افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
6

کارگردان زخم کاری از کوره در رفت!

  • کد خبر : 16486
کارگردان زخم کاری از کوره در رفت!

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم‌های سینمایی لاتاری، ماجرای نیمروز، زخم کاری و ردخون و … به عدم دریافت پروانه فیلم‌نامه کمدی‌اش، در اینستاگرام خود واکنش نشان داد. به گزارش اسمارتک نیوز به نقل از عصرایران؛ مهدویان نوشت: اگر در همین پاشنه بچرخد احتمالا ما آخرین نسل از فیلم‌سازان ایرانی هستیم که واقعاً فیلم‌سازی را تجربه کرده‌ایم. […]

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم‌های سینمایی لاتاری، ماجرای نیمروز، زخم کاری و ردخون و … به عدم دریافت پروانه فیلم‌نامه کمدی‌اش، در اینستاگرام خود واکنش نشان داد.

به گزارش اسمارتک نیوز به نقل از عصرایران؛ مهدویان نوشت:

اگر در همین پاشنه بچرخد احتمالا ما آخرین نسل از فیلم‌سازان ایرانی هستیم که واقعاً فیلم‌سازی را تجربه کرده‌ایم. سالنهای پر از تماشاگر را دیده‌ایم. از صدای کف و سوت مردم در پایان فیلم‌هایمان لذت برده‌ایم. صفحه بستن مردم جلوی گیشه‌ای فیلم‌هایمان را از آن‌طرف خیابان تماشا کرده‌ایم و کیف‌اش را برده‌ایم.

اگر در همین پاشنه بچرخد احتمالاً ما آخرین نسل از فیلمسازانی هستیم که در جشن‌ها و جشن‌های ایرانی شادمانی کرده‌اند و به تندیس‌ها و سیمرغ‌هایی می‌روند که تا همین یکی دو سال پیش هنوز هم معتبر بوده‌اند و افتخار کرده‌اند.

و اگر در همین پاشنه بچرخد احتمالاً ما آخرین نسل از فیلمسازان ایرانی هستیم که با وجود تمام فشارها و سانسورها باز هم می‌توانیم فیلم‌های خودمان را بسازیم.

فیلم‌هایی که با همه دست‌کاری‌های آذر در نهایت هم‌چنان مربوط به ذهن و اندیشه‌های خودمان هستند. در هجده نوزده ماه آینده حاکم بر مدیریت سینمای ایران، در را بر پاشنه‌های می‌چرخاند که لحظه‌ای به صحنه‌ها را تنگ‌تر و فضا را رعب‌آور کند.

تجربه شخصی من از این دوره‌ی تلخ با توقیف فیلم سینمایی شیشلیک شروع شد.

فیلم هایی که بدون هیچ توضیحی اجازه اکران نگرفتند

فیلمی که پروانه‌ها در تابستان سال‌های گذشته قانونی نشان می‌دهند اما با فرمان‌های ملوکانه‌ای مدیران تازه از راه رسیده بی‌هیچ توضیحی بایگانی می‌شود و هنوز هم با وجود پروانه‌های معتبر امکان اکران وجود ندارد.

اما از آن ترسناک تر است که در سه ماه گذشته با دو فیلم مختلف، یک فیلم جنایی و یک فیلمنامه کمدی، با تهیه و نویسندگان متفاوت درخواست پروانه ساخت که هر دو فیلمنامه بدون اصلاحیه ارائه شده و هیچگونه توضیحی ارائه نکرده اند و اجازه ساخت نگرفته اند. تاکید می‌کنم بدون ارائه هیچ توضیحی برای روشن و یا اصلاحیه‌های مشخص.

در تماس با هم‌کاران و به ویژه فیلم‌سازان هم‌نسل خودم روایت‌های مشابهی از همین نوع برخورد را شنیده‌ام. نتیجه‌ای که مانع از فیلم‌سازی کارگردان‌های وضعیت سینمای ایران می‌شود و در شرایط فعلی جامعه افقی محو و ناامیدکننده را برای سینمای عزیزمان ترسیم می‌کند.

به زودی‌های پایانی سینما فرا می‌رسد

اگر در همین پاشنه بچرخد به زودی نفس‌های پایانی این سینمای محتضر را بخوانید و بخوانید به راحتی از دهان خارج می‌شود و ما آخرین نسل از فیلمسازان ایرانی را می‌بینیم که در آخرین روزهای حیات سینما، فیلمسازی را تجربه کرده‌ام.

اما نه. هیچ وقت و در هیچ کجا، هیچ دری همواره بر یک پشته نچرخیده است. این مدیران و مسوولان ولی‌نعمتان ما و این سرزمین و فرهنگ‌شان مالک آن‌ها هستند که به میل خود روی ما ببندند و باز کنند. همه ما از این آب و خاک و از این وطن و جامعه و فرهنگ‌اش سهمی داریم که آن را به عنوان یک حق باز می‌بینند.

همیشه به رنج و محنت. ما چاره‌ای جز این نیستیم که برای ایران عزیزمان و فرهنگ و هنر هم هست، این هم‌وطنان پشت‌میزنشین و خودحق‌پندار را در جای واقعی‌شان بنشانیم و آن روز دیگر در این پاشنه‌ای زنگار می‌گیرند. و باز نسل‌هایی خواهند آمد که سینما همان طور که باید تجربه کنند.

نوشته کارگردان زخم کاری از کوره در رفت! اولین بار در اسمارتک نیوز. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.