افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

کدخدایی: اقدام خصمانه کانادا مغایر با مفاد منشور سازمان ملل است

  • کد خبر : 306172
کدخدایی: اقدام خصمانه کانادا مغایر با مفاد منشور سازمان ملل است

به گزارش رکنا: عباسعلی کدخدایی، عضو هیئت داوران و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان وی در حساب شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مغایر با مفاد منشور ملل متحد و موازین حقوق بین الملل است. وی تاکید کرد: دولت کانادا فراموش کرده است که سپاه یک نهاد نظامی […]

به گزارش رکنا: عباسعلی کدخدایی، عضو هیئت داوران و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان وی در حساب شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مغایر با مفاد منشور ملل متحد و موازین حقوق بین الملل است.

وی تاکید کرد: دولت کانادا فراموش کرده است که سپاه یک نهاد نظامی رسمی بر اساس قانون اساسی و با ماهیت حقوقی مشخص است. این اقدام بدون شک مسئولیت بین المللی کانادا را در پی خواهد داشت. تروریست خواندن سپاه اقدامی علیه صلح و امنیت بین المللی و علیه تمام ملت ایران است.

وزیر امنیت کانادا روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام کرد: امروز اینجا هستم تا اعلام کنم که دولت ما تصمیم دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد.

وی تصریح کرد: این اقدام پیامی قدرتمند است که نشان می دهد کانادا از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با گروه های تروریستی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می کند.

این اقدام در حالی رخ داد که سپاه همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله داعش بوده است.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام کانادا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شدت محکوم کرد و در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام غیرقانونی کانادا با تشریح بخشی جدایی ناپذیر از نیروی نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تروریست که در دفاع از امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران عزیز و حفظ امنیت و ثبات منطقه و در مبارزه با تروریسم داعش نقش آفرینی می کند، بی بدیل بوده است. همچنان اقدامی بدخواهانه است که اصول و هنجارهای حقوق بین الملل را نقض می کند، هدیه ای مضحک به رژیم “نسل کشی”، تروریست ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه ای.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران هشدار داد: دولت کانادا مسئول عواقب این تصمیم تحریک آمیز و غیرمسئولانه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.