افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
6

“کباب بادمجان و گوشت”، غذای ساده و لذیذ ترکیه ای

  • کد خبر : 2729
“کباب بادمجان و گوشت”، غذای ساده و لذیذ ترکیه ای

کباب بادمجان و گوشت یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود. به گزارش اسمارتک نیوز، کباب بادمجان و گوشت یک غذای پرطرفدار برای کسانی است که به بادمجان علاقه مند هستند و می توانید طعمی لذیذ را برای آنها تجربه داشته باشد. مواد لازم : […]


کباب بادمجان و گوشت یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود.

به گزارش اسمارتک نیوز، کباب بادمجان و گوشت یک غذای پرطرفدار برای کسانی است که به بادمجان علاقه مند هستند و می توانید طعمی لذیذ را برای آنها تجربه داشته باشد.

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

بادمجان قلمی ۲ عدد

پیاز ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه، زنجبیل و زردچوبه به مقدار کافی

آلو ملس ۲ عدد

فلفل دلمه ای ¼ فلفل دلمه ای

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب بادمجان و گوشت

برای تهیه کباب بادمجان و گوشت ترکیه ای ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه نمک، فلفل سیاه، زنجبیل و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

در این مرحله بادمجان ها را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای هم اندازه برش می زنیم. در ادامه سیخ های چوبی را از ۲۰ دقیقه قبل درون آب سرد قرار می دهیم تا خیس بخورند و در حین کار سیخ ها نسوزند.

به سیخ کشیدن بادمجان ها

حالا به ترتیب یک حلقه بادمجان و به اندازه یک گردو بزرگ گوشت چرخ کرده به سیخ می کشیم تا مواد تمام شود. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه آلو و ۱ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

در این مرحله یک تابه مجزا روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه بادمجان و گوشت به سیخ کشیده شده را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم.

در نهایت سیخ های بادمجان و گوشت را درون سس قرار داده و اجازه می دهیم درون سس بمانند تا سس غلیظ شده و کباب بادمجان و گوشت کاملا پخته شود. در آخر کباب بادمجان و گوشت را به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته “کباب بادمجان و گوشت”، غذای ساده و لذیذ ترکیه ای اولین بار در اسمارتک نیوز. پدیدار شد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=2729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.