افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

کاهش قیمت طلا در بازار داخلی با وجود افزایش تقاضای جهانی

  • کد خبر : 266733
کاهش قیمت طلا در بازار داخلی با وجود افزایش تقاضای جهانی

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره توسعه بازار طلا در هفته گذشته افزود: هفته گذشته شاهد روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم و قیمت جهانی طلا با 17 دلار افزایش به 2 هزار و 377 دلار رسید. . به گفته وی، افزایش قیمت جهانی طلا به دلیل تعطیلی نسبی بازار و عدم وجود […]

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره توسعه بازار طلا در هفته گذشته افزود: هفته گذشته شاهد روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم و قیمت جهانی طلا با 17 دلار افزایش به 2 هزار و 377 دلار رسید. .

به گفته وی، افزایش قیمت جهانی طلا به دلیل تعطیلی نسبی بازار و عدم وجود تقاضا و کنترل قیمت ارز، تاثیری بر افزایش قیمت طلا و ارز در بازار داخلی طی هفته گذشته نداشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: بنابراین طی هفته گذشته قیمت ارز طرح باستان 500 هزار تومان کاهش یافت که در آخرین معاملات دیروز 38 میلیون تومان قیمت سکه طرح جدید با 500 هزار تومان کاهش هفتگی 40 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه با 100 هزار تومان کاهش هفتگی 23 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه با 100 هزار تومان کاهش هفتگی به 15 میلیون تومان رسید. تومان و همچنین یک گرم. ارزهای بانک مرکزی بدون تغییر به 7 میلیون و 250 هزار توکن رسید.

وی گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه هر گرم طلای 18 عیار با 65 هزار تومان کاهش هفتگی 3 میلیون و 356 هزار تومان کاهش یافت.

بذرافشان افزود: در هفته گذشته حباب ارز در مجموع 300 هزار تومان نسبت به هفته قبل کاهش یافت که در بازارهای داخلی به 7 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

رئیس کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده را پیش بینی کرد: با توجه به بحران خاورمیانه و نوسانات غیرمنتظره بازار حوادث جهانی رخ داده است. از ابتدای سال تا کنون و قیمت طلای 18 عیار به 3 میلیون و 900 هزار تومان و سکه به 46 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است، طی یک ماه گذشته کاهش نسبی داشته ایم.

طی هفته آینده به دلیل رکود نسبی بازار و کاهش شدید تقاضا از ابتدای سال، شرایط بازار آرام و بدون تقاضا و بحران خواهد بود.

وی گفت: اکنون با توجه به بازارهای بین المللی و با توجه به قیمت ارز در کشور، قیمت ها نسبت به بازارهای بین المللی و بازار ارز به ثبات نسبی رسیده است و دیگر نباید انتظار کاهش قیمت ها را داشت.

وی افزود: طی هفته آینده با توجه به رکود نسبی بازار از ابتدای سال و کاهش شدید تقاضا، شرایط بازار آرام و بدون تقاضا و بحران خواهد بود.

بذرافشان گفت: اگرچه به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است اما در بازار طلا و سکه این اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی، هم اکنون بیش از 80 درصد واحدهای صنعت طلا و سکه کشور اجاره ای هستند و از نظر سرمایه اولیه که طلا و شمش طلا است، وضعیت خوبی ندارند، بنابراین برای پرداخت هزینه ها مشکل دارند. اجاره و نیروی کار و در صورت تداوم این شرایط بازار، این صنعت دچار رکود و بیکاری خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: دلیل افت ما بسته شدن نسبی بازارهای داخلی و کاهش قیمت ارز و نبود تقاضا و شرایط اقتصادی است چرا که طلا در کشور ما یکی از آخرین سبدهای خانواده‌هایی است که در صورت داشتن پول اضافی به این محصول کمک می‌کنند و بخشی دیگر کسانی هستند که در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نگران نوسانات آینده هستند.

وی افزود: طلا و ارز در هفته های اخیر ثبات و ثبات قیمتی نزولی را پشت سر گذاشته اند و کاهش بیشتری نخواهند داشت.

بذرافشان با تاکید بر اینکه هفته آینده فراز و نشیب زیادی در بازار نخواهیم داشت، تصریح کرد: ممکن است یک سری نوسانات بین 1 تا 3 درصد ناشی از نوسانات بازارهای جهانی و داخلی باشد، بنابراین مردم نگران نباشند. در مورد افزایش یا کاهش شدید قیمت ها.

وی به مردم توصیه کرد: با توجه به کاهش نسبی بیش از حد منتظر افت یا افزایش مجدد قیمت در این صنعت نباشید و از این ثبات قیمت بهره ببرید و به مبادله سکه طلا و نقره بپردازید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=266733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.