افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

کاهش وزن با دارو؛ راه حلی برای همه؟

  • کد خبر : 411939
کاهش وزن با دارو؛ راه حلی برای همه؟

آفتاب نیوز: کاهش وزن دغدغه بسیاری از افراد است و راه های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد. اخیرا داروهای لاغری جدیدی به بازار آمده است و نظرات مختلفی در مورد آنها وجود دارد. برخی این داروها را راه حلی عالی برای درمان چاقی می دانند، در حالی که برخی دیگر آنها را “عصا” […]

آفتاب نیوز:

کاهش وزن دغدغه بسیاری از افراد است و راه های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد. اخیرا داروهای لاغری جدیدی به بازار آمده است و نظرات مختلفی در مورد آنها وجود دارد. برخی این داروها را راه حلی عالی برای درمان چاقی می دانند، در حالی که برخی دیگر آنها را “عصا” برای کاهش وزن می دانند.

این داروها با تأثیر بر هورمون‌های خاصی در روده که احساس سیری را افزایش می‌دهند، به کاهش وزن کمک می‌کنند. پزشکان تاکید می کنند که استفاده از این داروها باید بخشی از یک برنامه بلند مدت برای کنترل وزن باشد. کاهش وزن سریع با قرص های لاغری در نهایت می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مصرف داروهای کاهش وزن تصمیمی است که باید با پزشک گرفته شود. در این تصمیم باید نیازهای جسمی و روحی خود را در نظر بگیرید.

عوارض جانبی احتمالی داروهای کاهش وزن:

مانند هر داروی دیگری، داروهای کاهش وزن نیز می توانند عوارض جانبی داشته باشند. این عوارض بسته به نوع دارو متفاوت است و می تواند خفیف یا شدید باشد. برخی از عوارض جانبی رایج این داروها عبارتند از:

مشکلات معده مانند تهوع، استفراغ، اسهال و یبوست.

کبودی در محل تزریق

خستگی

خشکی دهان

بی خوابی

یبوست

سرگیجه

ضربان قلب

تأثیر بر زندگی اجتماعی:

یکی از عوارض این داروها بی اشتهایی است که می تواند زندگی اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است تمایل کمتری به بیرون رفتن برای غذا خوردن با دوستان داشته باشید و حتی اگر بیرون بروید، ممکن است کمتر از قبل غذا بخورید.

با این حال زندگی اجتماعی او تمام نشده است. هنوز هم می توانید از بیرون رفتن و غذا خوردن لذت ببرید، اما ممکن است مجبور شوید کمی متفاوت فکر کنید. به عنوان مثال، می توانید غذای خود را با یک دوست به اشتراک بگذارید یا به سادگی یک پیش غذا سفارش دهید. همچنین می توانید فعالیت های جدیدی را با دوستان و خانواده خود امتحان کنید، مانند پیاده روی هفتگی یا پیوستن به یک تیم ورزشی.

حمایت اطرافیان:

داشتن یک تیم پشتیبانی از متخصصان سلامت که می توانند به شما کمک کنند تا تغییرات لازم را در سبک زندگی خود ایجاد کنید، برای دستیابی به اهداف سلامتی شما ضروری است، چه از قرص های لاغری استفاده کنید یا نه.

تغییرات سبک زندگی مهمترین بخش برنامه مدیریت وزن شماست. ایجاد عادات سالم به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید و در آن وزن باقی بمانید. تغییرات کوچک و قابل مدیریت را در نظر بگیرید، مانند:

اولین وعده غذایی خود را دو ساعت پس از بیدار شدن میل کنید

بین وعده های غذایی اصلی به مدت چهار ساعت فاصله بگذارید.

راه هایی برای اضافه کردن حرکت روزانه به برنامه بیابید

در مورد دلایل دیگری غیر از گرسنگی، مانند “غذا خوردن برای راحتی، همراهی یا به عنوان پاداش” آگاهی ایجاد کنید.

این به معنای تمرکز بر خوردن (بدون تماشای تلویزیون) و لذت بردن از غذا بدون قضاوت است. غذا خوردن آگاهانه مربوط به قوانین یا محدودیت ها نیست، بلکه افزایش آگاهی شما و کمک به شما در نگاه کردن به غذا از منظری متفاوت است.

اگر در ایجاد هر یک از این تغییرات سبک زندگی مشکل دارید، به این معنی نیست که قرص های لاغری برای شما مناسب نیستند. از متخصصان سلامت، از جمله درمانگران، متخصصان تغذیه و متخصصان چاقی کمک بیشتری بخواهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.