افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی + تحلیل فنی قیمت

  • کد خبر : 180874
کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی + تحلیل فنی قیمت

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت طلا صبح چهارشنبه در بازارهای آسیایی 2025 دلار تعیین شد که نسبت به روز سه شنبه افت محسوسی داشت. دلیل اصلی کاهش قیمت طلا در ساعات اخیر افزایش شاخص دلار و تقاضای سرمایه گذاران برای پول ملی آمریکا است که بازار طلا را به حاشیه برده است. به گفته کارشناسان، […]

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت طلا صبح چهارشنبه در بازارهای آسیایی 2025 دلار تعیین شد که نسبت به روز سه شنبه افت محسوسی داشت.

دلیل اصلی کاهش قیمت طلا در ساعات اخیر افزایش شاخص دلار و تقاضای سرمایه گذاران برای پول ملی آمریکا است که بازار طلا را به حاشیه برده است. به گفته کارشناسان، دلیل اصلی افزایش تقاضا برای دلار به دلیل افزایش تنش ها در منطقه دریای سرخ و خاورمیانه و البته تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی از سال 2018 است. ماه های آینده نیز دلار را در وضعیت مطلوبی در روزهای اخیر قرار داده است.

تحلیل فنی قیمت طلا

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می شود؛ قیمت طلا در روز سه‌شنبه یک مثلث متقارن را نشان داد و در واقع شکست مثلث را پس از بسته شدن روز زیر سطح حمایت از خط روند صعودی و سپس در 2031 دلار تأیید کرد. در واقع پس از شکست میانگین متحرک 21 روزه (SMA) به 2046 دلار، فروشندگان طلا وارد بازار شدند.

در زمان نگارش این مقاله، طلا حمایت مهم 50 روزه SMA را در 2021 دلار به چالش کشیده است. نکته مهم این است که عدم دفاع از این نقطه حمایتی می تواند منجر به دور جدیدی از فروش و حرکت قیمت به سمت مرز 2000 دلار شود.

اما قبل از آن، سطح قیمت دلار در سال 2010 ممکن است به عنوان حمایت موقت برای خریداران طلا عمل کند. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) نیز نزولی شده است و بنابراین، هر گونه بهبودی در قیمت طلا باید قیمتی بالاتر از سطح حمایت مثلثی را بپذیرد که اکنون به مقاومت 2033 دلاری تبدیل شده است. مقاومت صعودی قوی بعدی در 2046 دلار و تقاطع SMA 21 روزه و مقاومت مثلث دیده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.