افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

کاهش بهره وری در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 412807
کاهش بهره وری در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، آلفرد کومر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای با اشاره به چشم‌انداز اقتصادی اتحادیه اروپا هشدار داد که رشد اقتصادی این اتحادیه به این سرعت نیست. همانطور که می تواند و بهره وری در کشورهای عضو کاهش یافته است. انتظار می رود نرخ رشد تولید ناخالص […]

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، آلفرد کومر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای با اشاره به چشم‌انداز اقتصادی اتحادیه اروپا هشدار داد که رشد اقتصادی این اتحادیه به این سرعت نیست. همانطور که می تواند و بهره وری در کشورهای عضو کاهش یافته است.

انتظار می رود نرخ رشد تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال جاری به تنها 1.1 درصد و در سال 2025 به 1.6 درصد برسد که نسبت به 0.6 درصد در سال گذشته افزایش یافته است، اما همچنان فراتر از ظرفیت این اتحادیه است.

کامر در اظهار نظر در مورد این گزارش، سه عامل مانع رشد اقتصاد اتحادیه اروپا را برجسته کرد.

وی گفت: اولاً بازارهای اروپایی آنقدر پراکنده هستند که نمی توانند مقیاس لازم برای رشد شرکت ها را فراهم کنند. دوم، اروپا فاقد پس‌انداز نیست، اما بازارهای سرمایه آن قادر به حمایت از شرکت‌های جوان و مولد نیستند. علاوه بر این، اروپا نیروی کار ماهر را در جایی که به آن نیاز دارد از دست می دهد.

این مقام صندوق بین المللی پول گفت: رفع موانع باقیمانده برای جابجایی آزاد کالا، خدمات، سرمایه و نیروی کار اکثر این مشکلات را حل می کند.

وی همچنین شکاف 30 درصدی درآمد سرانه بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده را برجسته کرد و آن را “تکان دهنده” توصیف کرد.

کامر تاکید کرد: این وضعیت دو دهه است که تغییر نکرده است. این تا حدودی به دلیل بهره وری پایین جدیدترین اعضای بلوک در اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی (CESEE) است.

کرامر همچنین بر تأثیر “شوک بزرگ قیمت انرژی… که اروپا از آن رنج می برد” تأکید کرد و گفت آلمان به دلیل تولید وابسته به انرژی خود بیشترین تأثیر منفی را متحمل شده است.

پس از تشدید جنگ در اوکراین در فوریه 2022، اتحادیه اروپا پایان دادن به وابستگی خود به انرژی روسیه را در اولویت اصلی خود قرار داد. تحریم‌ها و خرابکاری مسکو در خطوط لوله گاز نورد استریم در سال 2022 منجر به کاهش شدید عرضه گاز روسیه به این بلوک شده است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اوایل این ماه گفت که امتناع بروکسل از خرید انرژی از روسیه، رشد اقتصادی اتحادیه اروپا را با مشکل مواجه کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.