افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

کاهش حاشیه سود؛ چالش مهم تامین مالی پروژه های توسعه صنعت پتروشیمی

  • کد خبر : 368966
کاهش حاشیه سود؛ چالش مهم تامین مالی پروژه های توسعه صنعت پتروشیمی

به گزارش روابط عمومی. پتروشیمی بندر امام دکتر انصاری نیک در این جلسه اعلام کرد پتروشیمی بندر امام با 16 کارخانه فعال 30 نوع محصول مختلف تولید می کند و ظرفیت اسمی تولید سالانه آن به 6.5 میلیون تن و در سال گذشته 4.5 تن از ظرفیت مجتمع می رسد. دکتر انصاری نیک با اشاره […]

به گزارش روابط عمومی. پتروشیمی بندر امام دکتر انصاری نیک در این جلسه اعلام کرد پتروشیمی بندر امام با 16 کارخانه فعال 30 نوع محصول مختلف تولید می کند و ظرفیت اسمی تولید سالانه آن به 6.5 میلیون تن و در سال گذشته 4.5 تن از ظرفیت مجتمع می رسد.

دکتر انصاری نیک با اشاره به توانمندی های این مجتمع اظهار داشت: پتروشیمی بندر امام برای سال 1403 تولید 5 میلیون تن محصول را برنامه ریزی کرده است و پیش بینی می کند در نیمه اول امسال با تولید به اهداف تولیدی خود دست یابد. . بیش از 2.3 میلیون تن. وی همچنین ارزش فروش امسال را 110 میلیارد تومان پیش بینی کرد.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در سخنانی در جمع مدیران ارشد بانک ملت به روند نزولی حاشیه سود صنعت پتروشیمی در 25 سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: حاشیه سود پتروشیمی بندرامام از حدوداً کاهش یافته است. 36 درصد تا کمتر از 16 درصد ریال و اگر این سود بر اساس بازده دارایی محاسبه شود به کمتر از 7 درصد می رسد.

وی همچنین به مشکلات سیاست گذاری در حوزه اقتصاد صنعتی در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: ارزش آفرینی در صنایع تولیدی به ویژه در صنعت پتروشیمی با چالش های جدی مواجه شده است که از جمله این چالش ها محدودیت در قیمت محصولات، افزایش قیمت است. در تعرفه های صادراتی و افزایش شدید قیمت حامل های انرژی، افزایش شدید قیمت مواد اولیه و خوراک این صنعت باعث افزایش هزینه های تولید و کاهش جذابیت سرمایه گذاری در این صنعت شده است.

دکتر انصاری نیک هشدار داد: این چالش‌های بلندمدت باعث کاهش نقدینگی شرکت‌های تولیدکننده، رکود توسعه و افزایش هزینه‌های جاری و در نهایت تضعیف توسعه صنایع پتروشیمی و ایجاد اشتغال در کشور می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در ادامه از مدیران صنعت و نخبگان اقتصادی خواست تا با اعمال نفوذ موثر، صنعت پتروشیمی و سایر صنایع تولیدی کشور را به مسیر توسعه و ارزش آفرینی بازگردانند.

وی طرح های توسعه ای شرکت پتروشیمی بندر امام با نام پتروشیمی نوین بندر امام را هدف افزایش ظرفیت تولید و تنوع در زنجیره ارزش محصولات این مجتمع دانست.

دکتر انصارینیک در پایان ابراز امیدواری کرد با تامین مالی لازم و همکاری بانک ملت به عنوان شریک استراتژیک این شرکت، پروژه های توسعه پتروشیمی بندر امام با سرعت بیشتری پیش برود و بر صنعت کشور افزوده شود. و اقتصاد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.