افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

کاهش قیمت جهانی قراضه به دلیل بلاتکلیفی در بازار فولاد

  • کد خبر : 230359
کاهش قیمت جهانی قراضه به دلیل بلاتکلیفی در بازار فولاد

بازار؛ گروه صنعتی: قیمت قراضه جهانی در اوایل ماه مارس در اکثر بازارهای اصلی کاهش یافت. در واقع، آخرین گزارش‌های جهانی منتشر شده حاکی از آن است که قیمت‌ها در اتحادیه اروپا و آمریکا از سوی واردکنندگان ترکیه‌ای که از ابتدای فوریه تقریباً خرید خود را متوقف کرده‌اند، تحت فشار قرار گرفته‌اند، علاوه بر این […]

بازار؛ گروه صنعتی: قیمت قراضه جهانی در اوایل ماه مارس در اکثر بازارهای اصلی کاهش یافت. در واقع، آخرین گزارش‌های جهانی منتشر شده حاکی از آن است که قیمت‌ها در اتحادیه اروپا و آمریکا از سوی واردکنندگان ترکیه‌ای که از ابتدای فوریه تقریباً خرید خود را متوقف کرده‌اند، تحت فشار قرار گرفته‌اند، علاوه بر این که مصرف داخلی‌سازهای عرضه‌شده نیز بر آن تأثیر منفی گذاشته است. به این ترتیب تولیدکنندگان فولاد از کاهش تقاضا و کاهش قیمت محصولات نهایی خبر دادند.

بر اساس داده های آماری این گزارش قیمت قراضه HMS ۱&۲ ۸۰:۲۰ در ترکیه از اول تا هشتم مارس 2024 (11 تا 18 مارس) 11 دلار در هر تن معادل 2.8 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت و از 386 به 376 دلار در هر تن رسید. CFR اعلام وصول. در همین حال در بهمن ماه قیمت قراضه در ترکیه 6.4 درصد کاهش داشته است. از 29 فوریه، هر تن قراضه 395 دلار قیمت دارد CFR هزینه، در حالی که در 31 ژانویه، 419-422 دلار در هر تن CFR بود. به طور کلی از ابتدای سال بازار ترکیه با نوسانات قیمت مواد اولیه مواجه بوده است. در حال حاضر قیمت ها نسبت به ابتدای سال 8.6 درصد کاهش یافته است.

روند منفی بازار قراضه ترکیه از ابتدای بهمن ماه مشاهده شده و تا امروز ادامه دارد.

از سوی دیگر در این گزارش آمده است: روند منفی در بازار قراضه ترکیه از ابتدای بهمن ماه مشاهده شده و تا امروز ادامه دارد. تقاضا برای مواد خام در ماه فوریه پس از شروع مثبت سال شروع به کاهش کرد، زیرا کارخانه های فولاد دوباره با فروش کمتر محصولات نهایی مواجه شدند. این تا حدودی به دلیل کاهش خرید توسط مصرف کنندگان آسیایی است، به ویژه به دلیل تعطیلات سال نو قمری. متالورژی های ترکیه خرید قراضه را در انتظار بهبودی چین پس از تعطیلات برای ارزیابی چشم انداز آینده بازار فولاد به حالت تعلیق درآورده اند. همچنین افزایش عرضه قراضه وجود داشت که تنش در بازار را کاهش داد.

علاوه بر تضعیف صادرات محصولات نهایی، تقاضای داخلی نیز در طول ماه ضعیف بود که همچنان بر قیمت‌های قراضه فشار وارد کرد. هنگامی که تولیدکنندگان فولاد ترکیه متوجه وجود پایدار مواد خام شدند، یک نگرش منتظر ماندند و فقط حجم آن را خریداری کردند، بنابراین بازار را تحت فشار قرار دادند تا قیمت ها را به مطلوب ترین سطوح کاهش دهند.

پیش بینی تعطیلی کارخانه های فولاد ترکیه در ماه مبارک رمضان

قیمت قراضه ترکیه در پایان فوریه از 400 دلار در هر تن گذشت، اگرچه بازار امیدوار بود که تقاضای مصرف کننده بهبود یابد. در حال حاضر، مازاد عرضه، که به کمبود تقاضا اضافه شده است، همچنان بر قیمت ها تأثیر منفی می گذارد. در شرایط فروش کم فولاد، فولادسازان داخلی ریسک خرید مواد اولیه در تناژهای بالا را نمی پذیرند و انتظار می رود اکثر فولادسازان در ماه رمضان (19 اسفند تا 9 فروردین) تاسیسات خود را تعطیل کنند.

بر اساس این گزارش، در کوتاه مدت، قیمت قراضه در ترکیه به احتمال زیاد به کاهش یا تثبیت در سطوح فعلی در بحبوحه مازاد عرضه قابل توجه مواد خام ادامه خواهد داد. علاوه بر این، بازار به وضعیت چین که اقتصاد آن هنوز کاملاً ضعیف است توجه دارد. این رکود در بازار داخلی فولاد ترکیه نیز مشهود است که مصرف کننده اصلی محصولات فولادی داخلی در سال های اخیر بوده است.

تحلیلگر مرکز GMK : کاهش قیمت سنگ آهن منجر به کاهش قیمت محصولات نهایی می شود که به نوبه خود فولادسازان را تشویق می کند تا به دنبال قیمت های پایین تر قراضه برای حفظ رقابت و حاشیه سود باشند.

در واقع، قیمت قراضه با قیمت سنگ آهن مرتبط است که در میان ذخایر قابل توجه در بنادر چین در حال کاهش است. آندری گلوشچنکو، تحلیلگر مرکز GMK کاهش را توضیح می دهد قیمت سنگ آهن این منجر به کاهش قیمت محصولات نهایی می‌شود که به نوبه خود تولیدکنندگان فولاد را تشویق می‌کند تا به دنبال قیمت‌های پایین‌تر برای قراضه برای حفظ رقابت و حاشیه سود باشند.

قیمت ضایعات در بازار اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش این مرکز GMK در بازار اتحادیه اروپا نیز قیمت قراضه طی دو ماه گذشته دارای نوسان بوده اما از ابتدای سال افزایش یافته است. در واقع، در آلمان، در دوره بین 1 و 8 مارس 2024، قیمت قراضه E3 در مقایسه با هفته قبل در 370-355 یورو در هر تن کارخانه سابق ثابت ماند در عین حال در فوریه هر تن 5 یورو و از ابتدای سال 10 یورو به ازای هر تن افزایش یافت.

قیمت جهانی ضایعات فلزی در سال 2024

همچنین در ایتالیا از 1 تا 8 مارس قیمت مواد اولیه (E3) 5 یورو در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش یافت و بسته به تحویل به 360 تا 370 یورو در هر تن رسید. در ماه فوریه قیمت ها 5 یورو در هر تن کاهش یافت و از ابتدای سال تاکنون 10 یورو در هر تن افزایش یافته است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که قیمت‌های قراضه در بازارهای آلمان و ایتالیا در این دوره تقریباً ثابت مانده و بین 5 تا 10 یورو در هر تن در نوسان بوده است، زیرا تقاضا از سوی فولادسازان داخلی و فروش صادراتی پایین بوده است. بازار تحت سلطه نگرش انتظار و دید در میان مصرف کنندگان در میان قیمت های پایین تر برای محصولات نهایی است. علاوه بر این، واردکنندگان در ترکیه، مقصد اصلی صادرات قراضه اروپا، تقریباً خرید خود را متوقف کرده اند و در مورد قیمت ها گمانه زنی می کنند.

انجمن ایتالیا Assofermet وی پیش بینی می کند در صورت عدم افزایش تولید فولاد، قیمت قراضه در اسفندماه کاهش یابد

اکثر فعالان بازار نسبت به افزایش قیمت ها در ماه مارس به دلیل فعالیت ضعیف صادراتی و کاهش قیمت قراضه در ایالات متحده و سایر بازارها تردید دارند. معاملات کند شده است و بسته به عرضه و تقاضا، انتظار می رود قیمت قراضه در ماه آینده بدون تغییر باقی بماند. شایان توجه است که اتحادیه ایتالیا Assofermet وی پیش بینی می کند در صورت عدم افزایش تولید فولاد، قیمت قراضه در اسفندماه کاهش یابد.

این گزارش همچنین نشان می دهد که در ساحل شرقی ایالات متحده، قیمت قراضه HMS 1/2 قراضه (80:20) برای دوره 1 تا 8 مارس 2024، با کاهش شدید 21 دلاری در هر تن به 360-357 دلار در هر تن فوب نسبت به هفته قبل رسید. همچنین سطح قیمت در بهمن ماه نسبت به دی ماه 16 دلار در هر تن و از ابتدای سال 22 دلار در هر تن کاهش یافت.

آنها کاهش بین 20 تا 50 دلار در هر تن قیمت قراضه را پیش بینی می کنند

به گفته تحلیلگران، کاهش شدید قیمت قراضه در هفته گذشته نتیجه معاملات اوایل ماه مارس در بحبوحه کاهش قیمت فولاد و کاهش شدید قیمت ها در ترکیه است. وقفه طولانی مدت خرید توسط تولیدکنندگان ترکیه منجر به افزایش مازاد عرضه شده و تامین کنندگان از جمله آمریکایی ها را مجبور به دادن امتیاز و کاهش قابل توجه قیمت ها کرده است.

فعالان بازار بر این باورند که به دلیل کاهش سرعت تجارت در بازار ایالات متحده در حال حاضر، قیمت ها به کاهش خود ادامه خواهند داد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، در ماه مارس قیمت‌های عملیات می‌تواند حداقل بین 20 تا 50 دلار در هر تن کاهش یابد. برخی انتظار دارند که بهبود فصلی تقاضای فولاد از بازار قراضه حمایت کند، اگرچه کاهش همچنان اجتناب ناپذیر است.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت های قراضه جهانی در کوتاه مدت به دلیل تقاضای ضعیف برای فولاد تحت فشار قرار گیرد. در بازار ایالات متحده قیمت ها به ثبات می رسد، در حالی که در اتحادیه اروپا به دلیل مصرف ضعیف فولاد، به ویژه در بخش ساخت و ساز، اندکی کاهش می یابد. در ترکیه، انتظار می‌رود کار بازسازی پس از زلزله در میان مدت افزایش یابد که می‌تواند مقداری تقاضا برای فولاد ایجاد کند و به نوبه خود نیاز به ذخایر قراضه را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.