افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

کاهش شدید قیمت موجدار در بازارهای اصلی جهانی

  • کد خبر : 238038
کاهش شدید قیمت موجدار در بازارهای اصلی جهانی

بازار؛ گروه صنعتی: قیمت جهانی میلگرد در بازارهای بزرگ جهانی از اوایل اسفندماه کاهش چشمگیری داشته است. روند نزولی از ابتدای سال مشاهده شد، اما در اسفند ماه بود که قیمت ها در برخی مناطق به بالاترین سطح ماهانه رسید. دلایل اصلی شامل کاهش قیمت مواد خام، تقاضای ضعیف برای محصولات نهایی و محدودیت فعالیت […]

بازار؛ گروه صنعتی: قیمت جهانی میلگرد در بازارهای بزرگ جهانی از اوایل اسفندماه کاهش چشمگیری داشته است. روند نزولی از ابتدای سال مشاهده شد، اما در اسفند ماه بود که قیمت ها در برخی مناطق به بالاترین سطح ماهانه رسید. دلایل اصلی شامل کاهش قیمت مواد خام، تقاضای ضعیف برای محصولات نهایی و محدودیت فعالیت ساختمانی است..

کاهش 10 دلاری قیمت موجدار ترکیه از ابتدای سال

بر اساس این گزارش، قیمت میلگرد در ترکیه در بازه زمانی 8 تا 15 مارس 2024 نسبت به هفته قبل بین 580 تا 590 دلار در هر تن ثابت مانده است. قیمت این محصول از ابتدای اسفند به ازای هر تن 5 دلار و از ابتدای سال تاکنون 10 دلار در هر تن کاهش داشته است. در عین حال در نیمه دوم دی ماه بازار میلگرد ترکیه با روند صعودی همراه بود که به افزایش قیمت به 620 دلار در هر تن کمک کرد. از ابتدای بهمن ماه و تا کنون قیمت ها به تدریج در حال کاهش بوده است.

در ابتدای سال قیمت میلگرد در ترکیه عمدتا با افزایش قیمت قراضه و بهبود تقاضای جهانی فولاد در دوره پس از تعطیلات مورد حمایت قرار گرفت. تولیدکنندگان ترکیه با مصرف کنندگان اروپایی، یمنی و اسرائیلی و همچنین مشتریان در بازار داخلی قرارداد امضا کردند. با این حال، پس از رسیدن به 620 دلار در هر تن، به دلیل تثبیت قیمت قراضه و ناکافی بودن تقاضا برای ادامه رشد، رشد متوقف شد..

به طور کلی، فعالیت در بازار میلگرد ترکیه که باعث افزایش قیمت ها می شد، به سرعت کاهش یافت. مصرف کنندگان نیاز فوری خود به محصولات را ظرف چند هفته برآورده کردند و برای کاهش افزایش سریع قیمت، یک نگرش انتظار و دید را اتخاذ کردند..

با وجود کاهش تقاضا، تولیدکنندگان ترکیه به دلیل افزایش هزینه های نیروی کار مجبور به بالا نگه داشتن قیمت ها شده اند. با این حال، برخی از شرکت ها گزارش دادند که تأثیر مستقیم هزینه های نیروی کار بر هزینه های تولید تقریباً 15 دلار در هر تن است..

اگرچه فولادسازان داخلی در برابر کاهش بیشتر قیمت میلگرد مقاومت کردند، اما انتظار داشتند قیمت ها به کمتر از 610 دلار در هر تن کاهش یابد، این امر اجتناب ناپذیر بود.. کاهش قیمت قراضه ادامه داشت و تقاضا بهبود نیافت. در اواخر فوریه، قیمت ها به زیر 600 دلار در هر تن ادامه یافت..

قیمت جهانی موجدار در بازارهای اصلی جهانی.

با این حال، در کوتاه مدت، معامله گران انتظار دارند که قیمت ها بهبود یابد و کاهش آن محدود شود. اکثر مصرف کنندگان جهانی در حال حاضر دارای حداقل سهام هستند. این از کاهش شدید قیمت ها جلوگیری می کند، زیرا تقاضا منظم است. با این حال، در بازار ترکیه همه چیز به چشم انداز صادرات به اسرائیل و یمن بستگی دارد..

برخی از معامله گران پیش بینی های کوتاه مدت بدبینانه ای دارند که به فضای ضعیف بازار جهانی به ویژه در چین و ایالات متحده و همچنین مشکلات مالی در بازار داخلی اشاره می کند.. در حال حاضر تقاضای اصلی برای محصولات ترکیه از اروپا است، اما با محدودیت سهمیه بندی شده است. این در حالی است که اسرائیل و یمن به دلیل جنگ غزه مصرف را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند..

مرکز GMK: در آمریکا قیمت میلگرد از 8 تا 15 مارس امسال با 2.3 درصد کاهش معادل 20 دلار در هر تن نسبت به هفته قبل به 820 تا 850 دلار در هر تن رسید.

از سوی دیگر، این گزارش حاکی از آن است که در آمریکا قیمت میلگرد طی روزهای 8 تا 15 اسفندماه سال جاری با 2.3 درصد کاهش معادل 20 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته به 820 تا 850 دلار در هر تن رسیده است. علاوه بر این، از ابتدای اسفندماه، قیمت ها 2.9 درصد معادل 35 دلار در هر تن و از ابتدای سال 3.4 درصد معادل 30 دلار در هر تن کاهش یافته است..

برخلاف بازار ترکیه، قیمت میلگرد در ایالات متحده در دسامبر 2023 افزایش یافت و روند نزولی از ژانویه امسال آغاز شد. قیمت ها به طور کلی از ژانویه تا فوریه ثابت بودند و بین 5 تا 10 دلار در هر تن کاهش یافتند که بیشتر کاهش در ماه مارس رخ داد.. کاهش تدریجی مظنه ها به دلیل کاهش قیمت قراضه بود. در عین حال، به دلیل موجودی ضعیف مصرف کننده، که تقاضا را در سطح مناسب نگه می داشت و تاخیر در تحویل کالاهای وارداتی، محدود شد. بخشی از فشار وارده بر بازار ناشی از شرایط نامساعد جوی در اواخر ژانویه بود که باعث کاهش فعالیت ساختمانی و تقاضای بلندمدت محصول شد..

اگرچه تقاضا برای فولاد در طول زمستان به تدریج کاهش یافت، اما به دلیل دسترسی کم به واردات و عدم اطمینان در مورد بهبود بخش ساخت و ساز، قیمت ها کم و بیش ثابت ماند..

در ماه مارس، قیمت میلگرد در ساحل شرقی ایالات متحده به دلیل کاهش قیمت قراضه و تقاضای ضعیف، به شدت کاهش یافت. بازار نگران است که وضعیت در ماه مارس بهبود نیابد. با وجود تعدیل قابل توجه قیمت، سفارشات افزایش نیافته است. با این حال انتظار می رود با ورود محموله های وارداتی به بازار، فعالیت های تجاری افزایش یابد..

رکود صنعت ساخت و ساز و کاهش قیمت راه راه در چین

در جای دیگر این گزارش آمده است که قیمت میلگرد در چین تا 24 اسفندماه سال جاری نسبت به 8 مارس 5.4 درصد معادل 27 دلار در هر تن کاهش یافت و به 470 تا 473 دلار رسید. این در حالی است که قیمت ها از ابتدای اسفند 44 دلار در هر تن معادل 8.5 درصد و از ابتدای سال تاکنون 82 دلار در هر تن معادل 14.8 درصد کاهش داشته است.. بر اساس این گزارش، قیمت میلگرد در چین در فصل زمستان با نوسانات جزئی همراه بود و روند منفی حاکم شد، اما در اسفند ماه بازار به شدت افت کرد..

در ژانویه و فوریه، قیمت محصولات به وضعیت بازار مواد خام و حمایت سیاسی از بخش ساخت و ساز بستگی داشت. از آنجایی که موجودی در کارخانه های فولاد بسیار بالا بود، اکثر آنها قبل از تعطیلات سال نو قمری تعمیر و نگهداری را انجام دادند تا کاهش قیمت محصولات را محدود کنند. قابل ذکر است، در بحبوحه محرک های سیاسی، قیمت میلگرد در اواخر ژانویه اندکی افزایش یافت، اگرچه این روند با تقاضا حمایت نشد و به سرعت به پایان رسید..

مرکز GMK : در ماه مارس، قیمت میلگرد به طور قابل توجهی کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل رکود طولانی مدت در صنعت ساختمان چین و تضعیف بازارهای مواد خام بود.

در ماه فوریه، چین به تعطیلات رفت و تجارت ضعیف بود. با وجود اینکه انتظار می رفت تقاضا پس از تعطیلات بازگردد، این امر محقق نشد و قیمت ها به تدریج کاهش یافت.. با وجود برخی محرک‌های اقتصادی از سوی سیستم بانکی چین، فعالیت‌های پس از تعطیلات در بازار فولاد کاهش یافت، اگرچه این محرک تأثیر مثبتی بر تقاضای بلندمدت خواهد داشت..

بر اساس این گزارش، قیمت میلگرد در ماه مارس به میزان قابل توجهی کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل رکود طولانی مدت در صنعت ساختمان و تضعیف بازار مواد اولیه بود. فعالیت های ساختمانی در چین به دلیل شرایط نامساعد جوی بهبود نیافت. این عوامل همراه با موجودی های بالا، قیمت محصولات را به پایین ترین سطح خود از ماه می 2023 رسانده است. در همین حال، برخی کارخانه های فولادسازی تولید خود را محدود می کنند، زیرا در شرایط کنونی، بقای کسب و کار آنها در خطر است..

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=238038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.