افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

کدام سفارت امریکا بهتر است؟

  • کد خبر : 220506
کدام سفارت امریکا بهتر است؟
یکی از موارد و مراحل بسیار مهم در مهاجرت را می‌توان مصاحبه با متقاضی از طریف آفیسر سفارت یا کنسولگری دانست. این کار با هدف جلب رضایت و نظر وی برای کسب ویزا صورت می‌گیرد.

یکی از موارد و مراحل بسیار مهم در مهاجرت را می‌توان مصاحبه با متقاضی از طریف آفیسر سفارت یا کنسولگری دانست. این کار با هدف جلب رضایت و نظر وی برای کسب ویزا صورت می‌گیرد. مرحله مذکور، از جهات زیادی دارای اهمیت بالایی بوده و درواقع نوع کردار، رفتار و گفتار شما می‌تواند در نظر مثبت یا منفی افسر سفارت تاثیر به‌سزایی داشته باشد. برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت در ایران، این سوال مطرح است که کدام سفارت آمریکا بهتر از دیگران است؟ در این مطلب با ما همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم.

دلیل مراجعه به سفارت چیست؟

احتمالا با این مسئله آشنا هستید که مهاجرت به یک کشور، نیازمند ویزاست. ویزای هر کشور درواقع تاییدیه‌ای مبنی بر تعهد شما به قوانین یک کشور و اطمینان آن کشور نسبت‌به قصد و دلیل مهاجرت شماست. اخذ ویزا نیازمند مصاحبه مستقیم افسر سفارت با شماست و طی این مرحله، وی سوالات مهمی پیرامون موضوعات مختفلی طرح خواهد کرد که پاسخ هوشمندانه و دقیق شما می‌تواند نظر وی را نسبت‌به تایید شما جلب کند.

بهترین سفارت آمریکا در نزدیکی ایران کدام است؟

ازآن‌جایی‌که آمریکا در ایران سفارت ندارد، می‌توان گفت که انتخاب یک سفارت، موضوعی اختیاری است؛ بااین‌حال بسیاری از متقاضیان مهاجرت به آمریکا، برای انتخاب بهترین گزینه، مردد و نامطمئن هستند. دلیل این موضوع نیز در وهله اول، عدم شناخت و اطلاعات ناکافی در این مورد است. باتوجه‌به این موضوع، شما انتخاب‌های مختلفی دارید.

می‌توان گفت که سه سفارت ترکیه، ارمنستان و امارات گزینه‌های مناسب و قابل اعتمادتری برای مراجعه جهت انجام مصاحبه به‌شمار می‌روند. سفارت ایالات متحده آمریکا در این سه کشور، سابقه بسیار روشن و خوبی در صدور ویزا برای ایرانیان دارد و همواره جزو انتخاب‌های اصلی متقاضیان محسوب شده است. همچنین سفارت آمریکا در این سه کشور امتیازات مهمی برای ایرانیان در نظر گرفته است.

دلیل این موضوع را می‌توان مراجعه مکرر ایرانیان دانست که اعضا سفارت را مجاب کرده یک افسر مسلط به زبان فارسی را برای انجام این کار به خدمت بگیرند. همچنین فاصله کم و نزدیکی جغرافیایی این ۳ نقطه با ایران، خود یک امتیاز مثبت برای متقاضی مهاجرت محسوب می‌شود که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

سفارت ایالات متحده آمریکا در ترکیه

یکی از مهم‌ترین مقاصد دانشجویان یا گردشگران و توریست‌ها جهت اخذ ویزای تحصیلی یا گردشگری، سفارت کشور آمریکا در شهر استانبول ترکیه است. این سفارت در جاده ساحلی بسفر قرار گرفته است. همچنین در این کشور یک سفارت آمریکا در شهر انکارا نیز موجود است که اغلب مسئول صدور ویزا‌های مهاجرتی و غیرمهاجرتی است.

سفارت ایالات متحده آمریکا در ارمنستان

سفارت این کشور در ارمنستان، در محدوده دریاچه ایروان، در مسیر بزرگراه ایروان به اچمیادزین قرار دارد. این نقطه مساحتی حدود 22 هکتار را به خود اختصاص داده و بعد از سفارت بغداد، دومین سفارت بزرگ این کشور از نظر مساحت محسوب می‌شود.

سفارت ایالات متحده آمریکا در امارات

احتمالا متوجه این موضوع هستید که ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است. بااین‌حال لازم به ذکر است که در دبی نیز می‌توانید برای اخذ ویزا و وقت مصاحبه اقدام کنید؛ زیرا سفارت آمریکا در دبی نیز وجود دارد و در آن‌جا قادر خواهید بود به زبان فارسی نیز با آفیسر سفارت صحبت کنید. آدرس سفارت این کشور در امارت واقع شده در ابوظبی، خیابان شماره چهار، منطقه W59-02، شماره ۳۸ است.

معیارهای انتخاب یک سفارت خوب چیست؟

تا به این‌جا، ۳ مورد از بهترین سفارت‌های آمریکا در کشورهای همسایه ایران یعنی ترکیه، ارمنستان و امارات ذکر شد؛ اما شما می‌توانید در صورت نیاز به سفارت‌های آمریکا در دیگر کشورها نیز مراجعه کنید و به احتمال زیاد، شرایط نسبتا یکسانی خواهید داشت. بااین‌حال سعی کنید در انتخاب یک سفارت به موارد زیر دقت کنید.

نزدیکی جغرافیایی

عملکرد سفارت آمریکا در هر نقطه تابع قوانینی از پیش‌تعیین‌شده است و قرار نیست امتیاز ویژه‌ای برای ایرانیان در نظر گرفته شود. به‌همین‌دلیل اگر در شهرهای جنوبی یا جنوب شرقی ایران ساکن هستید، به امارات؛ اگر در شهر غربی ایران ساکن هستید به ترکیه و اگر در شهرهای شمالی، شمال غربی یا شهرهای شرقی ایران ساکن هستید، می‌توانید به ارمنستان مراجعه کنید؛ چرا که به مکان زندگی شما نزدیک‌تر هستند.

امنیت منطقه

مورد مهم بعدی این است که به امنیت منطقه نیز دقت کنید، با این توصیف بهتر است گزینه‌ای مثل عراق و افغانستان را به اولویت‌های بعدی موکول کنید؛ زیرا احتمال برخورد نامناسب چه از سوی جریان‌های افراطی و چه از سوی اعضای سفارت آمریکا به‌دلیل تخاصم و مشکلات سیاسی با ایران وجود دارد.

تجربه و تخصص سفارت

مورد مهم بعدی این است که دقت کنید کدام سفارت در کدام کشور، بهترین گزینه متناسب با نیاز شماست. اگرچه تمام سفارت‌ها لیستی کامل از خدمات به اتباع خود یا دیگر کشورها ارائه می‌دهند؛ اما برخی از سفارت‌ها در قبال مواردی خاص، تخصص و تجربه بالاتری دارند و خدمات بهتری نیز به شما ارائه می‌دهند.

با مجموعه کارت سبز آشنا شوید

موسسه تخصص کارت سبز، مشاور و مجری متقاضیان در زمینه مهاجرت، خصوصا به کشور آمریکاست. می‌توان گفت موسسه مهاجرتی کارت سبز پلی میان شما و سفارت آمریکا خواهد بود. این مجموعه تخصصی با بیش از ۱۳ سال سابقه، از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در زمینه مشاوره، راهنمایی و کمک به متقاضیان مهاجرت آغاز کرده و طی این سال‌ها، به نامی درخشان و مطمئن برای مهاجرین ایرانی تبدیل شده است.

از مزیت‌ها و ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به کامل بودن لیست خدمات ارائه‌شده، راهنمایی و مشاوره مرحله‌به‌مرحله، ایفای نقش به‌عنوان مجری امور مهاجرت، انجام تک‌تک مراحل درخواست صدور ویزا، وقت سفارت، وقت واکسیناسیون و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

سخن نهایی

در این مطلب با بهترین سفارت‌های آمریکا و همچنین برخی از معیارهای انتخاب یک سفارت آشنا شدیم. سفارت آمریکا درواقع محلی جهت مصاحبه و صدور ویزا برای متقاضیان است که علاوه‌بر این، خدمات مختلف دیگری را نیز ارائه می‌دهد. دریافت وقت سفارت و مصاحبه با آفیسر سفارت، نیاز به اطلاعاتی دارد که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت کارت سبز (به آدرس cartesabz.net) از آن‌ها مطلع شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.