افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
8

کارلوس آلکاراز جوانترین شماره یک پایان سال در تاریخ ATP شد

  • کد خبر : 3612
کارلوس آلکاراز جوانترین شماره یک پایان سال در تاریخ ATP شد

این بازیکن 19 ساله در این فصل پنج عنوان قهرمانی کسب کرد، از جمله اوپن آمریکا 2022. کارلوس آلکاراز، قهرمان آزاد آمریکا در سال 2022، رسماً به عنوان جوان ترین تنیسور مرد تاریخ ATP تبدیل شد که فصل را در رتبه اول جهان به پایان رساند. این بازیکن 19 ساله روز دوشنبه با همکار اسپانیایی […]



این بازیکن 19 ساله در این فصل پنج عنوان قهرمانی کسب کرد، از جمله اوپن آمریکا 2022.

کارلوس آلکاراز، قهرمان آزاد آمریکا در سال 2022، رسماً به عنوان جوان ترین تنیسور مرد تاریخ ATP تبدیل شد که فصل را در رتبه اول جهان به پایان رساند.

این بازیکن 19 ساله روز دوشنبه با همکار اسپانیایی خود رافائل نادال که در شماره 2 نشسته بود، مقام اول را به دست آورد. اتفاقاً با نشستن نادال 36 ساله در شماره 2، این بازیکن مسن ترین بازیکنی است که به این جدول رسیده است. دو مقام برتر تاریخ ATP

از آنجایی که اگر آلکاراز به اندازه کافی ثابت نکرده است که چهره دوران جدید تنیس مردان است، مهم است که توجه داشته باشید که او اولین تنیسور مردانه به غیر از نادال، نواک جوکوویچ، راجر فدرر یا اندی موری از سال 2003 است که در رده بندی قرار گرفته است. 1 در پایان فصل.

در پایان فصل 2021، آلکاراز در رده 32 جهان قرار گرفت و پرش او به شماره 1 بزرگترین صعود به رتبه اول در تاریخ ATP بود.

این بازیکن اسپانیایی از زمان شکست کاسپر رود در فینال اوپن آمریکا در سپتامبر که اولین قهرمانی گرند اسلم او بود، در جایگاه شماره 1 باقی مانده است.

علاوه بر شکستن یک رکورد ATP، آلکاراز همچنین بیشترین جایزه را در فصل 2022 با برنده شدن 10,102,330 دلار به خانه برد. این کمک کرد که آلکاراز در این فصل با 5 عنوان، از جمله یک تورنمنت گرند اسلم مساوی با جوکوویچ، بیشترین عناوین را در تور به دست آورد. جوکوویچ که قهرمان ویمبلدون شد، با 9 میلیون و 934 هزار و 582 دلار در فهرست جایزه دوم شد.

یکی از بزرگترین شاهکارهای آلکاراز در فصل 2022 در ماه مه در مسابقات اوپن مادرید رخ داد، زمانی که او متوالی نادال و جوکوویچ را ناراحت کرد تا راهی فینال شود. او در نهایت چهارمین عنوان سال خود را در آنجا به دست آورد.

آلکاراز در ماه گذشته پس از پارگی عضله شکم در مسابقات مسترز پاریس در ماه نوامبر بازی نکرده است. او اندکی پس از آن به خبرنگاران گفت که قصد دارد تا شروع فصل 2023 آماده شود. از طریق Tennis.com. او برای حفظ رتبه 1 خود در فصل آینده رقابت خواهد کرد.

در اینجا لیست 10 بازیکن برتر ATP در پایان سال آمده است:

1. آلکاراز
2. نادال
3. رود
4. استفانوس سیتسیپاس
5. جوکوویچ
6. Felix Auger-Aliassime
7. دانیل مدودف
8. آندری روبلف
9. تیلور فریتز
10. هوبرت هورکاچ

  • پوشش بیشتر تنیس:برگزیده های جون ورتهایم در سال 2022 جایزه ATP
  • برگزیده های جون ورتهایم در سال 2022 جایزه WTA
  • نواک جوکوویچ ششمین قهرمانی فینال ATP را به دست آورد



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.