افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

کانون های مساجد شرایطی را برای توسعه فرهنگ و هنر ایجاد می کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 410644
کانون های مساجد شرایطی را برای توسعه فرهنگ و هنر ایجاد می کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، شادتر فرهادی شنبه شب در مراسم افتتاحیه پوستر اولین جشنواره تئاتر مردمی استانی بچه های مسجد گفت: مساجد به عنوان پایگاه اصلی در جریان سازی و ایجاد رویدادهای تاثیرگذار نقش بسزایی دارند. وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جایگاه مسجد تاکید ویژه دارند، گفت: مساجد را باید بیش […]

به گزارش خبرنگار مهر، شادتر فرهادی شنبه شب در مراسم افتتاحیه پوستر اولین جشنواره تئاتر مردمی استانی بچه های مسجد گفت: مساجد به عنوان پایگاه اصلی در جریان سازی و ایجاد رویدادهای تاثیرگذار نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جایگاه مسجد تاکید ویژه دارند، گفت: مساجد را باید بیش از مکانی برای ادای فریضه نماز دانست و به پایگاهی برای گردش مفاهیم انقلابی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: حوزه هنری با همکار و و هم افزایی سایر نهادها و متولیان فرهنگی استان و توانمندی های بسیار خوب در حوزه مساجد می تواند راهنمای «بچه های مسجدی» در عرصه های مختلف هنری از جمله نمایش، خوشنویسی، تذهیب، عکاسی، تولید فیلم و … باشد. عمل کند. و عامل انتقال معارف دینی از مساجد به جامعه باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: وجود کانون ها و تشکل های مختلف شکل گرفته در مساجد سرمایه عظیمی است که شرایط را برای توسعه فرهنگ و هنر در جامعه مهیا کرده است.

فرهادی ادامه داد: کانون های مساجد می توانند در زمینه تربیت جوانان و فراهم آوردن زمینه های رشد و توسعه نقش آفرینی کنند.

وی اذعان داشت: حوزه هنری کشور برنامه ای با عنوان دارد وراتاراندر نظر دارد به گسترش فعالیت های هنری و فرهنگی در کانون جدید حوزه هنری توجه کند. بر اساس اکوسیستم استان در اولویت است.

رئیس حوزه هنری کردستان یادآور شد: کردستان با داشتن مساجد متعدد ظرفیت شکل گیری موثری دارد. دریافت کنید فعالیت های فرهنگی ویژه نوجوانان است.

فرهادی درباره تئاتر فولکلور بچه های مسجد بیان کرد: این جشنواره در قالب جدید و رویداد محور سومین دوره خود را در کشور جشن می گیرد و برای اولین بار در استان اجرا می شود.

وی شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری، جذب حداکثری مخاطبان هنر دینی در تمامی گروه های سنی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مسجد در بهمن ماه 1403 به همت شهرستان برگزار می شود. قارو انجام می شود

وی افزود: سه نمایش برگزیده برای شرکت در جشنواره سراسری تئاتر مردمی مسجد کودک انتخاب و ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.