افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

کارگران امسال چقدر عیدی می گیرند؟

  • کد خبر : 143755
کارگران امسال چقدر عیدی می گیرند؟

آفتاب نیوز: بر اساس قانون تعیین مرخصی سالیانه و پاداش کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار مصوب 1370، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار موظفند به هر یک از کارگران خود یک سال کار معادل 60 روز کار را پرداخت کنند. آخرین حقوق به عنوان مرخصی و پاداش و مبلغ پرداختی به […]

آفتاب نیوز:

بر اساس قانون تعیین مرخصی سالیانه و پاداش کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار مصوب 1370، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار موظفند به هر یک از کارگران خود یک سال کار معادل 60 روز کار را پرداخت کنند. آخرین حقوق به عنوان مرخصی و پاداش و مبلغ پرداختی به هر یک از کارگران نباید بیش از 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی باشد.

مبنای تعیین مرخصی پایان سال کارگران حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر حقوق مصوب شورای عالی کار است و کارفرمایان باید به کارگران خود دو ماه حقوق حداقل مرخصی و سه ماه حقوق حداکثر مرخصی بدهند. و پاداش پایان سال

در کارگاه هایی که دارای طرح طبقه بندی نیروی کار هستند، مبنای محاسبه عیدی و پاداش سالیانه کارگران، حقوق گروهی و پایه یا حقوق پایه و در واحدهای بدون طرح طبقه بندی، حقوق ثابت، یعنی کارگری خواهد بود. و حقوق ثابت مزایای پرداختی با توجه به موقعیت شغلی

به طور معمول پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران مشمول قانون کار و مستمری بگیران تامین اجتماعی با توجه به قراردادهای کاری و با در نظر گرفتن تعطیلی بانک ها، شروع تعطیلات عید و انجام برخی ممیزی ها معمولا از اسفند ماه آغاز می شود. 20. اما برخی از کارفرمایان آن را به پایان سال موکول می کنند و با حقوق دی ماه یا بهمن ماه واریز می کنند تا خانواده های کارگری فرصت بیشتری برای آماده سازی نیازهای عیدی داشته باشند.

نهم اسفندماه سال گذشته شورای عالی کار در جلسه تعیین دستمزد، افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۲ کارگر را تصویب کرد. بر این اساس حقوق پایه کارگران به 5 میلیون و 307 هزار و 330 تومان افزایش یافت. با احتساب فرمول حداقل و حداکثر عیدی، امسال کارگران حداقل 10 میلیون و 614 هزار و 660 تومان و حداکثر 15 میلیون و 922 هزار تومان دریافت می کنند.

کارگران بر اساس سنوات و تعداد روزهای کار حق مرخصی دارند و به کارگرانی که یک سال در محل کار یا آخرین کارگاه مشغول به کار بوده و بیمه خود را به طور کامل پرداخت کرده اند، مرخصی و پاداش کامل تعلق می گیرد. .

به گزارش ایسنا، اگرچه برای تامین معیشت و اقلام ضروری و افزایش رفاه و آسایش خانواده های کارگری بر پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران تاکید شده است، اما در برخی کارگاه ها و مشاغل پرداخت عیدی با تاخیر انجام می شود. به دلایل مختلف از جمله کمبود نقدینگی، انتظار می‌رود کسبه این واحدها با توجه به اشباع بانک‌ها در پایان سال و به منظور تامین نیازهای ضروری خانواده‌های کارگری، پایه‌های مالی را تقویت کنند. کارگران برای خرید عید و افزایش انگیزه نیروی کار خود کمک و حمایت بیشتری برای پرداخت عیدی و پاداش و تحویل آن به کارگران خود در اسرع وقت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.