سیازاج دیواندری که این روزها ذخیره خوبی دارد قسمتی از اینها پروژه هایی است که در سفر بعدی رئیس جمهور به بهره برداری می رسد و پیش بینی می شود اقدامات اساسی برای تقویت زیرساخت های کردستان انجام شود.

وی با اشاره به تالار مرکزی سنندج به عنوان یکی از پروژه هایی که بیش از 20 سال به طول انجامید، گفت: برای پیش بینی می شود در سفر بعدی رئیس جمهور این پروژه افتتاح شود و وزنه ای از دوش مردم و دولت برداشته شود و بتوانیم وظایف جدیدی را برای توسعه استان تعریف کنیم.

کردستان در مسیر پیشرفت است/خبر خوش از استاندار برای مردم کردستان

می توان گفت؛ اگر این پروژه ها در دولت های گذشته نیمه کاره نمی ماندند یا پروژه های جدیدی در این دولت بدون در نظر گرفتن اعتبار مورد نیاز آغاز می شد، قطعا سرمایه و اعتبار نظام و خزانه و پروژه های به جا مانده متوقف می شد. برای بیش از بیست سال روی زمین، هنوز در حال پیشرفت است. این دولت هم ادامه پیدا کرد و طرح جدیدی شروع شد و دوباره مسیر اشتباهی در پیش گرفت.

خوشبختانه توجه رئیس جمهور به پروژه های نیمه تمام و در برسیم که بیش از 70 درصد اجرا شده است و تمرکز اصلی تالار مرکزی سنندج که 21 سال است انجام شده است. قسمتی از اینها پروژه هایی است که در سفر بعدی به بهره برداری می رسد و امیدواریم باری را که بر دوش مردم و دولت بر دوش مردم سنگینی می کند به دوش بکشیم و بتوانیم کارهای جدیدی را برای توسعه تعریف کنیم. استان..

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.