افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

کاهش قیمت مسکن جدی شد

  • کد خبر : 356400
کاهش قیمت مسکن جدی شد

یک بیضی وی بیان کرد: پروژه «مسکن مهر» در دولت نهم و دهم آغاز شد اما در همان مدت به اتمام نرسید. دولت روحانی این طرح را تحت عنوان «مسکن ملی» ادامه داد و دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکن مهر را تکمیل و تحویل داد. بحث ساخت 4 میلیون واحد […]

یک بیضی وی بیان کرد: پروژه «مسکن مهر» در دولت نهم و دهم آغاز شد اما در همان مدت به اتمام نرسید. دولت روحانی این طرح را تحت عنوان «مسکن ملی» ادامه داد و دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکن مهر را تکمیل و تحویل داد.

بحث ساخت 4 میلیون واحد نهضت ملی در دولت سیزدهم موضوعی جدی بود که مطرح شد و تقریباً تمام واحدهایی که در دولت شهید رئیسی افتتاح شد تا چندی پیش از واحدهای مختلف مسکن مهر یا ملی مسکن بود. واحدهای دولت قبل، زیرا واحدهای نهضت ملی در دولت 13 به مرحله بهره برداری و افتتاح نرسیده اند.

البته قابل ذکر است وعده مسکن. دولت سیزدهم، نیاز کشور به دولت چهاردهم برای رفع بی خانمانی و مسکن مهر است. مستاجرین اقدام کنید زیرا اگر دولت فعلی برخلاف این تعهد عمل کند، در سال های آینده با مشکلات زیادی از جمله بی خانمانی مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز مسکن در کشور باید ادامه داشته باشد و برای ادامه این روند دولت باید برنامه و قانون منسجمی را تصویب کند. ساخت و ساز مسکن علاوه بر اینکه راه را برای مستاجران برای خرید مسکن هموار می کند، کاهش می دهد قیمت همچنین به این دلیل خواهد بود که مدیریت قیمت در بازار املاک و مستغلات ارتباط مستقیمی با میزان عرضه و تقاضا دارد.

آیا بازار املاک و مستغلات دوباره فعال می شود؟

یک تحلیلگر اقتصادی به ساماندهی بازار مسکن برای مستاجران اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی ها از آبان ماه امسال بازار مسکن رونق می گیرد اما رشد قیمت ها دور از انتظار نخواهد بود.

محمد رسولی معاون دبیرخانه تخصصی بازار املاک و تاثیر آن بر اقتصاد ایران در راستای بررسی وضعیت بازار املاک و آثار اقتصادی آن در کشور گفت: این نشست بر سه محور اصلی تشکیل شده است. از جمله نقش مسکن در اقتصاد ایران، رکود یا رونق بازار مسکن در شرایط کنونی وضعیت کنونی ایران و پیش‌بینی قیمت و رونق مسکن در نیمه دوم سال جاری مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت. خلاصه ای از بحث و نتیجه گیری از طریق دبیرخانه رویداد به دفتر وزیر محترم مسکن و شهرسازی ارسال خواهد شد.

هوشنگ طلا، اقتصاددان برجسته در ادامه این نشست افزود: موضوع مسکن و مسائل مربوط به آن زوایای مختلفی دارد که باید بررسی شود و بسیاری از این موضوعات لزوماً مبتنی بر اقتصاد نیست و ریشه در جنبه های دیگر دارد، قانونگذار باید از شتاب زدگی پرهیز کند. تصویب قوانین مسکن و همچنین باید مراقبت، مطالعه و تفکر کافی برای وضع هر قانونی باشد.

مسکن چینی

بازار املاک ایران از آبان ماه رونق گرفته است

در ادامه در راستای این نشست سعید باقری تحلیلگر اقتصادی نیز با بررسی وضعیت بازار املاک در کشور و مقایسه بازار مسکن سایر کشورهای مطرح کشور گفت: بازار اقتصادی ایران بدون شک برای هر سرمایه گذاری و فعالیتی مناسب است. و بر اساس پیش بینی ها از آبان ماه سال جاری بازار املاک رونق خواهد گرفت اما رشد قیمت ها دور از انتظار نخواهد بود.

مجید گودرزی دیگر تحلیلگر اقتصادی نیز با ابراز تاسف از وضعیت بازار ملک در کشور افزود: مسکن به شدت تحت فشار مستاجران است و عدم کنترل و مدیریت در این بازار مورد انتقاد است.

عادل بابایی حقوقدان و تحلیلگر اقتصادی در پایان نشست تخصصی مسکن از منظر حقوقی بازار مسکن اظهار کرد: نمی توان به نسخه های تک بعدی اقتصادی نگاه کرد؛ در حالی که در این زمینه باید به این موضوع توجه کرد. بلکه باید تاثیر اقتصادی هر قانون را دید و برای قانون گذاری در بازار املاک باید به همه تبعات و آثار آن توجه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.