افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

کاهش ذخایر سنگ آهن در 14 سال آینده

  • کد خبر : 210133
کاهش ذخایر سنگ آهن در 14 سال آینده

به گزارش بازار، رضا جدیدی در چهل و دومین همایش علوم زمین به چالش های حاکمیتی اکتشاف منابع معدنی کشور پرداخت و افزود: تا سال 1400 بیش از 112 میلیون تن سنگ آهن استخراج و مصرف شد و با همین روند 14 سال. تا پایان این ماده معدنی باقی می ماند. وی بیان کرد: ایران […]

به گزارش بازار، رضا جدیدی در چهل و دومین همایش علوم زمین به چالش های حاکمیتی اکتشاف منابع معدنی کشور پرداخت و افزود: تا سال 1400 بیش از 112 میلیون تن سنگ آهن استخراج و مصرف شد و با همین روند 14 سال. تا پایان این ماده معدنی باقی می ماند.

وی بیان کرد: ایران با یک درصد جمعیت جهان دارای 7 درصد ذخایر معدنی جهان است که بر این اساس منابع عظیم زیرزمینی، موقعیت جغرافیایی استثنایی بین شرق و غرب و شمال و جنوب، بازار بزرگ ملی، یک بازار بزرگ. بازار منطقه ای با 15 همسایه و 600 میلیون نفر جمعیت، سواحل طولانی دریا، زمین های حاصلخیز با محصولات متنوع کشاورزی و باغی، اقتصاد وسیع و متنوع از قابلیت های کشور است که دست نخورده باقی مانده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به فرصت های حاکمیتی بر ذخایر معدنی کشور، افزود: تنوع منابع طبیعی و معدنی در کشور، فرصت افزایش یافته است. مشارکت معدن در تولید ناخالص ملی، استفاده از معادن در تولید ثروت ملی و گذار. اقتصاد نفتی مهمترین این فرصت هاست، در حالی که سهم منابع معدنی در سال گذشته 5 درصد از تولید ناخالص ملی کشور بوده است.

مطابق با؛ 48 محیط مستعد کانی سازی در جهان و 35 نوع در ایران، 114 نوع معدنی شناخته شده در جهان و 89 نوع در ایران و 112 نوع معدنی در جهان و 80 نوع کانی در ایران وجود دارد.

جدیدی درباره چالش های حاکمیتی کشور گفت: کشور با چالش اصلی تامین مواد معدنی مورد نیاز در کنار چالش نیروی انسانی متخصص، چالش منابع مالی و حجم سرمایه گذاری در اکتشاف و نقش های ساختاری و قانونی مواجه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، انفورماتیک و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به آمار ذخایر معدنی بر اساس داده های مرکز آمار کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود، ذخایر سنگ آهن کشور بالغ بر … 3879 میلیون تن، 160 میلیون تن ذخایر سنگ طلا، 214 میلیون تن ذخایر سرب و روی، به همراه ذخایر معدن مهدی آباد، 7289 میلیون تن ذخایر سنگ مس، 22 میلیون تن ذخایر بوکسیت کل کشور است. رزروها

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.