افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کاهش تدریجی قیمت خودرو در بازار و عرضه کم است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 188109
کاهش تدریجی قیمت خودرو در بازار و عرضه کم است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سعید پروانه رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو تهران در مصاحبه ای برو با مهر می گوید: از ابتدای هفته شاهد کاهش قیمت بین 50 تا 100 میلیون تومانی به ویژه خودروهای مونتاژی بوده ایم. و افزود: بین 20 تا 25 میلیون تومان قیمت خودروهای ملی را کاهش داده ایم. پروانه وی با بیان […]

سعید پروانه رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو تهران در مصاحبه ای برو با مهر می گوید: از ابتدای هفته شاهد کاهش قیمت بین 50 تا 100 میلیون تومانی به ویژه خودروهای مونتاژی بوده ایم.

و افزود: بین 20 تا 25 میلیون تومان قیمت خودروهای ملی را کاهش داده ایم.

پروانه وی با بیان اینکه کاهش قیمت داریم اما روند کندی دارد، گفت: زمانی که اعلام شد قرار است 120 هزار خودرو با کمتر از 5 درصد قیمت بازار به فروش برسد، بازار به گونه ای آشفته شد که در ماه گذشته شاهد افزایش شدید قیمت بود. اگر خودروسازان این حجم خودرو مازاد دارند چرا به تعهدات خود عمل نمی کنند؟

ادامه: در خودروهای مونتاژی مانند ماری و هایما حدود 250 تا 300 میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم. در بازارهای داخلی افزایش قیمت تدریجی بوده و از شهریور ماه آغاز شده و در آذر و آذر به اوج خود رسیده است. وضعیت به گونه ای بود که خودروی اقتصادی سریع از 345 میلیون تومان تا 390 میلیون تومان.

این صنف تصریح کرد: بازار نیازی دارد که در صورت تامین این نیاز شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود اما زمانی که عرضه کم باشد تاثیر آن در افزایش قیمت ها خود را نشان می دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو تهران گفت: عرضه فعلی جوابگوی نیاز بازار نیست. از سوی دیگر، بازار خودرو در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد. اگر عرضه زیاد بود قطعا قیمت ها کاهش چشمگیری پیدا می کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.