افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

کامل ترین راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه (قیمت + فعال سازی)

  • کد خبر : 356157
کامل ترین راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه (قیمت + فعال سازی)

شاید استفاده از رومینگ داخلی سیم کارت اولین گزینه باشد مسیر و سفرهای خارج از کشور در مورد آن فکر کنید. اما گاهی اوقات هزینه های رومینگ شما را از انجام این کار منصرف می کند. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید خرید سیم کارت ترکیه از این سرویس استفاده کنید. با […]

شاید استفاده از رومینگ داخلی سیم کارت اولین گزینه باشد مسیر و سفرهای خارج از کشور در مورد آن فکر کنید. اما گاهی اوقات هزینه های رومینگ شما را از انجام این کار منصرف می کند. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید خرید سیم کارت ترکیه از این سرویس استفاده کنید. با خرید سیم کارت در ترکیه شما می توانید با هزینه های بسیار کمتری تماس های خود را برقرار کنید یا از اینترنت موبایل استفاده کنید. جالب است بدانید که قیمت سیم کارت ترکیه ارزان تر است و اگر چند روز در ترکیه بمانید، هزینه های سفر خود را کاهش می دهید. با خرید سیم کارت بین المللی ترکیه می توانید در سفرهای بعدی خود به این کشور از آن استفاده کنید. در این مقاله از مجله گردشگری. امروز پرواز کنبا اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت در ترکیه آشنا خواهید شد.

اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت

ترکیه نیز مانند ایران اپراتورهای مختلفی برای ارائه خدمات ارتباطی دارد و سیم کارت ها به دو صورت دائمی و اعتباری ارائه می شوند. شما می توانید هر یک از این خدمات را انتخاب کنید، اما بد نیست اطلاعات دقیقی از آن به دست آورید اپراتورهای خرید سیم کارت در ترکیه خرید کنید و گزینه مورد نظر خود را دریافت کنید.

برای اینکه بدانید شماره تلفن های ترکیه چند رقمی است، باید بگوییم که این کشور دارای شماره تلفن های ۶ رقمی است. اگر تماسی با پیش شماره 0090 دریافت کردید که پس از آن فقط 6 رقم وجود داشت، مطمئن شوید که از ترکیه با شما تماس گرفته شده است.

1- اپراتور Terxel Turcocell

یکی از معتبرترین اپراتورها در ترکیه برای خرید سیم کارت ترسل است. این اپراتور پوشش شبکه خوبی در سراسر ترکیه دارد و اینترنت پرسرعت ارائه می دهد.

قیمت سیم کارت Trexel حدود 400 لیر است که شامل بسته های ترکیبی مکالمه، پیامک و اینترنت می شود. این سیم کارت را می توانید از نمایندگی های رسمی در ترکیه تهیه کنید. در هنگام خرید سیم کارت Trexel، بسته به میزان اعتبار و حجم اینترنت انتخابی باید نرخ متفاوتی را پرداخت کنید.

برای خرید آنلاین سیم کارت Trexel باید آن را از سایت های معتبر سفارش دهید و مبلغ را به لیر پرداخت کنید. البته این مبلغ به ریال تبدیل شده و در سایت های داخلی با کارت بانکی شتاب قابل خرید است. اگر از سیم کارت Trexel استفاده می کنید، می توانید با استفاده از کد دستوری *123 از اعتبار سیم کارت خود مطلع شوید.

همچنین برای خرید شارژ سیم کارت ترکسل و بسته اینترنت با شماره 2222 تماس بگیرید و سپس EVET (به معنی بله) را تایپ کنید تا درخواست خود را ثبت کنید. نرخ اینترنت این اپراتور یک لیر در هر 100 کیلوبایت است.

2- Vodafone Operator Vodafone

اپراتور Vodafone دیگری است اپراتورهای معتبر برای خرید سیم کارت در ترکیه رقیب اصلی Trexel محسوب می شود. اگر به فکر خرید سیم کارت بین المللی ترکیه هستید، این اپراتور گزینه خوبی است که پوشش بالایی دارد، البته ممکن است در مناطق دورافتاده دچار مشکل ارتباطی شوید.

برای خرید سیم کارت وودافون ترکیه از این اپراتور به نمایندگی های رسمی این اپراتور در شهر یا فرودگاه مراجعه کنید. قیمت سیم کارت Vodafone Türkiye در مقایسه با ترکسل مناسب تر است.

سیم کارت های وودافون حدود 350 لیر است که هزینه سیم کارت، اعتبار مکالمه، پیامک و اینترنت است. برای شارژ سیم کارت وودافون ترکیه باید 7500 را شماره گیری کرده و پس از وارد کردن شماره 12 رقمی، کلید # را فشار دهید. سپس عدد 5 رقمی را وارد کرده و کلید # را فشار دهید. هزینه دیتای این سیم کارت 0.12 لیر به ازای هر 10 کیلوبایت است.

اگر قصد خرید اعتبار اینترنتی از این اپراتور را دارید باید 3636 را شماره گیری کنید همچنین می توانید کلمه SORGU را به شماره 3636 ارسال کنید تا اعتبار خود را بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید که اگر قصد خرید سیم کارت دائم ترکیه بله، Vodafone Vacations برای شما مناسب نیست.

ذکر این نکته ضروری است اپراتور صوتی این یکی دیگر از اپراتورهای سیم کارت در ترکیه است که در سال 2004 شروع به کار کرد. این شرکت ابتدا با Trexell شریک شد، اما اکنون با Vodafone شریک است.

سیم کارت ترکیه

3- خروج از مخابرات ترکیه Telecom9

ترک تله کام نیز از دیگر اپراتورهای خرید سیم کارت در ترکیه است که پوشش ملی و اینترنت پرسرعت را ارائه می دهد. قیمت سیم کارت ترک تلکام قیمت آن حدود 300 لیر است و در صورت نیاز به اعتبار و حجم اینترنت بیشتر، برای خرید سیم کارت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

برای شارژ سیم کارت ترک تلکام پس از خرید سیم کارت از این اپراتور، 8090 را شماره گیری نمایید. برای خرید بسته اینترنت از این اپراتور باید با شماره 5555 تماس بگیرید. هزینه اینترنت این سیم کارت 0.2 لیر به ازای هر 10 کیلوبایت است.

خرید سیم کارت یکی از مهمترین موارد در این زمینه است راهنمای سفر به استانبول توصیه می شود و می توانید با آن هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

سیم کارت ترکیه

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در ترکیه

یکی از مهمترین نکات در مورد نحوه خرید سیم کارت در ترکیه آشنایی با مدارک مورد نیاز برای دریافت سیم کارت باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و فرم خرید سیم کارت را پر کنید. برای دریافت فرم کافی است به نمایندگی های رسمی فروش سیم کارت در ترکیه مراجعه کنید.

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه به اپراتوری بستگی دارد که سیم کارت را در اختیار شما قرار داده است. در ادامه مطلب نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه برای اپراتورهای معتبر برای فعال کردن آن باید کد 4 رقمی مربوطه را شماره گیری کنید.

  • کد فعال سازی سیم کارت Trexel در ترکیه: 2222
  • کد فعال سازی سیم کارت وودافون در ترکیه: 3636
  • کد فعال سازی سیم کارت ترک تلکام در ترکیه: 8090

فعال سازی سیم کارت ترکیه در ایران

اگر سیم کارت ترکیه خریداری کرده اید و یا به عنوان مسافر در ایران اقامت دارید و می خواهید سیم کارت ترکیه خود را در ایران فعال کنید، بهتر است به ترکسل مراجعه کنید زیرا آنتن دهی بهتری دارد و قیمت ارزان تری نسبت به سایر اپراتورها دارد. برای فعال کردن سیم کارت، باید دستورالعمل اپراتور را دنبال کنید.

استعلام شارژ سیم کارت ترکیه

تمامی سیم کارت های توریستی ترکیه شارژ اولیه خوبی دارند و به طور کلی برای سفرهای چند روزه کافی و مناسب هستند. فرقی نمی کند از کدام اپراتور استفاده می کنید، فقط در مورد شارژ مجدد سیم کارت ترکیه بپرسید کد #123* بررسی کنید تا شارژ باقی مانده روی سیم کارت خود را ببینید. همچنین علامت گذاری کد #101* می توانید شماره خط خود را ببینید.

شارژ اولیه سیم کارت های ترکیه به شرح زیر است:

  • سیم کارت Trexel: 20 گیگابایت اینترنت، 200 دقیقه مکالمه، 1000 پیامک
  • سیم کارت وودافون: 15 گیگابایت اینترنت، 500 دقیقه مکالمه، 1000 پیامک
  • سیم کارت ترک تلکام: 15 گیگابایت اینترنت، 500 دقیقه مکالمه، 1000 پیامک
1 11

انواع سیم کارت ترکیه

ترکیه چندین سیم کارت را در اختیار شهروندان و گردشگران خود قرار داده است تا هرکس بتواند بر اساس نیاز خود یکی از آنها را تهیه کند. آره بلیط هواپیما شما در استانبول یا سایر شهرهای این کشور هتل خریداری و رزرو کرده اید، می توانید تمام کارهای مربوط به آن را انجام دهید خرید سیم کارت ترکیه در تهران انجام دهید

خرید سیم کارت دائم ترکیه

اگر قصد خرید سیم کارت دائم ترکیه شما باید اقامت دائم این کشور را داشته باشید. در غیر این صورت فقط می توانید از سیم کارت های اعتباری ترکیه استفاده کنید. علاوه بر این، اگر قصد دارید بیش از یک ماه در ترکیه بمانید، باید تلفن همراه و سیم کارت خود را ثبت کرده و مالیات را پرداخت کنید.

برای سفر به ترکیه می توانید از سیم کارت های اعتباری و گردشگری ترکیه استفاده کنید. این سیم کارت ها معمولا 3 ماه اعتبار دارند. اما برای خرید سیم کارت دائم ترکیه همانطور که گفته شد باید راه های اقامت در ترکیه ابتدا اقامت دائم را دریافت کنید. آره اقامت دائم ترکیه اگر دارید با ارائه سند مالکیت و مدارک می توانید سیم کارت دائمی دریافت کنید.

خرید سیم کارت توریستی ترکیه

برای خرید سیم کارت توریستی ترکیه به مدارکی که در بالا ذکر شد نیز نیاز خواهید داشت. برای سفر به ترکیه و اقامت در هر یک از شهرها و استان های این کشور، سیم کارت توریستی برای شما مناسب است. توجه داشته باشید که این سیم کارت تنها به مدت 120 روز برای گردشگران فعال بوده و پس از آن غیرفعال می شود. قیمت سیم کارت مسافرتی ترکیه بسته به اپراتور متفاوت است.

خرید سیم کارت بین المللی ترکیه

جالب است بدانید سیم کارت های ترکیه بین المللی هستند و حتی در داخل ایران هم می توانید از آن ها استفاده کنید. برای این کار کافی است رومینگ سیم کارت را فعال کنید. برای فعال کردن رومینگ برای سیم کارت Traxel باید *#111 را شماره گیری کنید.

قیمت سیم کارت در ترکیه

در قسمت های قبل علاوه بر ارائه اپراتورهای مطمئن برای خرید سیم کارت در ترکیه به قیمت تقریبی هر یک نیز اشاره کردیم. قیمت سیم کارت در ترکیه بستگی به اپراتور مورد نظر شما و تعداد خدمات دریافتی دارد اما به طور کلی قیمت سیم کارت در ترکیه 1402 از 30 دلار شروع می شود.

در حال حاضر ارزان ترین اپراتورهای سیم کارت ترکیه. Vodafone و Türk Telekom و سیم کارت Trexel کمی گرانتر است (از طرفی پوشش بسیار بالایی دارد) البته توجه داشته باشید که این قیمت ها مربوط به زمان نگارش مقاله است و ممکن است در طول سفر شما تغییر کرده باشد.

2 9

نحوه خرید سیم کارت ترکیه

برای خرید سیم کارت در وان ترکیه یا هر شهر دیگری می توانید به صورت آنلاین از سایت های معتبر داخلی این کار را انجام دهید و یا به صورت حضوری در فرودگاه مقصد و فروشگاه های مورد اعتماد خریداری کنید. سیم کارت های ترکیه نیز در فرودگاه امام خمینی به فروش می رسد و مسافران می توانند قبل از پرواز به این کشور تمامی خدمات مورد نیاز خود را در داخل ایران دریافت کنند.

خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه

خرید سیم کارت ترکیه از ایران یکی از امکاناتی است که سفر شما را آرامتر می کند. دیگر نیازی به جستجوی نمایندگی های فروش سیم کارت در کشور مقصد ندارید، می توانید قبل از پرواز از فرودگاه امام خمینی سیم کارت ترکیه خریداری کنید.

البته این روش ممکن است کمی تاخیر داشته باشد، پس حتما چند ساعت قبل به فرودگاه بروید یا چند روز قبل از سفر این کار را انجام دهید. برای انجام این کار پیشخوان خرید سیم کارت بین المللی در فرودگاه امام خمینی رجوع شود

خرید آنلاین سیم کارت ترکیه

اگرچه می توانید این کار را در فرودگاه های ترکیه انجام دهید، اما باید هزینه بیشتری بپردازید. لازم به ذکر است که خرید سیم کارت توریستی ترکیه از روش های دیگری مانند خرید آنلاین سیم کارت ترکیه خرید سیم کارت در آژانس های مسافرتی نیز امکان پذیر خواهد بود.

خرید سیم کارت ترکیه یکی از ملزومات سفر است

به طور کلی دو راه برای برقراری ارتباط با خارج از کشور وجود دارد. یا باید از خدمات رومینگ مانند استفاده کنید رومینگ همراه اول، رومینگ ایرانسل و… از یک سیم کارت در مقصد استفاده کنید یا بخرید. نحوه خرید سیم کارت در ترکیه یکی از مهم ترین نکاتی است که در سفر به این کشور باید بدانید. البته کار سختی نیست، پاسپورت خود را بگیرید، به یکی از نمایندگی های خرید سیم کارت در ترکیه مراجعه کنید و فرم های دریافت سیم کارت توریستی ترکیه را پر کنید.

آیا قبلا به ترکیه سفر کرده اید؟ کدام اپراتور را برای خرید سیم کارت ترجیح می دهید؟

سوالات متداول در مورد خرید سیم کارت ترکیه

اپراتورهای معتبر برای خرید سیم کارت در ترکیه کدامند؟

اپراتورهای Tercel، Vodafone و Turk Telecom از معروف ترین اپراتورهای سیم کارت در ترکیه هستند.

بهترین اپراتور سیم کارت در ترکیه کدام است؟

اپراتور Terxel به دلیل پوشش گسترده و سریع در بین کاربران سیم کارت ترکیه محبوبیت دارد.

برای خرید سیم کارت در ترکیه چه مدارکی لازم است؟

برای خرید سیم کارت در ترکیه باید به صورت حضوری به مراکز فروش سیم کارت مراجعه کرده و با ارائه مدارک سفر و پرکردن فرم مخصوص خرید را انجام دهید.

سیم کارت توریستی یا مسافرتی ترکیه چیست؟

این نوع سیم کارت برای گردشگران طراحی شده و تنها به مدت 120 روز فعال است و پس از آن غیرفعال می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.