افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

کاندیدای اصلی اصلاح طلبان قم انصراف داد؛ علت چه بود؟

  • کد خبر : 197283
کاندیدای اصلی اصلاح طلبان قم انصراف داد؛  علت چه بود؟

آفتاب نیوز: عابدینی پور با اینکه سابقه مبارزاتی در دوران دفاع مقدس داشت، ابتدا به دلیل عدم تعهد به نظام (تعهد عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران) به استناد بند ۲ ماده ۳۱ قانون انتخابات از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شد. ایران) که پس از آن هیأت نظارت بر انتخابات این مرجع را […]

آفتاب نیوز:

عابدینی پور با اینکه سابقه مبارزاتی در دوران دفاع مقدس داشت، ابتدا به دلیل عدم تعهد به نظام (تعهد عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران) به استناد بند ۲ ماده ۳۱ قانون انتخابات از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شد. ایران) که پس از آن هیأت نظارت بر انتخابات این مرجع را نداشت و به استناد بند 9 ماده 31 عدم سوء پیشینه اجرایی (گواهی معتبر مورد تأیید بالاترین مقام دستگاه یا نهادهای ذیربط مبنی بر اینکه حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آنها در بخش دولتی، دولتی یا خصوصی در زمان ثبت نام رد صلاحیت شده باشد.

رد صلاحیت عابدینی پور به دلیل نداشتن تجربه اجرایی، تعجب بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی استان قم را برانگیخت، چرا که وی از چهره های شناخته شده در تاریخ اداری قم است و علاوه بر سابقه شهرداری کلانشهر قم، عضویت در شورای اسلامی شهر قم موسس ی قم، مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان قم و… را در کارنامه خود دارد.

عابدینی پور در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم نیز در صدر فهرست اصلاح طلبان استان قم قرار گرفت و در انتخابات مجلس نهم علیرغم ورود به مجلس، اعتماد بیش از 60 هزار نفر از اهالی استان قم را به دست آورد. انتخابات به عنوان یک فرد مستقل و محبوبیت او در بین افکار عمومی زیاد است.

در صورت حضور عابدینی پور در انتخابات مجلس، احتمال همراهی وی از سوی اصلاح طلبان قم می تواند موجب ناآرامی سیاسی در قم و افزایش مشارکت در انتخابات این استان شود.

متن نامه مهندس «محسن عابدینی پور» خطاب به استاندار قم به شرح زیر است:

جناب آقای زکریان

استاندار محترم قم و رئیس حوزه انتخابیه قم و کهک و…

با عرض سلام و تبریک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی.

ارادتمند محسن عابدینی پور بنا به وظیفه شرعی خود و ادای احترام به مردم شهیدپرور قم و آرمان های انقلاب اسلامی و ارائه توانمندی های خود برای رفع مشکلات و مشکلات موجود بویژه مشکلات اشتغال و مسکن و … . .، به جوانان عزیز این مرز و بوم و پاسخگویی به درخواست. جمعی از شهروندان بزرگتر و عزیز وارد صحنه انتخابات شدند، اما مشخص نیست صلاحیت اینجانب در مرحله تحقیق و تفحص در هیأت اجرایی محترم و به استناد بند ۲ ماده ۳۱ قانون انتخابات مبنی بر عدم موفقیت سیستم. رد صلاحیت شدم و بعد و بر چه اساسی مورد تایید تیم محترم نظارت قرار گرفتم. هر چند در دفاعیه خود هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نکردم.

(آیا این اقدام موفقیت های اجرایی و نظارتی محترم همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است؟!)

ثانیاً داشتن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیر کبیر تهران و 35 سال سابقه اجرایی در مناصب کشوری و استانی (شامل شهردار و عضویت در شورای شهر قم به مدت قریب به 7 سال و حضور در جبهه های جنگ خیرین). در مقابل شر). با (مسئولیت های مختلف) مجدداً توسط هیئت محترم نظارت و به استناد بند 9 ماده 31 به دلیل نداشتن سابقه اجرایی رد صلاحیت شده ام. لذا با توجه به تناقضات مکرر در تایید و رد صلاحیت، از کاندیداتوری خود از حوزه انتخابیه قم و در جریان رسیدگی به شورای نگهبان انصراف می‌دهم.

در خاتمه از همه همشهریان، دوستان و بزرگواران عزیزی که با پشتکار و تشویق به ثبت نام در حوزه انتخابیه قم و… انصراف خود را از کاندیداتوری مجلس اعلام و درخواست می کنم عذرخواهی می کنم. برای سربلندی و افتخار مردم شهیدپرور این مرز و بوم و تحقق آرمان های انقلاب و امام و رهبری خداوند متعال. مردم این مرز و بوم به ویژه جوانان می توانند و انشالله مقدر هستند

سلام و درود بر او باد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.