افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
5

کاخ سفید: ما پاسخ مناسبی خواهیم داد

  • کد خبر : 138605
کاخ سفید: ما پاسخ مناسبی خواهیم داد

جان کربی، سخنگوی و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ادامه حملات به مواضع آمریکا در منطقه و نحوه واکنش آمریکا به این حملات گفت: در گذشته ما به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ داده‌ایم و سوریه نیز با […]

جان کربی، سخنگوی و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ادامه حملات به مواضع آمریکا در منطقه و نحوه واکنش آمریکا به این حملات گفت: در گذشته ما به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ داده‌ایم و سوریه نیز با قدرت پاسخ داده‌ایم. نیروهای ما در خلیج فارس و خلیج عدن حضور دارند و پاسخ مناسبی خواهیم داد.

پیش از این، یک مقام نظامی آمریکا به خبرنگاران گفته بود که تعداد حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه از 17 اکتبر به 73 مورد رسیده است که شامل 36 حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق و 37 حمله در سوریه است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در نامه ای به روسای مجلس نمایندگان و سنا گفت: در پاسخ به حملات شبه نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، به نیروهای آمریکایی دستور داد تا تأسیسات سپاه و سپاه را منهدم کنند. گروه های وابسته در عراق و سوریه هدف این حملات هستند.

در این نامه آمده است که حملات آمریکا به مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های وابسته به آن در عراق و سوریه بر اساس قوانین بین المللی و ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و با هدف کاهش تنش و دفاع صورت گرفته است. شهروندان آمریکایی

تام کاتن، سناتور جمهوری خواه تندرو از ایالت آرکانزاس در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: در دوران ریاست جمهوری بایدن، ایران و دست اندرکاران آن تقریباً 150 حمله علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه انجام داده اند که حداقل 66 مورد از آنهاست. این حملات پس از 17 اکتبر و جنگ اسرائیل با حماس آغاز شده است.

این سناتور ضد ایرانی آمریکایی افزود: ما بارها به این حملات پاسخ داده ایم و آن هم زمانی بود که نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه در مقر آنها نبودند. راه توقف حملات نیروهای نیابتی ایران به مواضع آمریکا، ترس، تردید و احتیاط در پاسخ نیست، بلکه اقدام تلافی جویانه گسترده است تا مشخص شود که حملات به آمریکایی ها قابل تحمل نخواهد بود.

پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه از 17 اکتبر هدف حملات پهپادی، موشکی و موشکی قرار گرفته است. مقاومت اسلامی عراق به آمریکا هشدار داد که در پی اقدامات رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی که نوار غزه را بمباران کرد و حمایت واشنگتن از این حملات، به پایگاه های آمریکا در منطقه حمله خواهد کرد.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.