افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

کانادا: کی‌یف از ما درخواست اعزام نیرو به اوکراین نکرده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 222304
کانادا: کی‌یف از ما درخواست اعزام نیرو به اوکراین نکرده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بیل بلر وزیر دفاع کانادا که اخیرا اعلام کرده بود کشورش قصد دارد نیروهای نظامی ویژه خود را به اوکراین اعزام کند، در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد که این تصمیم دولت کانادا در این کشور اتخاذ نشده است. درخواست کیف . وزیر دفاع کانادا هفته گذشته […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بیل بلر وزیر دفاع کانادا که اخیرا اعلام کرده بود کشورش قصد دارد نیروهای نظامی ویژه خود را به اوکراین اعزام کند، در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد که این تصمیم دولت کانادا در این کشور اتخاذ نشده است. درخواست کیف .

وزیر دفاع کانادا هفته گذشته اعلام کرد که اتاوا مایل به اعزام تعداد محدودی از نیروهای نظامی به اوکراین است، اما وظیفه اصلی این نیروها آموزش سربازان اوکراینی و عدم شرکت در جبهه های جنگ است.

چهارشنبه گذشته، فایننشال تایمز به نقل از “یک مقام دفاعی آگاه اروپایی” نوشت که اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد استقرار احتمالی نیروهای غربی در اوکراین با هدف ایجاد بازدارندگی و استراتژی مبهم علیه روسیه بوده است و همه دنیا می دانند که اکنون نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند.

این مقام دفاعی اروپایی که فایننشال تایمز نامش را ذکر نکرد، گفت: همه می دانند که نیروهای ویژه غربی در اوکراین حضور دارند اما هنوز به طور رسمی آن را تایید نکرده اند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد که نه کشورهای ناتو و نه کشورهای اتحادیه اروپا نیروی زمینی خود را به اوکراین اعزام نخواهند کرد. پیش از این، دبیرکل ناتو امکان اعزام نیروهای نظامی به اوکراین توسط کشورهای این اتحاد را رد کرده بود. دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف هیچ برنامه ای برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین ندارد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گزارش ها مبنی بر اینکه ناتو قصد دارد پرسنل نظامی به اوکراین اعزام کند را تکذیب کرد. دبیرکل ناتو در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: ناتو به شکلی بی سابقه از اوکراین حمایت می کند. ما از سال 2014 این کار را انجام دادیم و پس از حمله (روسیه) آن را افزایش دادیم. اما هیچ برنامه ای برای اعزام نیروهای رزمی ناتو به اوکراین وجود ندارد.

با توجه به این موضوع، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که رهبران اروپایی در مورد امکان اعزام نیروهای نظامی به اوکراین گفتگو کردند، اما هنوز اتفاق نظر وجود ندارد.

ساعاتی پیش دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که در صورت اعزام نیروهای غربی به اوکراین، درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه نه یک احتمال بلکه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

همچنین وزرای اتحادیه اروپا از تصویب سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه خبر دادند که در آن اقدامات محدودکننده علیه 106 شخص حقیقی و 88 شخص حقوقی اعمال شد.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: «شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که اقدامات محدودکننده ای را علیه 106 فرد و 88 نهاد دیگر که مسئول اقداماتی هستند که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می کند، اعمال کند».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.