افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

کاهش ریسک سرمایه گذاری با نرخ ارز قابل پیش بینی

  • کد خبر : 30993
کاهش ریسک سرمایه گذاری با نرخ ارز قابل پیش بینی

به گزارش بازار به نقل از ابنا، عباس آرگون; عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه قابل پیش بینی بودن نرخ ارز مهمتر از ثبات آن است، گفت: نرخ ارز باید متناسب با تورم تغییر کند و قابل پیش بینی باشد تا تولیدکنندگان متضرر نشوند و بتوانند رقابت کنند. با همتایان خارجی خود […]

به گزارش بازار به نقل از ابنا، عباس آرگون; عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه قابل پیش بینی بودن نرخ ارز مهمتر از ثبات آن است، گفت: نرخ ارز باید متناسب با تورم تغییر کند و قابل پیش بینی باشد تا تولیدکنندگان متضرر نشوند و بتوانند رقابت کنند. با همتایان خارجی خود

وی تصریح کرد: برای موضوع ارز در کشور بیش از مفهوم ثبات، بحث پیش بینی پذیری مطرح می شود، به گونه ای که تثبیت نرخ ارز به معنای تغییر آن در محدوده و محدوده تعیین شده است که باید مطابق با نرخ تورم باشد.

خزانه دار و عضو هیئت مدیره اتاق تهران تاکید کرد: ابتدا بهتر است تورم را کنترل یا پایین بیاوریم و سپس نرخ ارز تعدیل شده با تورم را تثبیت کنیم. پیش بینی نرخ ارز به معامله گران و تولیدکنندگان اجازه می دهد تا برنامه ریزی کنند. به عنوان مثال فردی قصد دارد کالایی را وارد کشور کند، اگر در این شرایط نرخ ارز غیرقابل پیش بینی و نوسان باشد، کالایی را که خریده است 100 دستگاه به قیمت 90 واحد می فروشد، در این شرایط واردکننده متضرر می شود، اما وقتی نرخ ارز قابل پیش بینی است، واردکننده می تواند با دقت برنامه ریزی کند.

آرگون با بیان اینکه واردکننده یا صادرکننده از نوسانات نرخ ارز منتفع نمی شود، بلکه از تجارت سود می برد، بنابراین بهتر است نرخ ارز قابل پیش بینی باشد، گفت: زمانی که واردکننده بتواند نرخ ارز را پیش بینی کند، می تواند نرخ ارز را کاهش دهد. هزینه مورد نیاز برای واردات کالا را نیز برآورد می کند. بنابراین، با برنامه ریزی دقیق، از کسب و کار سود می برید.

عضوهیئت مدیره اتاق تهران در پایان تاکید کرد: اگر نرخ ارز قابل پیش بینی نیست مردم به صورت تصادفی کالا وارد یا صادر کنند. زمانی که نرخ ارز و اقتصاد قابل پیش بینی نباشد، ریسک سرمایه گذاری و کسب و کار افزایش می یابد. حاشیه سود معاملات تعریف خاصی دارد و سودی که حاصل نوسان است را نمی توان سود نامید، زیرا آن سود حاصل ریسک پذیرفته شده توسط معامله گران است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.