افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

کاهش قیمت آهن را کنترل کنید

  • کد خبر : 35582
کاهش قیمت آهن را کنترل کنید

بر اساس گزارش بازار، به نقل از قیمت آهناگرچه روز گذشته قیمت آهن آلات در اکثر مراکز فروش اعلام شد، اما برخی از مناطق با نوسانات قیمتی همراه بود به طوری که برخی کارخانه ها کاهش قیمت و برخی دیگر افزایش قیمت داشتند. بازار ارز در روز گذشته اندکی رشد کرد به طوری که پس […]

بر اساس گزارش بازار، به نقل از قیمت آهناگرچه روز گذشته قیمت آهن آلات در اکثر مراکز فروش اعلام شد، اما برخی از مناطق با نوسانات قیمتی همراه بود به طوری که برخی کارخانه ها کاهش قیمت و برخی دیگر افزایش قیمت داشتند.

بازار ارز در روز گذشته اندکی رشد کرد به طوری که پس از عقب نشینی قیمت دلار تا لبه کانال 47 هزار تومانی، قیمت دلار از اواسط روز دوباره افزایش یافت و تا پایان روز هر دلار بازار آزاد حدود 48 هزار و 600 تومان معامله شد.

بررسی وضعیت بازار آهن
دیروز در بازار میلگرد قیمت ها ثابت یا با افزایش 100 تا 300 تومانی روبه رو بود و کاهش 100 تا 500 تومانی در بسیاری از مراکز فروش مشهود بود. حداقل قیمت میلگرد دیروز بین 22 هزار و 500 تا 23 هزار و 500 تومان اعلام شد.

قیمت روز میلگرد نیز در اکثر شرکت ها ثابت گزارش شد، اما کاهش 10 تا 100 هزار تومانی قیمت میلگرد ذوبی و فایکو نیز مشهود بود. قیمت روز گوشه ها، قیمت تاکو و قیمت سپر در تمامی شرکت ها ثابت اعلام شد.

قیمت روز مقطع صنعتی، قیمت مقطع سبک، قیمت مقطع گالوانیزه و سایر مقاطع اکثراً ثابت بود، اما 100 تا 500 تومان نیز کاهش داشت و قیمت لوله داربست، لوله مبلمان و سایر لوله ها نیز ثابت اعلام شد.

قیمت ورق آهن نیز در اکثر شرکت ها ثابت اعلام شد، اما قیمت ورق سیاه در برخی ضخامت ها بین 100 تا 300 تومان کاهش یافت. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق رنگی شیروانی نیز در تمامی مبادی فروش اعلام شد.

گزارش های بورس کالا حاکی از آن است که محصولات عرضه شده دیروز با استقبال خوبی مواجه شده اند و به نظر می رسد این اتفاق در پی دستورالعمل های خرید غیربهینه شمش فولاد رخ داده است که تلاشی برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ها و خروج نسبی بازار از رکود عمیق بوده است.

بنابراین می توان گفت تقاضای 119 هزار تن شمش 2.2 برابر و میزان معاملات 89 درصد و قیمت هر کیلو شمش 19 هزار و 235 تومان برآورد شد که حاکی از کاهش 0.47 درصدی قیمت این محصول است.

با توجه به اطلاعیه روز گذشته بازارگردان، می توان گفت که همچنان تقاضای قابل توجهی وجود ندارد و بازار همچنان مشکوک به روند نزولی است. اما به نظر می رسد بر اساس حمایت های انجام شده احتمالا کسانی که انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را داشتند برای خرید محصول مورد نیاز خود اقدام کنند اما برخی از متقاضیان تا زمانی که رشد محسوسی در بازار مشاهده نکنند پا پیش نمی گذارند اما نمی توان انتظار تقاضای هیجانی را داشت و پیش بینی می شود این حمایت ها به تدریج و به کندی صورت گیرد.

به عبارت دیگر می توان گفت اقدامات روز گذشته بازارساز در راستای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت بوده که در واقع حرکتی برای تخلیه فضای منفی روانی بازار است. اگرچه با توجه به طولانی شدن روند نزولی قیمت سنگ آهن در دو ماه اخیر، ورود تقاضا به بازار زمان می برد، اما برای تحلیل و رصد بهتر بازار داخلی باید منتظر عرضه فردا و استقبال از آن باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=35582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.