افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
4

کاهش 15 درصدی هزینه ساخت نیروگاه های خورشیدی با استفاده از اینورتر

  • کد خبر : 144248
کاهش 15 درصدی هزینه ساخت نیروگاه های خورشیدی با استفاده از اینورتر

به گزارش بازار، محمود کمانی در مراسم افتتاح خط تولید اینورتر 250 کیلوواتی ماکو افزود: تاکنون توسعه بومی سازی تجهیزات نیروگاهی در کشور در بخش ثانویه محقق شده است و هم اکنون نیز با تشکر این امر محقق شده است. به تلاش کارشناسان ملی در بخش نیروگاه های خورشیدی. وی با اشاره به تلاش های […]

به گزارش بازار، محمود کمانی در مراسم افتتاح خط تولید اینورتر 250 کیلوواتی ماکو افزود: تاکنون توسعه بومی سازی تجهیزات نیروگاهی در کشور در بخش ثانویه محقق شده است و هم اکنون نیز با تشکر این امر محقق شده است. به تلاش کارشناسان ملی در بخش نیروگاه های خورشیدی.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده توسط شرکت مهندسی، ساخت و کنترل مپنا (مکو) در دو سال گذشته، افزود: این شرکت با کمک محققان ایرانی موفق به ایجاد خط تولید اینورتر 250 کیلوواتی شد و می تواند مرحله بعدی ساخت اینورترهای خورشیدی برای رسیدن به ظرفیت 2 مگاوات است.

کمانی با بیان اینکه افتتاح این خط تولید باعث بومی سازی تولید و صرفه جویی ارزی می شود، خاطرنشان کرد: 15 درصد از هزینه ساخت هر نیروگاه مربوط به حوزه سرمایه گذاری است که با داخلی سازی صرفه جویی ارزی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. تولید آنها

محمدحسین رفان، مدیر کل شرکت مهندسی برق و ساختمان و کنترل مپنا (ماکو) نیز در حاشیه افتتاح خط تولید اینورتر گفت: با توجه به نیاز ملی به ساخت قطعات نیروگاه فسیلی و خورشیدی، ماکو دارای در چند سال گذشته در زمینه اینورترهای خورشیدی تحقیق کرده و در نتیجه با کمک متخصصان ایرانی این خط تولید به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ساخت اینورترهای خورشیدی باعث اشتعال و همچنین صرفه جویی در هزینه ها می شود به علاوه سیستم پدافند غیرعامل قوی تر و امنیت سایبری بیشتر می شود و نیاز به برون سپاری از بین می رود.

رفان گفت: پیش از این محصول از کشورهای اروپایی و چین تامین می شد اما اکنون در پروژه های مربوط به احداث نیروگاه خورشیدی در کشور آماده عرضه اینورترهای کاملا بومی سازی شده هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.