افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

کاهش 40 درصدی صادرات اوکراین به دلیل یک تصمیم اشتباه

  • کد خبر : 143407
کاهش 40 درصدی صادرات اوکراین به دلیل یک تصمیم اشتباه

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرد از زمانی که کامیون داران و کشاورزان لهستانی در اعتراض به قوانین تجاری اتحادیه اروپا با KY مرزهای این کشور با اوکراین را مسدود کردند، صادرات اوکراین از طریق لهستان به شدت کاهش یافته است. طبق گزارش وزارت اوکراین، حدود 282000 تن کالاهای صادراتی اوکراین در نوامبر […]

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرد از زمانی که کامیون داران و کشاورزان لهستانی در اعتراض به قوانین تجاری اتحادیه اروپا با KY مرزهای این کشور با اوکراین را مسدود کردند، صادرات اوکراین از طریق لهستان به شدت کاهش یافته است.

طبق گزارش وزارت اوکراین، حدود 282000 تن کالاهای صادراتی اوکراین در نوامبر از مرز لهستان عبور کرده است که 40 درصد کمتر از ماه قبل است. در چند پاسگاه مرزی دو کشور میزان صادرات تقریباً به صفر و یا به نصف کاهش یافته است.

چندی پیش، اتحادیه اروپا قوانین اتحادیه را برای عبور کامیون های اوکراینی به داخل و خارج از اتحادیه اروپا کاهش داد و مجوزهای لازم را نخواست. این اقدام صدای رانندگان کامیون لهستانی را درآورده است.

کامیون داران لهستانی تظاهرات شبانه روزی را آغاز کردند و از اوایل نوامبر مرز بین اوکراین و لهستان را مسدود کردند. با این اعتراضات، آنها می خواهند توجه مقامات را به آسیب هایی که تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش مقررات خود برای شرکت های حمل و نقل اوکراین در سال 2022 به این صنعت وارد کرده است، جلب کنند.

کامیون داران لهستانی می گویند که این قانون با ارائه خدمات ارزان تر به رقبای اوکراینی آنها مزیتی ناعادلانه داده است.

کشاورزان لهستانی که از قیمت پایین غلات به دلیل واردات ارزان از اوکراین ناراضی بودند، در 27 نوامبر به معترضان پیوستند.

در نتیجه، هزاران کامیون در حال حاضر در دو طرف مرز لهستان و اوکراین گیر کرده اند.

پیش از این، تاراس کاچکا، معاون وزیر اقتصاد اوکراین، خاطرنشان کرد که صادرات این کشور در ماه گذشته حداقل 20 درصد کاهش یافته است و واردات اوکراین نیز تحت تأثیر بسته شدن مرزها قرار گرفته است.

شورای حمل و نقل، مخابرات و انرژی اتحادیه اروپا در ماه دسامبر برای بحث در مورد بسته شدن مرزهای بین دو کشور و تغییرات قانونی اتحادیه اروپا که منجر به آن شد، تشکیل جلسه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.