افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
5

کارگران و بازنشستگان چهره خود را با سیلی سرخ نگه می دارند

  • کد خبر : 138066
کارگران و بازنشستگان چهره خود را با سیلی سرخ نگه می دارند

آفتاب نیوز: آملی لاریجانی گفت: در نشست تخصصی که با رئیس جمهور داشتیم بر تامین کالاها و نیازهای اساسی اقشار ضعیف جامعه قبل از آزادسازی قیمت ها تاکید کردیم که مورد توجه قرار نگرفت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با تشکل های کارگری استان مازندران درباره مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: […]

آفتاب نیوز:

آملی لاریجانی گفت: در نشست تخصصی که با رئیس جمهور داشتیم بر تامین کالاها و نیازهای اساسی اقشار ضعیف جامعه قبل از آزادسازی قیمت ها تاکید کردیم که مورد توجه قرار نگرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با تشکل های کارگری استان مازندران درباره مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: این موضوع بر اساس کار کارشناسی نبوده و اقدامات لازم را انجام دادند.

آیت الله آملی لاریجانی پس از استماع گزارش ها و دغدغه های منتخبان جامعه کارگری؛ نمایندگان اصناف و مستمری بگیران استان با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران گفتند: بر همه ما واضح است که با توجه به تورم بیش از 40 درصد در سال های اخیر؛ با توجه به افزایش نرخ تورم در سال های اخیر، شاهد افزایش نرخ تورم هستیم. کارگران نمی توانند درآمد معقولی داشته باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به موانع دولت و حوزه کسب و کار در زمینه افزایش دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: باید در این راستا اقداماتی انجام شود که متأسفانه دولت های مختلف نتوانستند آن را ایجاد کنند و بیشتر تصمیمات اتخاذ شده است. منجر به آسیب رساندن به کارگران شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعامل و همکاری همه مسئولان و نهادها را برای ارتقای معیشت کارگران ضروری دانست و ادامه داد: در نشست تخصصی که با رئیس جمهور داشتیم بر تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز اقشار ضعیف تاکید کردیم. جامعه قبل از آزادسازی قیمت ها که به آن توجهی نمی شد و امروزه بسیاری از اقلام ضروری از سبد معیشتی کارگران حذف شده است.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه و سیاست های کلی سازمان تامین اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، موارد بسیار خوبی مطرح شد که به طور کامل اجرا نشد، اما در برنامه هفتم توسعه همچنان این فرصت وجود دارد تا رسیدگی به دغدغه های طبقه کارگر باید شامل و حل شود.

آیت الله لاریجانی از نمایندگان کارگری خواست پیشنهادات خود را به صورت کتبی و کارشناسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کنند تا در برنامه هفتم توسعه مورد بررسی و بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان شرکت افزود: برخی شرکت های واسطه ای بیش از 30 درصد حقوق را نگه می دارند که اصلا قابل قبول نیست اما بار مالی که دولت قصد دارد برای اجرای آن متحمل شود مربوط به تعهد است. که پس از ورود به دوران بازنشستگی و پس از ثبت قرارداد کار مشخص، شرایط طبیعی و انتظار ارتقاء شغلی دیگری به وجود می آید که نیاز به بررسی عمیق و تخصصی تری در این زمینه دارد.

در این نشست «نصرالله دریابیگی» از فعالان جامعه کارگری و دبیر اجرایی خانه کار استان مازندران گفت: نمایندگانی از جامعه کارگری امروز در خدمت شما آمده اند تا مشکلات متعدد این خانه را آشکار کنند. طبقه کارگر توجه اعلیحضرت

نصرالله دریابیگی افزود: متاسفانه دغدغه کارگران از بهبود معیشت به امکان تامین هزینه های کفن و کفن و دفن کاهش یافت در حالی که توقع آنها از مسئولین زیاد نیست و در ازای آن حداقل معیشت را طلب می کنند. برای انجام کارهای سخت روزانه

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: متأسفانه مسئولان نظام پزشکی نتوانسته اند انتظارات کارگران را برآورده کنند و در بحث هزینه های درمان اجتماعی و بیمه تکمیلی کارگران و بازنشستگان ضعف های زیادی وجود دارد.

وی افزود: در خصوص یکسان سازی حقوق مستمری بگیران کارهای زیادی انجام شده و برنامه های مصوب مجلس و دولت با منافع کارگران، فقرا و نیازمندان در تضاد است. دغدغه های اساسی است و انتظار و درخواست ما از شما این است که مطالبات کارگران را برآورده کنید.

دریابیگی با اشاره به اعتراضات گسترده کارگران و بازنشستگان و تشکل های مختلف کارگری به مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: روح این برنامه به عدالت اقتصادی و اجتماعی مربوط نیست و آرامش را از کارگران سلب کرده است، بنابراین امیدواریم که شوراي محترم نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام مزايا را تشخيص داده و مصالح نظام و كارگران را در نظر خواهند گرفت.

دیابگی از اعتراض شدید بازنشستگان تامین اجتماعی استان و 4 میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در کشور و ده ها میلیون نفر از کارگران نجیب ایرانی به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش سن بازنشستگی به آیت الله آملی لاریجانی خبر داد و گفت: این مصوبه تبعات زیادی برای جامعه و در صورت عدم رد توسط شورای نگهبان؛ این امر منجر به اعتراضات گسترده خواهد شد.

وی با انتقاد از برخی سیاست های اقتصادی دولت از جمله حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه ها، گفت: قرار بود جدول کارگران و اقشار آسیب پذیر پررنگ باشد اما متاسفانه نتیجه برعکس شده است. و امروز کارگران و بازنشستگان با 70 میلیون ریال در ماه و گروه بزرگی از بازنشستگان حداقل زندگی می کنند.

ابوطالب یحیایی، عضو هیأت اجرایی خانه کار مازندران نیز در این مراسم، اهمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام را در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: اعتماد داریم نهادهای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را مورد توجه قرار دهند. علایق کارگرام

رئیس اتحادیه کارگران مازندران همچنین اصلاح ماده 5 قانون را یکی از مشکلات این قشر دانست که بارها در مجلس به تعویق افتاد و اصلاحات بعدی در صحن مجلس و نگهبان به تصویب نرسید. . شورا.

سیدهادی ساداتی افرود: بیمه نشدن 22 هزار کارگر ساختمانی در استان مازندران یکی از دغدغه های اصلی این قشر است.

امرایی رئیس کانون صنفی وزارت نیرو گفت: طرح ساماندهی نیروهای شرکتی دو بار در مجلس تصویب شد، اما توسط شورای نگهبان رد شد و به مجلس بازگشت.

خانم کوهنسال از اعضای اتحادیه زنان کارگری مازندران نیز معتقد بود که آرامش یک خانواده از آرامش و مدیریت زنان حاصل می شود. متاسفانه کارگران زن با مشکلات پنهان و آشکاری مواجه هستند.

قلی پور رئیس کانون صنفی کارگران منطقه سوادکوه نیز به عنوان یکی از سخنرانان به موضوع افزایش سن و سابقه بازنشستگی اشاره کرد و گفت: تصویب این قانون در مجلس برای قشر زحمتکش قابل قبول نیست. مصوبه اخیر مجلس در این زمینه جای بحث زیادی دارد که باید در شورای نگهبان با حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن رسیدگی و رد شود.

امید ناظری یکی از نمایندگان کارگری حاضر در جلسه پایین بودن دستمزد کارگران را مطابق قانون ندانست و گفت: دستمزد کارگران باید طبق ماده 41 قانون با در نظر گرفتن هزینه تعیین شود. از سبد معیشتی، اما متأسفانه تعیین دستمزد پایین برای کارگران جوابگوی زندگی و معیشت کارگران نیست. با توجه به تورم موجود، حقوق 7 میلیونی شرایط سختی را برای کارگری ایجاد کرده است که از توان این قشر مولد در حرکت چرخ مولد و اقتصاد کشور بهره برده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.