افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

کبد چرب را با روشی ساده تمیز کنید

  • کد خبر : 297537
کبد چرب را با روشی ساده تمیز کنید

به گزارش رکنا به نقل از روزنامه ترکیه ای ایج، برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی. گیاهان دارویی استفاده می شود گیاهان دارویی نه تنها برای درمان بیماری ها مفید هستند، بلکه می توانند برای سلامتی خود نیز استفاده شوند. در طب سنتی از گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها […]

به گزارش رکنا به نقل از روزنامه ترکیه ای ایج، برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی. گیاهان دارویی استفاده می شود گیاهان دارویی نه تنها برای درمان بیماری ها مفید هستند، بلکه می توانند برای سلامتی خود نیز استفاده شوند.

در طب سنتی از گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. گیاهان دارویی نه تنها برای درمان بیماری ها مفید هستند، بلکه می توانند برای سلامتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. یکی از معروف ترین گیاهان دارویی که برای درمان بیماری های کبدی استفاده می شود. پاکسازی کبد چرب و از سم زدایی آن استفاده می شود، خاکشیر است. شنبلیله کبد چرب را از بین می برد و به دلیل خاصیت ادرار آور طبیعی، کبد را به سرعت پاکسازی می کند. سم زدایی کبد انجام می دهد.

اگر شما هم از بیماری کبد چرب رنج می برید و برای پاکسازی کبد خود به یک درمان گیاهی مناسب نیاز دارید، حتما از خشیر استفاده کنید و برای سم زدایی کبد از آن استفاده کنید.

داروهای گیاهی برای کبد چرب

برای پاکسازی و سم‌زدایی کبد چرب، مخلوط‌های مختلفی با خاکشیر وجود دارد، از جمله:

خامه ترش آب پز

یکی از توصیه های طب سنتی برای پاکسازی کبد، مصرف جوشانده خاکشیر است. برای تهیه جوشانده سورگوم دو قاشق غذاخوری سورگوم را در دو لیوان آب بجوشانید، این جوشانده را ناشتا بخورید و تا نیم ساعت بعد از مصرف چیزی نخورید.

خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی

معجون مناسب برای سم زدایی کبد، مصرف خاکشیر با مخلوط شاطره و کاسنی است. مصرف مخمر با عرق کاسنی درمان مفیدی برای کبد چرب است. برای تهیه این معجون یک قاشق خاکشیر به عرق کاسنی اضافه کرده و میل کنید. می توانید این مخلوط را با شاتره نیز ترکیب کنید.

خاکشیر و نارنگی

می توانید کبد چرب را درمان کنید و کبد را پاکسازی کنید. Flixweed با کمی ترنجبین مخلوط کنید. مصرف خاکشیر به همراه نارنگی نیز درمان سودا و بلغم است. ترکیب این دو ماده باعث پاکسازی سریع کبد می شود، اما در موارد پاکسازی کبد با شیرین بیان و نارنگی باید با احتیاط مصرف شود، مخصوصاً در مزاج های صفراوی، زیرا می تواند باعث ترشحاتی شود که بیمار مبتلا به صفرا نمی تواند آن را تحمل کند.

خامه ترش را با آب پنیر مخلوط کنید

برای پاکسازی کبد از ترکیب شیرخار و آب پنیر استفاده کنید. ترکیب خامه ترش با آب پنیر، داروی ضد سودا و صفراوی و جگر بازکننده قوی به ویژه بازکننده راه های کبدی به ویژه سودا است.

ترکیب خاکشیر با برهنگ و خرفه.

برای کاهش حرارت بدن و بهبود عملکرد کبد و پاکسازی آن مصرف خاکشیر همراه با برهنگ و خرفه بسیار توصیه می شود. برهنگ دارای طبع سرد و خشک و خرفه دارای طبع سرد فزاینده ای است که برای رفع تشنگی، رفع جوش صورت و پاکسازی کبد مفید است.

نحوه استفاده از خشیر برای پاکسازی کبد

برای درمان سیروز کبدی و پاکسازی کبد بهتر است نوشیدنی های فوق را تا یک ماه با معده خالی مصرف کنید و تا نیم ساعت بعد از مصرف چیزی نخورید.

نحوه شستن خاکشیر

شنبلیله حاوی مقدار زیادی ماسه و برگ است و قبل از مصرف باید شسته و خیس شود. برای شستن سورگوم، سورگوم را در ظرف بزرگی بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و سورگوم را در آب هم بزنید تا دانه ها جدا شوند. سپس صبر کنید تا دانه ها ته نشین شوند و برگ های داخل آن به سطح آب بروند. حالا آب را خالی کرده و دوباره داخل ظرف آب بریزید تا پر شود. باید این کار را تکرار کنید تا خاکشیر عاری از شن و …

حالا مقداری آب به خاکشیر اضافه کنید و به آرامی در ظرف دیگری بریزید تا ماسه خاکشیر ته ظرف اول باشد. با تکرار این کار دیگر هیچ ماسه ای در ته ظرف باقی نمی ماند.

یادداشت مهم

رعایت اعتدال در مصرف خاکشیر، ذکر این نکته ضروری است که به طور کلی مصرف داروهای گیاهی باید با تجویز پزشک و متخصص باشد. طب سنتی بودن

منبع: فرارو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=297537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.