افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

کدام دستگاه‌های پیکسل به‌روزرسانی اندروید 15 را دریافت خواهند کرد؟

  • کد خبر : 398429
کدام دستگاه‌های پیکسل به‌روزرسانی اندروید 15 را دریافت خواهند کرد؟

گوگل اخیراً به‌روزرسانی اندروید 15 را برای دستگاه‌های پیکسل سازگار آغاز کرده است. اگرچه برخی از کاربران قبلاً دریافت به‌روزرسانی را گزارش کرده‌اند، انتظار می‌رود که انتشار عمومی در اواخر این هفته رخ دهد. در این مقاله دیجی‌رو، دستگاه‌های سری پیکسل که از اندروید 15 پشتیبانی می‌کنند را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی […]

گوگل اخیراً به‌روزرسانی اندروید 15 را برای دستگاه‌های پیکسل سازگار آغاز کرده است. اگرچه برخی از کاربران قبلاً دریافت به‌روزرسانی را گزارش کرده‌اند، انتظار می‌رود که انتشار عمومی در اواخر این هفته رخ دهد.

در این مقاله دیجی‌رو، دستگاه‌های سری پیکسل که از اندروید 15 پشتیبانی می‌کنند را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی که این به‌روزرسانی به ارمغان می‌آورد را مورد بحث قرار می‌دهیم. با ما در DJ باشید.

دستگاه های سازگار

لیست دستگاه هایی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند شامل موارد زیر است:

  1. Pixel Series 6:
    • پیکسل 6
    • پیکسل 6 پرو
    • پیکسل 6a
  2. Pixel Series 7:
    • پیکسل 7
    • پیکسل 7 پرو
    • پیکسل 7a
  3. Pixel Fold و Pixel Tablet:
    • Pixel Fold
    • تبلت پیکسلی
  4. Pixel Series 8:
    • پیکسل 8
    • پیکسل 8 پرو
    • پیکسل 8a
  5. Pixel Series 9:
    • پیکسل 9
    • Pixel 9 Pro XL

اگرچه مدل‌های Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro Fold در این لیست نیستند، اما این دستگاه‌ها نیز به زودی به‌روزرسانی خواهند شد. این دو دستگاه با اندروید 14 راه‌اندازی شدند، اما قطعاً به‌روزرسانی اندروید 15 را دریافت خواهند کرد، البته با انتشار بعدی، در 9 سپتامبر (و نه همزمان با پیکسل 9 و 9 پرو XL). 22 اوت).

ویژگی ها و پیشرفت های اندروید 15

اندروید 15 با تعدادی بهبود و ویژگی های جدید ارائه می شود که تجربه کاربری دستگاه های پیکسل را بهبود می بخشد. در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

1. بهبود کدک AV1

یکی از قابل توجه ترین تغییرات اندروید 15 به روز رسانی کدک AV1 است. نرم افزار جدید dav1d به عنوان رمزگشای نرم افزاری کارآمدتر برای AV1 ارائه شده است که کیفیت و سرعت پخش ویدیو را بهبود می بخشد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا بدون کاهش کیفیت یا افزایش مصرف باتری، محتوای ویدیویی با کیفیت بالاتر را تماشا کنند.

2. بهبود مدیریت فایل PDF و رندر فونت.

اندروید 15 همچنین پیشرفت های زیادی را در مدیریت فایل های PDF و نمایش فونت به ارمغان می آورد. این تغییرات باعث می‌شود اسناد PDF سریع‌تر بارگیری شوند و تجربه‌ای روان در هنگام خواندن و ویرایش این نوع فایل‌ها ارائه دهند. علاوه بر این، نمایش فونت بهبود یافته به این معنی است که متن با وضوح و خوانایی بیشتر روی صفحه نمایش داده می شود.

3. فضای خصوصی برای برنامه های حساس

یکی از قابلیت های جدید اندروید 15 امکان ایجاد «فضای خصوصی» برای کاربران است. این فضا به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های محرمانه خود را در یک محیط امن با لایه های اضافی احراز هویت نگهداری کنند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که به امنیت اطلاعات خود اهمیت می دهند بسیار مفید خواهد بود.

4. امکان آرشیو برنامه ها.

اندروید 15 به کاربران اجازه می دهد تا به طور موقت برنامه های نصب شده را بایگانی کنند و فضای بیشتری را در دستگاه خود آزاد کنند. این ویژگی برای کاربرانی که به مدیریت فضای ذخیره سازی بهتر نیاز دارند بسیار کارآمد است و به آن ها اجازه می دهد تا مقداری از فضای ذخیره سازی دستگاه خود را بدون حذف برنامه ها آزاد کنند.

اندروید 15

5. API های جدید برای بهبود مصرف انرژی

با به‌روزرسانی اندروید 15، توسعه‌دهندگان برنامه اکنون می‌توانند از API‌های جدیدی استفاده کنند که به آنها اجازه می‌دهد بهینه‌سازی‌های خاصی را برای متعادل کردن عملکرد و مصرف انرژی انجام دهند. این ویژگی کمک می کند تا برنامه ها در شرایطی که نیاز به صرفه جویی در عمر باتری دارند کارایی کمتری داشته باشند و به نوبه خود عمر باتری دستگاه را افزایش می دهد.

6. بهبود ویجت و تصویر در تصویر

اندروید 15 چندین پیشرفت در نمایش و پیش نمایش ویجت ها ایجاد کرده است. این پیشرفت‌ها شامل پیش‌نمایش‌های غنی‌تر و تعامل بیشتر با ویجت‌ها می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد به طور مؤثرتری از آنها استفاده کنند. علاوه بر این، ویژگی تصویر در تصویر نیز بهبود یافته است و کاربران می توانند هنگام اجرای چند برنامه به طور همزمان بهتر از آن استفاده کنند.

7. مزاحم نشوید را به روز کنید و از صفحه دوم پشتیبانی کنید

اندروید 15 قوانین مزاحم نشوید را بهبود بخشیده است و کاربران می‌توانند تنظیمات بیشتری برای کنترل اعلان‌ها و زمان‌های بی‌صدا دستگاه خود داشته باشند. علاوه بر این، پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای دوم به خصوص در دستگاه های تاشو از دیگر ویژگی های جدید این نسخه است.

8. بهبود اتصال به ماهواره و NFC و کیف پول

در اندروید 15، اتصال ماهواره ای به دستگاه های پیکسل اضافه شد. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که در مناطقی که پوشش شبکه ضعیفی دارند، از طریق ارتباطات ماهواره ای تماس بگیرند یا پیام ارسال کنند. علاوه بر این، بهبودهای قابل توجهی در خدمات NFC و کیف پول دیجیتال ایجاد شده است که تجربه پرداخت الکترونیکی را راحت تر و ایمن تر می کند.

9. بهبود چندوظیفه ای در صفحه نمایش های بزرگ

یکی دیگر از ویژگی های جدید اندروید 15 بهبود چندوظیفه ای برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ است. این ویژگی به کاربران تبلت ها و دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ اجازه می دهد تا چندین برنامه را به طور همزمان باز کنند و از فضای صفحه نمایش به طور موثرتری استفاده کنند.

نتیجه گیری

اندروید 15 با ویژگی‌ها و بهبودهای مهم برای دستگاه‌های پیکسل عرضه می‌شود که تجربه کاربر را به سطح بالاتری می‌برد. از پیشرفت‌های نرم‌افزاری مانند کدک AV1 گرفته تا ویژگی‌های امنیتی و مدیریت بهتر انرژی، این نسخه از سیستم‌عامل اندروید تجربه روان‌تر و کارآمدتری را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر دستگاه پیکسل دارید، مراقب این به‌روزرسانی باشید، زیرا اندروید 15 به زودی برای دستگاه‌های پشتیبانی‌شده در دسترس خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.