افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

کاربران YouTube مظنون به کار غیرقانونی / پلیس ایالات متحده به دنبال اطلاعات آنها است!

  • کد خبر : 239928
کاربران YouTube مظنون به کار غیرقانونی / پلیس ایالات متحده به دنبال اطلاعات آنها است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش دیجیاتو، دولت فدرال آمریکا طی دو دستور به گوگل اعلام کرد که اطلاعات افرادی را که ویدیوها و پخش زنده خاصی را در یوتیوب تماشا کرده باشند، تحویل خواهد داد. در چندین مورد مختلف، برخی از کاربران و حتی بینندگان این ویدئوهای خاص مشکوک به انجام کارهای […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش دیجیاتو، دولت فدرال آمریکا طی دو دستور به گوگل اعلام کرد که اطلاعات افرادی را که ویدیوها و پخش زنده خاصی را در یوتیوب تماشا کرده باشند، تحویل خواهد داد. در چندین مورد مختلف، برخی از کاربران و حتی بینندگان این ویدئوهای خاص مشکوک به انجام کارهای غیرقانونی شده اند. از سوی دیگر کارشناسان می گویند که این دستورات خلاف قانون اساسی و نقض حریم خصوصی کاربران است.

بر اساس چندین حکم دادگاهی که فوربس به دست آورده است، بازرسان فدرال به گوگل دستور داده اند که اطلاعاتی را در مورد همه بینندگان ویدیوهای خاص یوتیوب ارائه دهد. کارشناسان چندین گروه حقوق مدنی نیز به فوربس گفتند که این دستورات خلاف قانون اساسی است زیرا بازرسان فدرال بینندگان بی گناه یوتیوب را به مظنونین جنایی تبدیل می کنند.

فایل های مشکوک به برخی از کاربران YouTube پیوند داده شده است

در یک مورد، شخصی به نام “elonmuskwhm” مظنون به فروش بیت کوین به صورت نقدی بود. بازرسان فدرال از گوگل و یوتیوب می خواهند تا هویت و اطلاعات این کاربر را در اختیار آنها بگذارند. در موردی دیگر، ماموران مخفی پیوندهایی را به ویدیوهای آموزشی نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین به اشتراک گذاشتند و سپس از گوگل خواستند اطلاعاتی در مورد افرادی که این ویدیوها را تماشا کرده اند در اختیار آنها بگذارد. این ویدیوها در مجموع بیش از 30000 بار بازدید شده است.

پلیس از یوتیوب می خواهد تا نام، آدرس، شماره تلفن و فعالیت بینندگان این ویدئوها را در اختیار آنها بگذارد. به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که چرا این سوابق برای تحقیقات جنایی در حال انجام مهم هستند. دادگاه نیز این حکم را پذیرفت، اما هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این اطلاعات را ارائه کرده است یا خیر.

به همین ترتیب، در دو مورد دیگر، مردی ناشناس از وجود مواد منفجره در سطل زباله در محوطه عمومی خبر داد. وقتی پلیس برای بررسی منطقه وارد می‌شود، متوجه می‌شود که دوربینی در حال پخش زنده عملیات در یوتیوب است. بازرسان فدرال معتقدند حوادث مشابهی در سراسر ایالات متحده رخ داده است.

227323

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.