افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

کدام کیف پول ها بیشترین بیت کوین را در سال 2024 نگه می دارند؟

  • کد خبر : 314179
کدام کیف پول ها بیشترین بیت کوین را در سال 2024 نگه می دارند؟

همه بیت کوین ها توسط کلیدهای خصوصی کنترل می شوند و صاحب هر کلید خصوصی نیز مالک بیت کوین های کنترل شده توسط آن کلید است. جالب است بدانید که چهار آدرس غنی بیت کوین در مجموع بیش از 663306 واحد بیت کوین را در خود جای داده اند و Microstrategy بیش از هر شرکتی […]

همه بیت کوین ها توسط کلیدهای خصوصی کنترل می شوند و صاحب هر کلید خصوصی نیز مالک بیت کوین های کنترل شده توسط آن کلید است. جالب است بدانید که چهار آدرس غنی بیت کوین در مجموع بیش از 663306 واحد بیت کوین را در خود جای داده اند و Microstrategy بیش از هر شرکتی که سهام عمومی دارد بیت کوین را در اختیار دارد.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

گستردگی مالکیت بیت کوین قابل توجه است، بزرگترین صاحبان بیت کوین از جمله ساتوشی ناکاموتو، شرکت های دولتی مانند MicroStrategy و Tesla، موسسات سرمایه گذاری مانند Grayscale، افراد معروف به نهنگ بیت کوین و حتی برخی از دولت ها از طریق مصادره های قانونی و خریدهای استراتژیک مانند آمریکا و السالوادور

توزیع مالکیت بیت کوینتوزیع مالکیت بیت کوین
توزیع مالکیت بیت کوین

این مالکان متنوع بر بازار بیت کوین و پویایی آن تأثیر می گذارند.

اکثریت بیت کوین متعلق به چه کیف پول هایی است؟

ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت کوین است، اما او مالک پروژه بیت کوین نیست، در واقع هیچ شخص یا نهادی مالک پروژه بیت کوین نیست. بیت کوین نرم افزاری است که روی یک شبکه غیرمتمرکز اجرا می شود هیچ نهاد واحدی بر قوانین این نرم افزار کنترل ندارد. این قوانین باید توسط شرکت کنندگان شبکه به منظور انجام تراکنش مورد توافق قرار گیرد. در ادامه بزرگترین صاحبان بیت کوین (BTC) را معرفی می کنیم:

نهنگ های بیت کوین فردی

ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو با تخمین 1.1 میلیون بیت کوین صاحب بیشترین مقدار این ارز دیجیتال است. ساتوشی نه تنها بیت کوین را اختراع کرد، بلکه اولین استخراج کننده ای بود که بلوک های تراکنش را توسعه داد. تخمین زده می شود که ساتوشی از 3 ژانویه 2009 بیش از 22000 بلاک استخراج کرده و بیش از یک میلیون بیت کوین به عنوان پاداش بلاک دریافت کرده است.

تایلر و کامرون وینکلووس

تایلر و کامرون وینکلووس پس از توافق با مارک زاکربرگ برای 65 میلیون دلار سهام فیس بوک و پول نقد، یک شرکت سرمایه گذاری تاسیس کردند. چند سال بعد، آنها اعلام کردند که حدود 11 میلیون دلار بیت کوین با قیمت متوسط ​​10 دلار خریداری کرده اند و تخمین زده می شود که برادران وینکلووس حدود 70000 بیت کوین دارند.

تیم دریپر

تیم دریپر برای مدت طولانی به بیت کوین علاقه مند بوده است. تا جایی که اولین خرید او 40000 بیت کوین در صرافی Mt Gox بود. متأسفانه دریپر تمام 40000 بیت کوین خود را در هک صرافی و متعاقب آن ورشکستگی از دست داد. با این حال، تیم دریپر در سال 2014، 29656 بیت کوین را به قیمت 18.7 میلیون دلار با قیمت پایه حدود 632 دلار برای هر سکه خریداری کرد.

مایکل سیلر

مایکل سیلور، بنیانگذار و مدیر عامل Microstrategy، در توییتی در اکتبر 2020 فاش کرد که او شخصا دارای 17732 بیت کوین است. می توان فرض کرد که او از آن زمان به عنوان حامی عمومی بیت کوین، بیت کوین های بیشتری خریداری کرده است.

توزیع ثروت بیت کوین

با گذشت زمان، بر اساس ثروت کل، مالکیت بیت کوین به طبقات مختلفی تقسیم شده است. این کلاس ها بر اساس تعداد کل بیت کوین ها در یک آدرس تعیین می شوند.

تعداد نهنگ ها در بازار بیت کوین در حال کاهش استتعداد نهنگ ها در بازار بیت کوین در حال کاهش است
نهنگ های بیت کوین

امروز تنهایی این سه آدرس بیت کوین بین 100000 تا 1000000 بیت کوین دارند که در مجموع 577502 بیت کوین است. 102 مالک بعدی که بین 10000 تا 100000 بیت کوین دارند، در مجموع 2,410,577 بیت کوین دارند. این 102 آدرس ثروتمند حدود 11 درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارند. در بازار ارزهای دیجیتال، آدرس هایی با 10000 بیت کوین یا بیشتر به عنوان نهنگ شناخته می شوند.

میلیاردها بیت کوین

به جز ساتوشی، سه آدرس بیت کوین بیش از 100000 بیت کوین دارند. این سه آدرس متعلق به صرافی Binance (Binance)، Bitfinex (Bitfinex) و یک آدرس دیگر با هویت نامشخص هستند که در مجموع بیش از 564902 بیت کوین دارند. آدرس های صرافی نشان دهنده دارایی های بسیاری از سرمایه گذاران فردی است که دارایی های خود را به جای کیف پول در این صرافی ها نگهداری می کنند.

شرکت هایی که بیشترین بیت کوین را دارند

شرکت ها می توانند استفاده کنند پس انداز شرکت ها که خزانه داری نامیده می شود برای خرید بیت کوین استفاده می شود. مزیت این استراتژی که توسط شرکت هایی مانند Microstrategy، Tesla و Galaxy Digital Holdings استفاده می شود، محافظت از پس انداز در برابر تورم و اوراق قرضه با بازده منفی است. شرکت های بزرگی که می توانند اوراق قرضه شرکتی را با نرخ بهره پایین منتشر کنند، این فرصت را دارند که بدهی ارزانی ایجاد کنند و از وجوه آن برای خرید بیت کوین استفاده کنند. در تئوری، از آنجایی که دلار با تورم کاهش می‌یابد و بیت‌کوین همچنان ارزش خود را ذخیره می‌کند، پرداخت بدهی‌های فیات به بیت‌کوین کمتری نیاز دارد. این استراتژی مشابه خرید با حاشیه یا استفاده از اهرم است.

شرکت های دولتی و خصوصی با بیشترین دارایی بیت کوین

شرکت های دولتی با بیشترین بیت کوین

شرکت های دولتی در مجموع بیش از 321224 بیت کوین دارند که 1.52 درصد از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می دهد.

میکرواستراتژی این شرکت به رهبری مایکل سیلر، بیش از هر شرکت دولتی دیگری بیت کوین، 226331 بیت کوین یا حدود 1.07 درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارد. این شرکت از استراتژی منحصر به فردی استفاده می کند که در آن با افزایش سرمایه بدهی، بیت کوین می خرد. تئوری پشت این استراتژی این است که شرکت می تواند بدهی های فیات را با فروش بیت کوین کمتر در آینده پرداخت کند.; شرکت های دیگر شروع به تقلید از این استراتژی کرده اند.

Robinhood Markets، یک شرکت خدمات مالی که تجارت سهام، ETF و ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد، استراتژی انباشت بیت کوین را دنبال می کند. طبق اطلاعات Arkham Intelligence، این شرکت 118300 بیت کوین دارد. Marathon Digital Holdings (Marathon Digital Holdings)، یک شرکت بزرگ استخراج بیت کوین، همچنین دارای 17857 واحد بیت کوین است که پس از سال ها انباشت، حدود 766 واحد از آن را در مارس 2023 فروخت.

سومین شرکت بزرگ از نظر ذخایر بیت کوین، Tesla, Inc که 9720 بیت کوین دارد. این خودروساز از زمان خرید اولیه خود در فوریه 2021 بیش از 33000 بیت کوین فروخته است.

دو شرکت Hut 8 Mining Corp و Block Inc نیز از دیگر سازمان‌های عمومی با بیشترین دارایی بیت کوین هستند که هر کدام بیش از 9000 بیت کوین دارند.

شرکت های خصوصی با بیشترین بیت کوین

شرکت های خصوصی حدود 491705 بیت کوین دارند که معادل 2.3 درصد از کل عرضه بیت کوین است. Mt. Gox، صرافی هک شده سابق، بزرگترین دارنده خصوصی بیت کوین بود که بیت کوین را بین طلبکاران خود توزیع می کند. این صرافی در مجموع دارای 141686 بیت کوین است که معادل 0.7 درصد از کل عرضه است.

شرکت چینی Block.one دومین مالک خصوصی بزرگ بیت کوین است که طبق گزارش ها 164000 بیت کوین یا 0.7 درصد از کل عرضه را در اختیار دارد. گروه Holdings Stone Ridge، یکی دیگر از شرکت های خصوصی ایالات متحده، با تقریباً 10889 بیت کوین در رتبه بعدی قرار دارد. Tether Holdings LTD، شرکت پشتیبان استیبل کوین USDT، حدود 75354 بیت کوین دارد که معادل 4.9 میلیارد دلار آمریکا است.

خرید غیر مستقیم بیت کوین

مالکیت غیرمستقیم بیت کوین یک روش سرمایه گذاری برای سرمایه گذارانی است که می خواهند از نوسانات قیمت بیت کوین بدون خرید مستقیم بیت کوین سود ببرند. برخی از سرمایه گذاران معتقدند که می توانند با سرمایه گذاری در یک سبد گسترده که شامل دارایی های مرتبط با بیت کوین است، ریسک را کاهش دهند. صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) با نگهداری سهام و سایر دارایی‌های مرتبط با بیت‌کوین، به جمع‌آوری یک سبد متنوع‌تر کمک می‌کنند، صندوق‌های ETF بیت‌کوین قیمت بیت‌کوین را ردیابی می‌کنند، هرچند ناقص! برخی از ETF های توصیه شده نیز بر اساس معاملات آتی بیت کوین و مشتقات هستند.

صندوق های ETF و سایر صندوق ها در مجموع دارای 1,038,773 بیت کوین هستند که معادل 4.90 درصد از کل عرضه بیت کوین است. بزرگترین دارنده بیت کوین در این دسته Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) است که 277934 بیت کوین یا تقریباً 1.32 درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارد، iShares Bitcoin Trust تقریباً 305 بیت کوین را در اختیار دارد. 612 بیت کوین تحت مدیریت دارد. در مجموع، ETF ها، شرکت های دولتی و خصوصی تقریباً 1530478 بیت کوین دارند که معادل بیش از 7.28 درصد از کل عرضه بازار است.

دولت هایی که بیشترین بیت کوین را دارند

دولت های مختلف جهان تقریباً 565993 بیت کوین دارند که معادل 2.70 درصد از کل عرضه است. دولت چین طبق گزارشات، 190000 بیت کوین از کلاهبرداری پلاستوکن در سال 2019 و اعضا به دست آورده است. دولت اوکراین آنها همچنین حدود 46351 بیت کوین دارند. دارایی های السالوادور در حال حاضر 5779 بیت کوین است.

کل عرضه بیت کوین

طبق قوانین فعلی نرم افزار بیت کوین، هرگز نمی توان بیش از ۲۱ میلیون بیت کوین داشت. به همین دلیل، درصد مالکیت کل عرضه بیت کوین را می توان با استفاده از سقف 21 میلیون با خیال راحت محاسبه کرد. با این حال، برخی از مدل‌ها از مجموع بیت کوین، 1 میلیون بیت کوین را که ساتوشی ناکاموتو به عنوان پاداش بلاک دریافت کرده و 3 تا 4 میلیون بیت کوین تخمین زده شده برای همیشه از دست داده است، تامین می‌کنند.

این مدل ها مجموع عرضه بیت کوین را به جای ۲۱ میلیون به ۱۷ میلیون نزدیک می کنند، با این حال، صرف نظر از مدل استفاده شده، همیشه محدودیتی برای تعداد بیت کوین در بازار وجود خواهد داشت. بنابراین، همه دارندگان بیت کوین می توانند مطمئن باشند که سهم آنها از بیت کوین هرگز کمتر از یک درصد مشخص نخواهد شد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-04 13:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=314179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.