افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
7

کامپوزیت ونیر دندان با اقساط در تهران

  • کد خبر : 20040
کامپوزیت ونیر دندان با اقساط در تهران

ترکیب که به آن لمینت کامپوزیت نیز می گویند، در واقع نوعی ماده است که روی سطح دندان قرار می گیرد و در نتیجه نامرتبی دندان، شکل نامناسب، تغییر رنگ و فاصله بین دندان ها را می پوشاند. ناگفته نماند که درمان ترمیمی این موارد با کامپوزیت تنها در صورتی امکان پذیر است که جزئی […]

ترکیب که به آن لمینت کامپوزیت نیز می گویند، در واقع نوعی ماده است که روی سطح دندان قرار می گیرد و در نتیجه نامرتبی دندان، شکل نامناسب، تغییر رنگ و فاصله بین دندان ها را می پوشاند. ناگفته نماند که درمان ترمیمی این موارد با کامپوزیت تنها در صورتی امکان پذیر است که جزئی باشد. به عنوان مثال: با این روش زیبایی نمی توان فاصله زیاد بین دندان ها را از بین برد و باید از روش های درمانی دیگر استفاده کرد. از آنجایی که این روش درمان زیبایی برای همه مناسب نیست لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید کلینیک دندانپزشکی آتن، باید به موقع معاینه شود و شرایط فک و صورت آن مشخص شود. معاینه اولیه دندان نقش بسیار مهمی در کیفیت کار دارد. اما کامپوزیت دندان خیلی سخت نیست و در یک جلسه یا حداقل دو جلسه قابل انجام است.

روکش کامپوزیت

اگر روکش کامپوزیت دندان اگر زیر خط لثه کشیده شود، ممکن است نیاز به آرام‌بخشی باشد. این به این دلیل است که خط لثه یک ناحیه حساس است و ممکن است در حین عمل درد را تجربه کنید. اگر فوبیای دندان دارید یا دوست ندارید روی صندلی دندانپزشکی بنشینید، می توانید در طول عمل ونیر چینی خود درخواست آرام بخش کنید.

انتخاب سایه برای ونیرهای خود دندانپزشک شما سایه چینی را بر اساس رنگ بقیه دندان های شما، به ویژه دندان های اطراف انتخاب می کند. دندانپزشک شما همچنین تعیین می کند که کدام قسمت از روکش ها باید شفاف ترین باشد تا دندان جدید دقیقاً شبیه دندان واقعی شما باشد. قالب دندانی هنگامی که دندانپزشک دندان یا دندان های شما را برمی دارد و ناحیه اطراف را تمیز می کند، از دندان (یا دندان) شما همراه با لثه و دندان های اطراف برداشته می شود. این تصور تصویری از فک شما ایجاد می کند که به دندانپزشکان کمک می کند تا نحوه قرار دادن روکش را تعیین کنند. این فرآیند شامل استفاده از یک ماده ضخیم خمیر مانند بر روی دندان ها و گاز گرفتن بیمار بر روی سینی برای ایجاد اثر است.

برخی از دندانپزشکان نیز از دوربینی که به صندلی متصل است برای عکس گرفتن از دندان ها استفاده می کنند. در صورت لزوم از روکش موقت استفاده می شود.از آنجایی که حدود یک یا دو هفته طول می کشد تا دندانپزشک روکش چینی را تهیه کند، در این مدت می توان از روکش موقت استفاده کرد. ارزیابی تناسب زمانی که روکش جدید آماده شد، دندانپزشک آن را برای تعیین تناسب قرار می دهد. این مهم است زیرا حتی یک اشتباه محاسباتی کوچک می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود. بنابراین، روکش را می توان در دهان قرار داد، برداشت و چندین بار کوتاه کرد تا به تناسب کامل برسد. از شما خواسته می شود که گاز بگیرید، دهان خود را ببندید، و حتی دهان خود را حرکت دهید تا مطمئن شوید که وقتی روکش در جای خود قرار گرفته است، هیچ ناراحتی وجود ندارد. اگر احساس درد یا ناراحتی کردید حتما مراجعه کنید دندانی در مورد آن بیاموزید.

images_1683378702_6456520eac06d.jpg

چسباندن کامپوزیت به دندان هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، از جمله سایه، شکل و زیبایی روکش، زمان چسباندن آن به دندان فرا می رسد. سطح تاج و دندان اصلی شما قبل از باندینگ صیقلی می شود. سپس یک ژل اسیدی به مدت 20 ثانیه یا کمتر در سطح دندان اچ می شود. این فرآیند اچینگ نامیده می شود و سطحی ایجاد می کند که اجازه می دهد روکش به دندان اصلی بچسبد. سپس ژل شسته می شود و یک ماده باندینگ روی روکش قرار می گیرد تا باند سفت شود.

سپس رنگ انتخاب شده به روکش فشار داده می شود و سپس نور آبی به مدت تقریباً یک دقیقه روی روکش چینی تابیده می شود تا چسبندگی کامل شود. به این ترتیب روکش چینی روی دندان قرار می گیرد. پس از انجام این کار، دندانپزشک دندان ها را تمیز کرده و نخ دندان می کشد تا کارهای نهایی را انجام دهد.

ایمپلنت دندان

عمل جراحی ایمپلنت دندانپزشکی معمولاً یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله ای انجام می شود و بین دو عمل زمان بهبودی وجود دارد. فرآیند کاشت ایمپلنت شامل مراحل مختلفی می باشد که عبارتند از: برداشتن دندان آسیب دیده، آماده سازی استخوان فک (پیوند)، در صورت لزوم، کاشت ایمپلنت دندان، رشد و بهبود استخوان، قرار دادن براکت، قرار دادن دندان مصنوعی، کل. فرآیند از ابتدا تا انتها امکان پذیر است، چندین ماه طول می کشد.

بیشتر این زمان صرف بهبودی و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک می شود. بسته به شرایط شما، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده، گاهی اوقات می توان مراحل خاصی را با هم ترکیب کرد.

مانند هر جراحی دیگری، جراحی ایمپلنت دندان نیز خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، مشکلات نادر هستند، و زمانی که رخ می دهند، معمولا جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. خطرات عبارتند از: عفونت محل ایمپلنت آسیب یا آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی آسیب عصبی، که می تواند باعث درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان ها، لثه ها، لب ها یا چانه طبیعی شود.

مشکلات سینوسی، زمانی که ایمپلنت های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره های سینوسی بیرون زده اند. نحوه آماده سازی فرآیند برنامه ریزی ایمپلنت دندان ممکن است متخصصان مختلفی را شامل شود، از جمله پزشک متخصص در بیماری های دهان و فک و صورت (جراح دهان و فک و صورت)، دندانپزشکی که در درمان ساختارهایی که از دندان ها حمایت می کنند، مانند لثه و استخوان تخصص دارد. . . (پریودنتیست)، دندانپزشکی که دندان های مصنوعی را طراحی و برازش می کند (متخصص پروتز)، یا گاهی اوقات متخصص گوش و حلق و بینی (ENT).

از آنجایی که ایمپلنت های دندانی به یک یا چند عمل جراحی نیاز دارند، برای آماده شدن برای این فرآیند باید یک ارزیابی کامل انجام دهید، از جمله: معاینه کامل دندان، اشعه ایکس و تصاویر سه بعدی از دندان های شما ممکن است گرفته شود، و مدل هایی از دندان ها و فک او ساخته شده است. سابقه پزشکی خود را مرور کنید.

images_1683378883_645652c3181bc.jpg

در مورد هر گونه بیماری و هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل ها، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بیماری قلبی خاصی دارید یا ایمپلنت های ارتوپدی دارید، پزشک ممکن است قبل از جراحی آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت تجویز کند. یک برنامه درمانی متناسب با شرایط شما، این طرح فاکتورهایی مانند تعداد دندان هایی که باید تعویض کنید و وضعیت فک و دندان های باقی مانده را در نظر می گیرد.

برای کنترل درد، گزینه های بیهوشی در حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی است. با متخصص دندانپزشکی خود در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است صحبت کنید. تیم مراقبت از دندان شما بسته به نوع بیهوشی که دارید، به شما یاد می دهند که قبل از عمل چه چیزی بخورید و بنوشید. اگر آرام بخش یا بیهوشی عمومی دارید، برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی از شخصی بخواهید که شما را به خانه برساند و انتظار داشته باشید که بقیه روز را استراحت کنید.

نتیجه

در مجموع با اشاره به کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن می توانید از زمان های تحویل استفاده کنید. در کلینیک آتن کلیه خدمات (کامپوزیت، ایمپلنت، بوتاکس، پر شدهخدمات مزوزاپا و درمان دندان) با بهترین تیم پزشکی و با ضمانت انجام می شود.

مشاوره رایگان

02177852136

09375949628

ونیر کامپوزیت پست دندان با زمان تحویل در تهران اولین بار در اسمارتک نیوز پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.